Buitenspiegels

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
guus46a

Buitenspiegels

Bericht door guus46a » wo 04 mar 2009, 7:57 pm

Ik heb het probleem met 1 van de buitenspiegels dat deze niet meer naar binnen en naar buiten gaat.
Ik hoor wel dat de servo wil gaan werken maar het is net of het allemaal te stroef gaat.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik de spiegel kan demonteren zonder de spiegel te breken.
Het spiegelhuis moet gewoon op zijn plaats blijven zitten. :wink:

wesley

Bericht door wesley » wo 04 mar 2009, 8:16 pm

aan de binnen kant van de spiegel kap eraf halen (zit geklikt) dan kan je via de daar de spiegel demonteren.....

succes

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 04 mar 2009, 9:16 pm

denk dat je het glas bedoeld
het glas zit er gewoon op geklikt lekker leuk er af klikken en hopen dat deze niet breekt

guus46a

Bericht door guus46a » do 05 mar 2009, 9:57 am

R.A.T. RACING schreef:denk dat je het glas bedoeld
het glas zit er gewoon op geklikt lekker leuk er af klikken en hopen dat deze niet breekt
Dat is precies wat ik bedoel, maar ik had eigenlijk gehoopt dat iemand dit al geprobeerd had. Als hij breekt is het een duur geintje want er zit ook verwarming op!

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 05 mar 2009, 12:01 pm

nee valt wel mee (wat is niet duur in de auto wereld)

guus46a

Bericht door guus46a » vr 06 mar 2009, 10:27 pm

Jacco schreef:Heb ook ooit een soortgelijk probleem gehad. Staat jou spiegel ook extreem naar buiten (of binnen) gericht waardoor je niets ziet?
Dit was bij mij het geval. Oorzaak: het "gewricht" waar de spiegel zelf op geklikt zit was gescheurd.
Toen vrij goedkoop op kunnen lossen door voor ?20 een spiegel over te nemen van een clublid! :up:

Maar ff iets anders...
Leuk er weer een Brabander bij te hebben op 't forum. Mss een ideetje om eens een berichtje te posten in "Stel jezelf voor"??
Dus als ik het goed begrijp zit de spiegel alleen op de 2
"gewrichten" vast. Als ik daar een tang voor kan krijgen, zou het dus mogelijk zijn om hem eruit te klikken?

guus46a

Bericht door guus46a » di 31 mar 2009, 6:11 pm

Even wat technische informatie voor de mensen die problemen hebben of nog krijgen met hun spiegels. De demontage van de spiegel is eenvoudig te bewerkstelliggen door aan de autozijde tussen de spiegel en de kap een schroevendraaier te steken en deze naar buiten te duwen. Hierna kan je de spiegel aan de buitenzijde naar je toehalen en haal je de schroevendraaier weg en duw je de spiegel naar de autozijde. Dan is hij bijna los, de stekkertjes van de verwarming moeten nu nog losgenomen worden. Dqan zie je in de kap het mechanisme zitten dat met 3 schroefjes te verwijderen is. Meestal is het zo dat de spiegel niet alle kanten in gaat en dit is misschien te verhelpen door de siliconen sleefjes van de 2 kogelkopjes terug te schuiven en hier siliconenspray tussen te spuiten. Waneer dit niet helpt is er nog de mogelijkheid om aan de achterzijde de kit ertussenuit te halen want deze is meestal verweerd en zit al los, en het zwart gesmolten stukje in het midden voorzichtig rond weg te snijden. Hierna kan je het mechanisme uit elkaar nemen en smeren met het juiste vet, niet te dik en geen kunststofvreter. daarna in elkaar zetten, het rondgesneden stukje met een soldeerbout weer smelten waardoor hij al een beetje dicht blijft zitten. Daarna even met het lijmpistool een nieuwe rand erin leggen, een beetje aandrukken totdat de lijm droog is en je kan hem testen. Bij een goede werking kan je hem weer monteren, maar als hij het nog niet doet dan even checken of de motoren het beide doen en het wormwiel nog goed vast op de motoras zit. Dit laatste kan je beter doen als hij nog open ligt anders kan hij weer open.

Plaats reactie