vraag over het cleanen van de deuren

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

vraag over het cleanen van de deuren

Bericht door Willard » ma 22 sep 2008, 9:49 am

hiermee bedoel ik natuurlijk de klinken weghalen.

mijn vraag is of iemand hier de keuring regels van weet, want ik kan het nergens vinden.... in belgie is het verboden, maar hoe zit dat hier in nederland?

ik wil namelijk de deuren gaan gladtrekken, maar als ik dan niet meer door de keuring kom dan doe ik het niet.

grz Willard
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Dees

Bericht door Dees » ma 22 sep 2008, 10:03 am

ik ken de NLse wetgeving hier niet van, maar je moet je bedenken dat van buiten af je ten alle tijden de deur moet kunnen openen, ook zonder kastje! Stel je voor je raakt bekneld en de brandweer krijgt je deur niet open. Dus lijkt me sterk dat dit goedgekeurd wordt!

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » ma 22 sep 2008, 10:06 am

Dees schreef:ik ken de NLse wetgeving hier niet van, maar je moet je bedenken dat van buiten af je ten alle tijden de deur moet kunnen openen, ook zonder kastje! Stel je voor je raakt bekneld en de brandweer krijgt je deur niet open. Dus lijkt me sterk dat dit goedgekeurd wordt!
klopt, maar de brandweer / politie / ambulance heeft ten alle tijden bij een ongeval het recht je ruit in te slaan. Namelijk geeft de politie in de grote steden vaker het advies om na het instappen je deur dicht te maken....... dan is ie van buiten dus ook niet meer open te krijgen.

het is allemaal zo 2 strijdig allemaal :?

ik heb namelijk alles al klaar om de deur naar buiten te krijgen zonder de klink :P nu hoef ik alleen nog maar alles dicht te lassen en te plamuren....
Laatst gewijzigd door Willard op ma 22 sep 2008, 10:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Dees

Bericht door Dees » ma 22 sep 2008, 10:17 am

Willard schreef:
klopt, maar de brandweer / politie / ambulance heeft ten alle tijden bij een ongeval je ruit in te slaan. Namelijk geeft de politie in de grote steden vaker het advies om na het instappen je deur dicht te maken....... dan is ie van buiten dus ook niet meer open te krijgen.

het is allemaal zo 2 strijdig allemaal :?

ik heb namelijk alles al klaar om de deur naar buiten te krijgen zonder de klink :P nu hoef ik alleen nog maar alles dicht te lassen en te plamuren....
ruit inslaan...ik had even niet aan geweld gebruiken gedacht...

En inderdaad het sluiten van deuren tegen carjacking is een goede tip.

Misschien een telefoontje plegen naar het RDW? Dan zul je waarschijnlijk sneller antwoord hebben dan hier.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 22 sep 2008, 10:27 am

Willard dit mag niet Bij ongeval kan de deur niet meer van buitenaf open gemaakt worden. En wat dat Carjacken bertreft: Hoeveel mensen doen na het instappen de deur vergrendelen?
Zal vanavond mijn vader eens precies vragen hoe en wat.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

christian

Bericht door christian » ma 22 sep 2008, 10:53 am

je komt er wel de keuring mee door.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » ma 22 sep 2008, 11:02 am

Het is niet verplicht om deurgrepen te hebben op je auto, want het komt veel voor dat deuren die normaal gewoon open gaan na een aanrijding niet meer zonder geweld te openen zijn, dus moet de brandweer de hydraulische schaar of tang gebruiken.
Tegenwoordig knippen ze gewoon het dak eraf als ieman bekneld zit.
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 22 sep 2008, 3:20 pm

Ik wil wel ff in de wet duiken voor je??!!
Ik hoor het wel...

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 22 sep 2008, 4:30 pm

Sjoerd102 schreef:Willard dit mag niet Bij ongeval kan de deur niet meer van buitenaf open gemaakt worden. En wat dat Carjacken bertreft: Hoeveel mensen doen na het instappen de deur vergrendelen?
Zal vanavond mijn vader eens precies vragen hoe en wat.
Edit: Net dus even snel nagevraagd. Het schijnt dus toegestaan te zijn.
Deur moet van 1 kant open gemaakt kunnen worden. Dus of van de binnenkant, of van de buitenkant.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 22 sep 2008, 7:06 pm

idd de deur moet open kunnen en dicht hoe maakt niet uit tenzij het een taxi is dan wel van 2 kanten binnen en buiten
zijn merken waar de deuren automaties op slot gaan ik noem een renault die dat heeft maar zelf vind ik het een niet veilige/verstandige verbouwing

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » di 23 sep 2008, 3:36 pm

waarom wil jij nu hetzelfde gaan doen als ik :roll:

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » di 23 sep 2008, 4:37 pm

puma sjakkes schreef:waarom wil jij nu hetzelfde gaan doen als ik :roll:
omdat ik je graag wil pesten :roll:
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

Plaats reactie