vraag over roest op achterschermen

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

TopGear

Bericht door TopGear » zo 13 apr 2008, 10:18 am

gabbagirl schreef:
volgens mij bedoel ik dan het randje onder die rubbers!
dus goed checken! :wink:
Om misverstanden te voorkomen, je bedoelt dus het meegespoten deel van de deur zelf.
Dat lijkt bij mij aan beide kanten vooralsnog roestvrij. Anders dan die rubbers, die zijn niet direct met RVS gevuld :roll:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 13 apr 2008, 10:54 am

jep... je hebt rubbers die dus over een rand gaan aan de onderkant, bij je deur, waar je instapt... naast de instaplijsten, als afsluiting tussen je deur en je auto. die rand onder de rubbers bedoel ik :wink:

TopGear

Bericht door TopGear » zo 13 apr 2008, 11:09 am

gabbagirl schreef:jep... je hebt rubbers die dus over een rand gaan aan de onderkant, bij je deur, waar je instapt... naast de instaplijsten, als afsluiting tussen je deur en je auto. die rand onder de rubbers bedoel ik :wink:
Ok dan :lol:. Heb ik eveneens al gekeken. Roestvrij bij mij, gelukkig.

Maar ik bedoelde dus de meegespoten randjes die schuilgaan onder het rubber onder de beide zijramen.

:worthless:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 13 apr 2008, 12:11 pm

Even een plaatje van internet afgehaald: waar de pijltjes heenwijzen, daar zat bij mij aan beide kanten van de Puma roest op de rand onder de rubbers..zo nu duidelijk?? hihi :lol:
Tja, hoe moet je die plek anders omschrijven :lloll:

Afbeelding

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » zo 13 apr 2008, 4:47 pm

TopGear schreef:
Ok dan :lol:. Heb ik eveneens al gekeken. Roestvrij bij mij, gelukkig.

Maar ik bedoelde dus de meegespoten randjes die schuilgaan onder het rubber onder de beide zijramen.

:worthless:
die bedoel ik ook
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 14 apr 2008, 9:56 am

las naat boven kant dorpel

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 14 apr 2008, 3:31 pm

Oja, da's wel een goeie omschrijving :up:
mercikes!! :lol:

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » vr 25 apr 2008, 10:40 am

snik...bij mijne ook roest geconstateerd :help1: ...
Bij de voorwielen veroorzaakt door steenslag, door de brede banden... volgens ABS :(
...volgende week wordt het verholpen en opnieuw gespoten (onder de auto dus ik zie er niets van :? ) ...samen met de deukjes, en de lakschade.... :cry:

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 25 apr 2008, 10:43 am

Pumarlene schreef:snik...bij mijne ook roest geconstateerd :help1: ...
Bij de voorwielen veroorzaakt door steenslag, door de brede banden... volgens ABS :(
...volgende week wordt het verholpen en opnieuw gespoten (onder de auto dus ik zie er niets van :? ) ...samen met de deukjes, en de lakschade.... :cry:
welkom bij de club! :aai:

wesley

Bericht door wesley » ma 05 mei 2008, 2:00 pm

het roest op de achter schermen is een bekend probleem naja bij mij wel :roll:

maar wat ik zag toen ik me achter paneel eraf haalde was dat er water langs je wielkasten komt (aan de binnenkant) door opspattend water dit heb ik opgelost om van binnen alles te herstellen en de wielkast bekleding aan de kanten te voorzien van plastic folie nergens geen last meer van gehad.

groetjes

Gast

vraag over roest op achterschermen

Bericht door Gast » zo 22 jun 2008, 4:56 pm

Hoe zit het met de roest die je soms op de achterschermen ziet zitten?
Heb er met mn vorige auto veel problemen mee gehad en wou dit bij mn nieuwe eigenlijk voorkomen.
kun je bij de puma de hele achterschermen vervangen of zit dit gelasts e.d.?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 22 jun 2008, 5:01 pm

Ik heb net roest laten wegwerken op de achterspatborden. Aan een kant is er een nieuw stuk ingelast, andere kant is het zo weggewerkt. Voor zover ik weet kan je het achterspatbord niet zomaar helemaal eraf halen...maar ik ben geen expert :wink: Maar aangezien de achterspatborden vast zitten aan je daklijsten :roll:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 23 jun 2008, 9:50 am

Als 't om een klein stukje gaat: binnenpaneel naast de achterbank weghalen, en van binnenaf wegschuren/slijpen. Afhankelijk van wat er dan wegvalt dichtpolyesteren (heb ik gedaan bij een stukje van ongeveer 1 cm) anders een nieuw stuk erin lassen.

Bijspuiten kan, ook afhankelijk van de ernst, met een spuitbusje, anders profi laten doen.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

puMARC

Bericht door puMARC » di 24 jun 2008, 8:15 pm

wat was je kwijt aan kosten otto?

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 24 jun 2008, 8:20 pm

Een goeie kennis heeft de roest uit de bodem verwijderd op ongeveer dezelfde manier zoals pas in een ander topic te zien was. Kosten dezes: een kratje bier. Reken bij een schadehersteller op minimaal 100 euro per plek in de bodemplaat, spatschermen is een ander verhaal i.v.m afwerken.

Het plekje in het spatbord: zeven euro voor een potje glasvezelplamuur, een 50 euro aan zinkspray, grondlak, blauwe en blanke lak. Maar het ging dan ook om een plekje van een vierkante cm na uitschuren met een dremeltje. Geen idee wat de schadehersteller hiervoor rekent!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie