Portierslot

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Portierslot

Bericht door Sjoerd » za 15 sep 2012, 12:38 pm

Gisteren is mijn portierslot er op mee opgehouden aan bestuurderskant. Ik vermoed dat het kabeltje kapot is of losgesprongen want op slot gaat nog wel, maar open niet. Bij de hendel beweegt hij nog, maar verder onder is niet te zien.

Want mijn grootste probleem is; hoe verwijder je het deurpaneel zonder de deur te openen!???!??? Hij komt vast te hangen doordat er een omgevouwen flap zit helemaal aan de voorzijde. Deze kun je niet door de krappe spleet met het dashboard trekken. Liever breek ik mijn deur niet open om schade te voorkomen..

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Portierslot

Bericht door Harry » za 15 sep 2012, 2:32 pm

kun je hem dan niet gewoon met de sleutel openen, of de bijrijderskant en dan de hendel aan de binnenkant bedienen daarmee moet de deur open kunnen of via de achterklep.
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Portierslot

Bericht door Sjoerd » za 15 sep 2012, 3:28 pm

Helaas. Met de sleutel er in voel je nagenoeg geen weerstand in het slot zelf. De hendel aan de binnenkant loopt ook niet lekker en opent hem niet. De deur zit in ieder geval wel goed dicht, maar dit werkt natuurlijk niet :p

update: met een lampje gecontroleerd of de deur nog goed in zijn scharnieren hangt. Ja. Slot kom je niet bij via de spleet. Met kracht kreeg ik de deur ook niet open. Wordt het dan toch het breekijzer of de slijptol :cry3: :cry3: :cry3:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Portierslot

Bericht door Harry » za 15 sep 2012, 5:20 pm

Dan zou ik de binnenbekleding daarvoor slopen, want ik denk dat er een stangetje is losgeraakt.
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Portierslot

Bericht door Sjoerd » ma 17 sep 2012, 4:39 am

Harry schreef:Dan zou ik de binnenbekleding daarvoor slopen, want ik denk dat er een stangetje is losgeraakt.
Het rare is op het kabeltje staat gewoon spanning, er aan trekken met een tang heeft geen effect :(

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Portierslot

Bericht door Harry » ma 17 sep 2012, 11:38 am

Het kan ook zijn dat er een veer is losgeraakt of afgebroken, als je de deurbekleding los kunt maken moet je eens in de deur voelen of daar iets vindt, dit gelezen op fordclub.be
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Portierslot

Bericht door Sjoerd » ma 17 sep 2012, 6:23 pm

Harry schreef:Het kan ook zijn dat er een veer is losgeraakt of afgebroken, als je de deurbekleding los kunt maken moet je eens in de deur voelen of daar iets vindt, dit gelezen op fordclub.be
Het probleem is dus dat deze niet los KAN komen doordat hij klem hangt bij het dashboard. Dat er een veer los is zou best kunnen aangezien het hendeltje wel gewoon beweegt. Dit weekend ga ik er verder mee. Mijn plan is om mijn kuipstoel er uit te halen zodat ik ruimte heb om te werken en vervolgens eerst eens goed voelen/proberen. Lukt dit niet gaat de achterbank er uit (wilde ik toch al eens doen) en de zijbekleding daar. Met de ontstane ruimte hoop ik goed te kunnen voelen/pielen aan het slot tussen de deur. Op hoop van zegen!!!

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Portierslot

Bericht door Harry » ma 17 sep 2012, 8:15 pm

Daarom denk ik dat de veer kapot is deze opent het slot als jij de hendel bedient, dus als je in de deur vind waar de veer aan trekt kun jij veer spelen en de deur zal zich openen.
Succes ermee.
Afbeelding

Plaats reactie