lijmen van spoiler booskijkers etc..

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

lijmen van spoiler booskijkers etc..

Bericht door Gast » di 09 okt 2007, 11:34 am

Ik heb nu een spoiler die ik er op moet lijmen, maar al die er op zit kan die er dan ooit nog wel af. k wil ook die booskijkers van wolf monteren op me koplamp, en daarvoor vroeg ik me hetzelfde af.. iemand ervaring

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 09 okt 2007, 12:19 pm

Volgens mij bestaan hier al topic's over...
Booskijkers zijn prima te monteren met montagekit, afhankelijk van de grootte van de spoiler is die op zich ook te kitten.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Gast

Bericht door Gast » di 09 okt 2007, 2:59 pm

ja dat het te lijmen/kitten valt daar twijfel ik niet aan. k heb bij me spoiler ook een tube lijm/kit achtig iets gekregen. maar als ik nu kapjes op me koplampen doe. en ik besluit ze er ooit af te halen. kan dat dan zonder nadelige gevolgen

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 09 okt 2007, 3:37 pm

met een kort antwoord nee de lijm vreet in de koplamp

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 09 okt 2007, 4:19 pm

Een goede siliconenkit niet...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Gast

Bericht door Gast » di 09 okt 2007, 4:35 pm

Otto schreef:Een goede siliconenkit niet...
zoals..

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 09 okt 2007, 5:38 pm

:!: pas wel op je bent niet de eerste waar hij er af waait :!:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: lijmen van spoiler booskijkers etc..

Bericht door pumamartin » di 09 okt 2007, 6:25 pm

Venom schreef:Ik heb nu een spoiler die ik er op moet lijmen, maar al die er op zit kan die er dan ooit nog wel af. k wil ook die booskijkers van wolf monteren op me koplamp, en daarvoor vroeg ik me hetzelfde af.. iemand ervaring
Ik neem aan dat je over je nieuwe dakspoiler hebt.
Die moet je idd met de bijgeleverde kit monteren. Wordt een beetje lastig om die met een slagplug vast te zetten h? :wink:
Waarom zou je die er ook ooit vanaf willen hebben.....
En mocht je dan echt een keertje helemaal beu zijn... nieuwe achterruit en spoiler is weg :twisted:

Er zal toch, net als bij je dakspoiler, kit of dubbelzijdige tape bij de booskijkers zitten.
De kit die daar bij zit zal echt geen problemen opleveren. Die is er immers voor gemaakt. En zeker bj een merk als Wolf weet je zeker dat je goed spul gekocht hebt.

Overigens, nadat ik de dakspoiler gemonteerd had, raakte de ruitenwisser heel even de onderkant van de spoiler.
Of ik heb er net iets teveel kit ondergedaan of er is iets veranderd aan de spoiler in de loop van de jaren. Paresh heeft deze al heel wat jaartje en geen enkel probleem met de ruiten wisser. Net als Sjoerd en Marc overigens.
Mocht dat bij jouw ook zo zijn... de oplossing is heel eevoudig.
Ik heb de achterruitenwisser van een Ka gemonteerd. Die is een paar centimeter korter, probleem opgelost. En de wisser doet nog ruim voldoende schoon wissen. En de Ka ruitenwisser is ook nog eens een paar euro goedkoper dan de originele.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: lijmen van spoiler booskijkers etc..

Bericht door Sjoerd102 » di 09 okt 2007, 9:10 pm

pumamartin schreef: voldoende schoon wissen. En de Ka ruitenwisser is ook nog eens een paar euro goedkoper dan de originele.
Ka is B-kwaliteit? :wink:
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 10 okt 2007, 7:58 am

R.A.T. RACING schreef:met een kort antwoord nee de lijm vreet in de koplamp
Idd... ik heb in mijn puma tijd nu al 2x nieuwe booskijkers gemonteerd..niet tevreden over het eigen spuitwerk :wink: maar je lamp wordt er zeker niet mooier van!

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 10 okt 2007, 8:41 am

Venom schreef:
zoals..
Kit van een goed merk. -duhh- Bizon heeft een goeie siliconenkit, maar laat je ff informeren bij een speciaalzaak. En nee, niet door een werkscholier bij Kwantum...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Gast

Bericht door Gast » wo 10 okt 2007, 8:59 am

bedankt voor die ruitenwisser tip. me spoiler zal ik gewoon met lijm vastzetten die bijgeleverd is, maar k heb nu dus ook die booskijkers overgenomen van iemand anders, maar k wil dus niet me koplamp vern*** met die lijm. die dakspoiler zal ik er iig nooit meer vanaf willen hebben

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 10 okt 2007, 9:20 am

Otto schreef:
Kit van een goed merk. -duhh- Bizon heeft een goeie siliconenkit, maar laat je ff informeren bij een speciaalzaak. En nee, niet door een werkscholier bij Kwantum...
Die siliconenkit van Bizon heb ik gebruikt en believe me, de bovenste laag van de lamp komt er niet ongeschonden uit. maar het zit wel vast :wink:

Plaats reactie