antenne afgebroken (snik snik) :(

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
pumadennis

antenne afgebroken (snik snik) :(

Bericht door pumadennis » do 08 jan 2009, 7:58 pm

gezien ik in het fijne zuiden woon.... en ik haast had met de sneeuw maandag... heb ik per ongeluk mijn antenne afgebroken...

mijn vraag is nu... zit de schroef in de antenne? of in de auto? of bijde? of moet ik nu een compleet nieuwe antenne?

plzz help me :P want mijn radio is nu echt sucks...

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 08 jan 2009, 8:52 pm

schroefdraad zit aan de antennespriet, wordt dus inde voet gedraaid.
uitboren en nieuwe schroefdraard draaien. je zult wel een nieuwe spriet moeten kopen.
originele zal wel iemand voor je hebben of meteen een korte antenne kopen. oa bij halfords te krijgen :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 08 jan 2009, 9:53 pm

Niet doen, gewoon simpel langs de dealer gaan en een nieuw setje kopen. Kost iets van 25 euro: nieuw voetje en een nieuwe spriet. Het voetje kan je losmaken door achter het daklampje een moertje los te draaien.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 08 jan 2009, 10:11 pm

Otto schreef:Niet doen, gewoon simpel langs de dealer gaan en een nieuw setje kopen. Kost iets van 25 euro: nieuw voetje en een nieuwe spriet. Het voetje kan je losmaken door achter het daklampje een moertje los te draaien.
kan natuurlijk ook maar de goedkoopste manier is de eerste... :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

pumadennis

Bericht door pumadennis » vr 09 jan 2009, 6:49 am

ah okej thnx :D dan ga ik ff kijken hoe het vast zit want hij moet er dan toch af... ikga niet op mijn dak boren haha...
stel dat lukt niet dan haal ik een nieuwe ;)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 09 jan 2009, 11:13 am

haha..dat had ik toen een keer toen ik haast had met auto wassen..kloenk..weg antennetje :?
Ik moest echt een nieuw voetje, omdat het draad van het voetje ook was afgebroken. Zo een nieuw opgezet..:pr: Volgens mij nog van dEvil gekregen toen!
En andere antenne of course :wink: Op ebay staan een hoop varianten..of via rijsbergen bestellen ofzo.

pumadennis

Bericht door pumadennis » vr 09 jan 2009, 11:52 am

gabbagirl schreef:haha..dat had ik toen een keer toen ik haast had met auto wassen..kloenk..weg antennetje :?
Ik moest echt een nieuw voetje, omdat het draad van het voetje ook was afgebroken. Zo een nieuw opgezet..:pr: Volgens mij nog van dEvil gekregen toen!
En andere antenne of course :wink: Op ebay staan een hoop varianten..of via rijsbergen bestellen ofzo.
hmmz ja maar ebay heb ik nog nooit gekocht... :oops: dus ik denk dat ik het of via de dealer doe...

thnx voor het advies... enne het was eigenlijk gewoon super stom van me...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 09 jan 2009, 2:40 pm

via ebay heb ik wel vaker gekocht, dus mocht je hulp nodig hebben, let me know :wink:

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » vr 09 jan 2009, 8:19 pm

Zat ff Martin z'n beschrijving te lezen.

Bij mijn 1999 Puma zit de schroefdraad aan de voet (het deel op 't dak van je wagen) ... dit draai je in je antenne.
Als de schroefdraad is afgebroken kom je er dus niet met een antenne van de Halfords.
Afbeelding

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 09 jan 2009, 9:54 pm

Iceman schreef:Zat ff Martin z'n beschrijving te lezen.

Bij mijn 1999 Puma zit de schroefdraad aan de voet (het deel op 't dak van je wagen) ... dit draai je in je antenne.
Als de schroefdraad is afgebroken kom je er dus niet met een antenne van de Halfords.
alle puma's zijn het zelfde en de antenne van Halfords past.... zat eerst op mijn zilvere uit 99 en nu op de blauwe uit 2002...

het is alweer van mei gelden dat ik de laatste keer de antenne eraf geschroefd heb...

bij de antennes zit altijd een verloopstukje dus, uitboren, schroefdraad draaien en de nieuwe erop draaien.
Wiel heeft dit vorig jaar bij de puma van Pascal gedaan dus......
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 10 jan 2009, 1:08 pm

Iceman schreef:Zat ff Martin z'n beschrijving te lezen.

Bij mijn 1999 Puma zit de schroefdraad aan de voet (het deel op 't dak van je wagen) ... dit draai je in je antenne.
Als de schroefdraad is afgebroken kom je er dus niet met een antenne van de Halfords.
Dat bedoelt martin toch ook??
Dat stuk breekt dan idd af en zit in je afgebroken antenne. Maar dat stukkie wat er dan nog zit in je voetje, dat kun je uitboren en nieuw draad erin draaien en voila :wink:

koimasterwiel
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:11 pm
Locatie: Wijnandsrade

Bericht door koimasterwiel » za 10 jan 2009, 4:11 pm

NIET HELLE ....VOOR BOREN EN TAPPEN ....WIEL BELLE :wink: 8)
I hate cats.

pumadennis

Bericht door pumadennis » za 10 jan 2009, 6:43 pm

koimasterwiel schreef:NIET HELLE ....VOOR BOREN EN TAPPEN ....WIEL BELLE :wink: 8)
uhm.... nou daar komt het dan... de vraag... hou je vast...

zou jij dat kunnen wiel?

@ de rest.. vanmiddag naar de ford dealer geweest om half 1 en ja tis echt waar de onderhoud en service balie was DICHT :S dus ik vragen aan een verkooptjap... die vervolgens mij vertelde dat ze alleen door de weeks daar staan.... feitelijk verteld hij mij dat ze geen extra geld meer hoeven te verdiene....

maargoed...
maandag bellen voor info...

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » zo 11 jan 2009, 1:02 pm

pumadennis schreef:
uhm.... nou daar komt het dan... de vraag... hou je vast...

zou jij dat kunnen wiel?

Niet lang helle .............. wiellie bellen (pm'n):wink:

en ff naar Wijnadsrade rijden.... dan is het zo hersteld :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie