vraag over roest op achterschermen

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » di 12 feb 2008, 10:47 am

Bij mijn puma van 1998 zij bijde wielkasten van roest hersteld, rechterkant nieuwe rand ingezet voor ?350,-
Probleem is altijd dat ze lak moeten aanschaffen, dus de eerste is in verhouding duurder als de tweede als ze nog lak over hebben.
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 12 feb 2008, 2:24 pm

En ook bij andere bedrijven informeren he. Het verschilt enorm bij bedrijven!

Josz

Bericht door Josz » di 26 feb 2008, 5:38 pm

Okay ik heb ook bubbels in de lak bij 1 wielkuip achter, zal ook wel roestvorming wezen :?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 26 feb 2008, 5:47 pm

Josz schreef:Okay ik heb ook bubbels in de lak bij 1 wielkuip achter, zal ook wel roestvorming wezen :?

Jep.. :(

TopGear

Bericht door TopGear » do 10 apr 2008, 6:45 pm

Niet het leukste onderwerp, maar zou iemand eens wat foto's kunnen plaatsen van roestplekken bij de Puma? Ik zie bij mij vooralsnog helemaal nix, maar misschien weet ik wel gewoon niet waar ik op moet letten? Het zou me op zich niet zo verbazen, roest bij een auto van 10 jaar oud... Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten :roll:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 10 apr 2008, 7:16 pm

kijk vooral bij de achterspatborden.. als daar roest is kun je zeer zeker niet missen....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 12 apr 2008, 11:12 am

En de randjes van je exterieur, dus van je bumper, je zijspatborden etc... daar zat bij mij ook wat. Kijk naar de rand waar je rubber overheen gaat bij je deur (onderkant), dakrand onder de rubbers en idd achterkant spatborden (gezien vanaf de zijkant boven je wiel zeg maar). Heb geen foto's want bij mij is net alles weggewerkt!

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » za 12 apr 2008, 11:51 am

Bij mij zitten er inderdaad bobbels onder het rubber bij de ruit van de deur.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 12 apr 2008, 12:31 pm

Sjoerd102 schreef:Bij mij zitten er inderdaad bobbels onder het rubber bij de ruit van de deur.
Ik bedoel niet bij de ruit, bij je instaplijsten bedoel ik :wink:

TopGear

Bericht door TopGear » za 12 apr 2008, 8:04 pm

gabbagirl schreef:En de randjes van je exterieur, dus van je bumper, je zijspatborden etc... daar zat bij mij ook wat. Kijk naar de rand waar je rubber overheen gaat bij je deur (onderkant), dakrand onder de rubbers en idd achterkant spatborden (gezien vanaf de zijkant boven je wiel zeg maar). Heb geen foto's want bij mij is net alles weggewerkt!
Heb er nog niet uitgebreid naar kunnen kijken, maar trof vandaag wel iets: de rubberen randen tussen de deur en het raam zijn in ieder geval aan de uiteinden van het portier totaal verroest. Dat klinkt nogal suf, rubber dat verroest is, maar het binnenste van die rubberen strips is bij mij inmiddels niet veel meer dan pulp aan de uiteinden. Neem niet aan dat het me de wereld zal kosten om ze te vervangen, vraag me af of het ook onder de BOVAG garantie valt...

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » za 12 apr 2008, 8:10 pm

dit geld niet onder de bovag helaas, bovag geld alleen verborgen gebreken en met name de draaiende delen.
strips kosten bij de dealer +/-?20,- per stuk en zijn gemakkelijk te vervangen, oude gwoon los trekken en nieuwe er weer opdrukken.
Let wel er op dat de roest niet is doorgeslagen door de lak.
Succes.
Afbeelding

TopGear

Bericht door TopGear » za 12 apr 2008, 8:18 pm

Harry schreef:dit geld niet onder de bovag helaas, bovag geld alleen verborgen gebreken en met name de draaiende delen.
strips kosten bij de dealer +/-?20,- per stuk en zijn gemakkelijk te vervangen, oude gwoon los trekken en nieuwe er weer opdrukken.
Let wel er op dat de roest niet is doorgeslagen door de lak.
Succes.
Nou me dunkt dat dit een verborgen gebrek is, maar draaien ho maar 8) . Ik laat ze wel vervangen. Zo te zien was er niets doorgeroest, maar dat moet nog ff dubbel gecheckt als ze eraf liggen. Thanx!

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » zo 13 apr 2008, 12:56 am

TopGear schreef:
Heb er nog niet uitgebreid naar kunnen kijken, maar trof vandaag wel iets: de rubberen randen tussen de deur en het raam zijn in ieder geval aan de uiteinden van het portier totaal verroest. Dat klinkt nogal suf, rubber dat verroest is, maar het binnenste van die rubberen strips is bij mij inmiddels niet veel meer dan pulp aan de uiteinden. Neem niet aan dat het me de wereld zal kosten om ze te vervangen, vraag me af of het ook onder de BOVAG garantie valt...
Dat is precies wat ik ook heb. Moet nog steeds naar de Ford dealer om nieuwe strips te bestellen.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

TopGear

Bericht door TopGear » zo 13 apr 2008, 8:29 am

Sjoerd102 schreef:
Dat is precies wat ik ook heb. Moet nog steeds naar de Ford dealer om nieuwe strips te bestellen.
Huh? Hoe lang gaan die strips mee dan? :blink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 13 apr 2008, 9:52 am

TopGear schreef:
Heb er nog niet uitgebreid naar kunnen kijken, maar trof vandaag wel iets: de rubberen randen tussen de deur en het raam zijn in ieder geval aan de uiteinden van het portier totaal verroest. Dat klinkt nogal suf, rubber dat verroest is, maar het binnenste van die rubberen strips is bij mij inmiddels niet veel meer dan pulp aan de uiteinden. Neem niet aan dat het me de wereld zal kosten om ze te vervangen, vraag me af of het ook onder de BOVAG garantie valt...
volgens mij bedoel ik dan het randje onder die rubbers!
dus goed checken! :wink:

Plaats reactie