vocht probleem in de achterlichten

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

DutchDevil

vocht probleem in de achterlichten

Bericht door DutchDevil » zo 11 nov 2007, 1:13 pm

Hee wie heeft er nog meer last van dat er vocht in de achterlichten komt te zitten. Dit gebeurt bij mij meestal na het wassen en bij regen.

Ik ga nu proberen om ergens in een hoekje een piep klein gaatje te boren en daarna boven tussen de rubber en het plastic een flinter dun laagje kit neer te leggen.

Zou dit werken en of heeft iemand dit al eens gedaan??? andere ideen zijn ook welkom en ik houd jullie op de hoogte


Greetz,

DutchDevil :twisted:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 11 nov 2007, 2:11 pm

Ik heb er ook last van (gehad), in de achterlampen. Bij mij was het zo erg dat de condens in de winter bevroor, waardoor er allemaal barstjes in de lamp waren gekomen. Tenminste ik denk dat het zo is gegaan, want dit was al zo toen ik de Puma kocht. Oplossing: nieuwe achterlampen gekocht (via ebay/pumadrivers). Nu heb ik er nauwelijks last van. Heel af en toe. Denk idd dat rubbers mss niet helemaal goed aansluiten. Ik heb dat voor bij mijn lampen ook, maar daar weet ik van dat die lamp niet helemaal goed is...aanrijding gehad jaartje terug...

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: vocht probleem in de achterlichten

Bericht door pumamartin » zo 11 nov 2007, 9:58 pm

DutchDevil schreef:Hee wie heeft er nog meer last van dat er vocht in de achterlichten komt te zitten. Dit gebeurt bij mij meestal na het wassen en bij regen.

Ik ga nu proberen om ergens in een hoekje een piep klein gaatje te boren en daarna boven tussen de rubber en het plastic een flinter dun laagje kit neer te leggen.

Zou dit werken en of heeft iemand dit al eens gedaan??? andere ideen zijn ook welkom en ik houd jullie op de hoogte


Greetz,

DutchDevil :twisted:

Dutch, de kapjes zijn aan de lamphouder gelast.
Ik heb mijn achterlichten vorige jaar omgebouwd naar wit/rood/wit.
Ik heb de kapjes er af gedremeld en ze dmv professionele kit weer aan elkaar bevestigd.
http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=1283
Tot nu condens vrij!!!!
Ik denk dat dit de enige manier is om ze (weer) echt waterdicht aan elkaar te krijgen
Ik had van te voren overigens geen last van condens in de achterlichten.

Of idd nieuwe, zoals Gabba al zei
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 12 nov 2007, 7:46 am

Ik heb het ook gehad, maar wilde het zaakje niet uit elkaar slopen. Heb de lampen uit de auto gehaald, alle lampjes eruit gehaald en de units op de kachel gelegd, zodat al het vocht verdampt. Sindsdien ook geen last meer!
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » ma 12 nov 2007, 4:36 pm

heb er gister een zwarte shell helofix of iets dergelijks tussen gestopt en ga het nu eens een tijdje afwachten en aders zal het idd een nieuw achterlicht gaan worden denk ik . Meteen ook een mooi kerst/verjaardag/sinterklaas kadootje denk ik

Willard
Puma Newbie
Puma Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 16 mei 2007, 7:05 pm
Locatie: brunssum
Contacteer:

Bericht door Willard » di 13 nov 2007, 10:22 am

Of de kapjes eraf halen :P (doen sommige tenminste). Ik denk hoe Martn het omschreef het nog wel het beste werkt.
Willard a.k.a Pumagic

:tristan:

crz

Bericht door crz » vr 07 dec 2007, 10:31 am

Ik heb hier ook een klein beetje last van, zowel voor als achter. Het schijnt te kunnen worden verholpen door het grote licht een tijdje aan te zetten of de kapjes los te halen en de fohn erop te houden. Nog niet geprobeerd, het weer is niet al te best de laatste tijd :(.

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 07 dec 2007, 4:09 pm

is maar van tijdelijke duur hier haal je het er wel mee uit maar je vocht komt er toch weer in :wink:

Nowi

Bericht door Nowi » vr 07 dec 2007, 5:57 pm

klopt.
Of gaatjes boren onderaan zodat water er uit loopt gaat ook.
Maar na verloop van tijd begint de printplaat te roesten en gaan u lichten raren kuren verkopen.
Dus beste is volgens mij een extra afdichting spuiten tussen de 2 helften.

robster-f

vocht in koplampen/achterlichten + ruitenwissers

Bericht door robster-f » zo 09 okt 2011, 2:14 pm

Ik heb met mijn puma het volgende probleem, Als het flink geregend heeft zit er allemaal vocht in mijn koplampen en in mijn achterlicht zit er ook een beetje vocht. Valt dit zelf op te lossen en hoe valt dit op te lossen?

ik dacht zelf aan kitten heeft iemand hier ervaring mee??

Het volgende probleem dat ik heb is dat de rubbers van mijn ruitenwissers helemaal weg zijn, nogal irritand met de regen in Nederland want ik zie erg weinig, Nu was ik even voor andere ruitenwissers aan het kijken en heb de volgende opties
- Rubbers vervangen
- Complete ruitenwissers vervangen
- Flatblades ruitenwissers erop zetten van bosch

Heeft iemand ervaring met die flatblades?

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: vocht in koplampen/achterlichten + ruitenwissers

Bericht door Sjoerd » zo 09 okt 2011, 3:01 pm

Absoluut flatblades monteren. Gaan lang mee en wissen veel beter! Ook fijn is dat ze pas bij 180 liften van je ruit..(a)

robster-f

Re: vocht in koplampen/achterlichten + ruitenwissers

Bericht door robster-f » zo 09 okt 2011, 3:21 pm

Dan ga ik even voor een setje flatblades kijken, ik had er eerst me twijfels bij (ik d8 is van die lariekoek) maar zo te horen is dat beter, dankje voor de snelle reactie

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: vocht in koplampen/achterlichten + ruitenwissers

Bericht door Sjoerd » zo 09 okt 2011, 4:55 pm

robster-f schreef:Dan ga ik even voor een setje flatblades kijken, ik had er eerst me twijfels bij (ik d8 is van die lariekoek) maar zo te horen is dat beter, dankje voor de snelle reactie
Ja ik rijd nu al tijden met die dingen rond. Ze gaan bij mij zo ongeveer 30.000 km mee voordat de wiskwaliteit duidelijk minder wordt. Je betaalt misschien 1x wat meer geld, maar ik denk dat je in de lange run misschien wel goedkoper uit bent.

robster-f

Re: vocht in koplampen/achterlichten + ruitenwissers

Bericht door robster-f » vr 21 okt 2011, 11:24 pm

ik heb nu mijn koplampen dichtgekit bij het koplampglas en dat houder zegmaar (zwarte ding van plastic die aan je glas zit als je de koplamp eraf haalt) alleen komt er nog vocht tussen, de auto heeft 1 nacht zonder glazen gestaan dus hier kan dat door komen maar gaat dit dan vanzelf weg of niet??

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: vocht in koplampen/achterlichten + ruitenwissers

Bericht door Harry » za 22 okt 2011, 8:33 am

Ja dit vocht gaat vanzelf weg, daarom zit er ook een slang aan je koplamp, want deze mogen niet hermetisch worden afgesloten.
Afbeelding

Plaats reactie