vraag over roest op achterschermen

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 27 jun 2008, 7:38 am

Nou Pummie moest dus dinsdag weer terug naar de schadehersteller omdat het roest op het linkspatbord weer terug was. Ik een gratis leenauto verzocht als compensatie dat ik al voor de 2e keer terug moest komen. Dus een weekje in een citroen c3 gereden, best leuk autootje.
Net de Puma weer opgehaald. Ze hebben opnieuw een (groter) stuk ingelast en behandeld en opnieuw gespoten. Het ziet er goed uit, maar ja dat was de vorige keer ook. Nu maar weer afwachten. Ze hebben ook nog spuitnevel van de vorige keer verwijderd. En ze hadden de Puma gewassen...dus ik zeg, niet door de wasstraat toch. Nee, dat deden ze niet bij pas gespoten auto's. Ik zeg "herstel, dat doen we niet bij de PUMA!!" :slim: Moest die wel om lachen en hij zei dat hij dat ook wel wist.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 23 jul 2008, 9:26 am

Helaas ben ik nu al tig keer teruggeweest naar de schadehersteller omdat het roest al weer terug was (nu al 2x), ik steeds weer op een andere plek spuitnevel tegen kwam en ook de afgeplakte rand ruw was... :evil: :evil: :evil:
Geloof niet dat dit de beste reclame voor hun is! :roll:
Alles is opgelost, behalve nu weer zwarte spuitnevel op mijn velg. Hoe krijgen ze het voor elkaar?? :duh: Ik dacht laatst dat ze alles er vanaf hadden (dit was nl. de vorige keer al het geval), maar na de poetsbeurt voor de gelderlandtour bleek van niet. *Diepe zucht*
Ik vandaag terug, maar wat is nu het probleem: ze krijgen het spuitnevel niet uit de hoekjes van de velgen, zonder de blanke lak ernaast waarschijnlijk te beschadigen. Dus nu gaan ze vrijdag het spuitnevel eraf halen en de velg opnieuw spuiten...sukkels! Ben er wel goed klaar mee, maar ze regelen het maar. Die velgen zijn net helemaal spikkiespan (opnieuw gepoedercoat en alles) en dan krijg je dit! :mrangry:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 23 jul 2008, 1:01 pm

Ik had ook een heel klein plekje in het linker spatscherm. Heb er aan de binnenkant, dus achter het binnenpaneel een stuk kneedmetaal achter gepropt. Dit een etmaal laten drogen, vervolgens afgesmeerd. Dit ook weer een etmaal laten drogen en toen zelf met een spuitbus gespoten en uitgeneveld. Npaar weken later met ScratchX van Meguiars eroverheen en je ziet er echt bijna niks meer van. Het zit intussen al dik drie maanden keurig op z'n plek.

Moraal van't verhaal: weet je zeker dat 't niet van binnenuit blijft komen? En waarom overspuiten? Spuitnevel is zelfs met Brasso (ja idd, zilverpoets) zo weg te krijgen, helemaal op velgen.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 23 jul 2008, 3:14 pm

Hoezo van binnenuit komen :?
Ik zie heus wel dat het spuitnevel is van ZWARTE spuitnevel van buitenaf... En mijn puma is zilver (if you haven't noticed that :wink: ).
Het is duidelijk erop gespoten. En ze kunnen het wel weghalen maar met poetsen met polijstpasta op blanke lak waar GEEN spuitnevel zit, beschadig je de blanke lak. En ik heb hele scherpe hoeken in mijn velgen zitten..zie banner...en dus kunnen ze er niet goed bij.
Ik heb geprobeerd om het met klei van meguiar's eraf te krijgen, lukte op het spatbord wel maar niet op de velg. Het zit er gewoon te dik op...
En ik ga niet met allerlei poetsmiddeltjes aan de slag. Zij zullen het moeten oplossen want zij zij hier verantwoordelijk voor. Ik wil geen beschadigingen op mijn velg (ook niet als ik er bijna niets meer aan zie). Heb net zat geld uitgegeven om die velgen opnieuw te laten poedercoaten en lakken en dan zal ik nu alweer krasjes krijgen..NO WAY!! :evil:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 24 jul 2008, 11:33 am

heb nog ff nagevraagd...ze gaan de velg in de hoekjes opnieuw lichtelijk spuiten..benevelen ofzo noemde hij het, en dan blanke lak eroverheen, omdat ze anders die zwarte puntjes in de hoek niet wegkrijgen. O wee als ik straks zie dat er kleurverschil in zit. Dan gaan de ramen daar eruit :evil: :evil:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 02 aug 2008, 7:30 am

O vergeten te melden hiero... velg is schoon. Hij kon er beter bij toen hij de velg er af had gehaald en heeft niet hoeven spuiten. Gelukkig want dat zag ik echt niet meer zitten.
Nou hopen dat de roest wegblijft, zodat ik echt nooit meer hierheen hoef :evil:

sillysilvia

Bericht door sillysilvia » di 05 aug 2008, 7:09 pm

Ok ok ik zal het ook maar toegeven...bij de aanschaf was ik zo verblind door de enorme schoonheid van mijn zwarte pussycat dat ik totaal de roestbubbles op de achterspatborden gemist heb...aan de ene kant 1 blaas, maar aan de andere kant 3!
Blond h?!
Ik zit nog een tikkie in de ignore-fase omdat ik strontverliefd op mn bakkie ben, maar denk dat ik het voor de echte winter begin toch moet verhelpen?
En dan heb ik het nog niet over mn natte voeten als het geregend heeft....mijn gloednieuwe pumamatten liggen beide netjes aan 1 kant...stel je voor dat tie nat wordt! :laugh:

aardig kostenplaatje?

TopGear

Bericht door TopGear » vr 10 apr 2009, 5:16 pm

Ok, ik vandaag Puma poetsen en schrik me kapot van de roest aan de zijkanten van beide portieren...

Aan de bestuurderskant is het wezenlijk erger en blijkbaar al 'n keer min of meer behandeld.

Afbeelding

M'n oog is daar trouwens pas veel later op gevallen, ver na de verliefde aanschaf.

Maar aan de andere kant wordt het er ook niet beter op zo langzamerhand.

Afbeelding

Wat nu? Ik zie het financieel niet echt voor me dat ik beide zijkanten moet behandelen en opnieuw moet laten spuiten...

TopGear (ff in een lentedipje)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 10 apr 2009, 6:15 pm

TopGear schreef:Ok, ik vandaag Puma poetsen en schrik me kapot van de roest aan de zijkanten van beide portieren...

Aan de bestuurderskant is het wezenlijk erger en blijkbaar al 'n keer min of meer behandeld.

Plaatje vervangen met url: [url]http://url211.imageshack.us/url211/8048/10042009812.jpg[/URL]

M'n oog is daar trouwens pas veel later op gevallen, ver na de verliefde aanschaf.

Maar aan de andere kant wordt het er ook niet beter op zo langzamerhand.

Plaatje vervangen met url: [url]http://url211.imageshack.us/url211/317/10042009813.jpg[/URL]

Wat nu? Ik zie het financieel niet echt voor me dat ik beide zijkanten moet behandelen en opnieuw moet laten spuiten...

TopGear (ff in een lentedipje)

Tja wat nu... je hebt 2 opties.
(laten) repareren of door laten roesten.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 10 apr 2009, 6:31 pm

deze hoekjes zijn bij mijn gestraat en daarna ge airbrusht ziet er niets meer van

TopGear

Bericht door TopGear » vr 10 apr 2009, 7:42 pm

pumamartin schreef: Tja wat nu... je hebt 2 opties.
(laten) repareren of door laten roesten.
Maar waar kijken we naar bij reparatie? Door laten roesten is natuurlijk geen optie...

TopGear

Bericht door TopGear » vr 10 apr 2009, 7:47 pm

R.A.T. RACING schreef:deze hoekjes zijn bij mijn gestraat en daarna ge airbrusht ziet er niets meer van
Sorry, snap het niet zo goed... Maar ik begrijp het als zandstralen (?) en dan airbrushen? Heb je iemand die dat (zakelijk of prive) kan? Ik denk dat ik meteen de lijsten onder de deur erbij pak, die worden er ook niet beter op. Beide zijkanten opnieuw spuiten lijkt me (wel leuk, maar) niet haalbaar.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 10 apr 2009, 8:17 pm

wat snap je niet? zandstralen? even makkelijk uitleggen. dit is een soord zand onder luchtdruk tegen je auto aanspuiten dat het roest weg blaast van het ijzer daarna strak maken en met een klein spuitpistool waar ze bv ook tekeningen zoals die van christiaan op de zijkant heeft spuiten ze hem weer in kleur
dit heb ik hier in beugen bij de spuiter laten doen maar dat zullen ze bij jou in de duurt ook wel doen neem ik aan

TopGear

Bericht door TopGear » za 11 apr 2009, 9:18 am

R.A.T. RACING schreef:wat snap je niet? zandstralen? even makkelijk uitleggen. dit is een soord zand onder luchtdruk tegen je auto aanspuiten dat het roest weg blaast van het ijzer daarna strak maken en met een klein spuitpistool waar ze bv ook tekeningen zoals die van christiaan op de zijkant heeft spuiten ze hem weer in kleur
dit heb ik hier in beugen bij de spuiter laten doen maar dat zullen ze bij jou in de duurt ook wel doen neem ik aan
Ok thanx. Je schreef misschien in haast "gestraat", en begreep dat dus toch goed als zandstralen, maar zo is het helemaal duidelijk. Ik zal 'ns kijken of ik hier in de regio iemand kan vinden die dat kan. Kan je nog zeggen wat jij ongeveer kwijt was? Dan heb ik vergelijkingsmateriaal... 8)

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 11 apr 2009, 5:48 pm

heb toen meerdere dingen afgerekent weet zo niet wat het precies heeft gekost

Plaats reactie