Racegaas

Heb je vragen en/of info over de Puma body, bijvoorbeeld over spoilers, sideskirts etc., gewoon over dat wat aan de buitenkant (exterieur) van de Puma zit, plaats ze hier!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

X-tof

Racegaas

Bericht door X-tof » do 11 aug 2005, 9:00 pm

effe gewoon om te vragen hoe jullie je gaas hebben vastgemaakt, met spanriempjes, met vijzen... ???

eventueel nog andere tips

thx

Gast

Bericht door Gast » do 11 aug 2005, 9:34 pm

gewoon om je oude grill buigen.

moet je onder links kijken daar zie je een linkje hoe het moet

Gast

Bericht door Gast » do 11 aug 2005, 9:41 pm

Of je koopt een st?cker met gaasmotief, zoals ik vandaag op een puma zag :? Doe maar niet...

dEVIL

Bericht door dEVIL » do 11 aug 2005, 9:44 pm

:arrow: Ombuigen en met TEC-7 vastkitten

Gast

Bericht door Gast » vr 12 aug 2005, 6:13 am

De mijne was volledig op maat geknipt en heb ik met ijzerdraadjes om mn plastic grill heen gezet.

zie je vrijwel nie.

Afbeelding

greetz Dutchdelite :mrgreen:

dEVIL

Bericht door dEVIL » vr 12 aug 2005, 8:30 am

Echt wel een 'evil-look' zo :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 12 aug 2005, 10:20 am

Snelhechters.......

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 16 aug 2005, 8:08 pm

Hele dunne ijzerdraadjes, zie niks van en zit goed vast :!:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » ma 29 okt 2007, 6:30 pm

Zijn er plaatjes van hoe je je gaas precies moet knippen en vouwen want ik ben de hele middag bezig geweest en uiteindelijk vond ik het eindresultaat niet echt je van het.

Ik heb om het gaas een beetje bol te kunnen buigen twee inkeepingen gemaakt in het naar binnen gebogen gaas. Als ik mijn gril met gaas uiteindelijk op mijn auto zet zie je dat het gaas niet mooi bol staat maar beneden 2 knikjes maakt. (snapt iemand het nog??)

Nederlandse "How to" misschien?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 29 okt 2007, 7:04 pm

Bossie schreef:(snapt iemand het nog??)
:blink: :uhh1:

ikku nie...
als je naar de kersttour komt kun je bij mij ff kijken hoe het zit :wink:
Gebruik anders de originele grillen om op basis daarvan je racegaas grillen te maken, dan heb je tenminste een richtlijn :wink:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 29 okt 2007, 10:25 pm

Bossie, wil je het gaas om de originele gril plaatsen of, zoals oa ik, de gril alleen van gaas maken.
Alleen van gaas; leg de originele gril op het gaas, teken deze af met een viltstift, zorg dat je aan de onderkant ongeveer 3 cm meer gaas hebt dan de originele gril groot is.
Met een knipschaar de gril uitknippen. De onderste 3 cm omvouwen (iid even inknippen) en dat gedeelte gebruik je als voet om je gaasgril op de originele punten met de originele schroeven en ringetjes vast te zetten.

Nog een tip, koop een stukje luchtslang (+/- 1 meter is voldoende) dat men voor een luchtpomp van een vijver of aquarium gebruikt. Snij dit open en schuif dit over de bovenkant van de gaasgril, even vast zetten met een paar stukjes ijzerdraad.
Zo voorkom je dat je je vingers aan de scherpe randen van het gaas open haalt als je de motorkap opent.

Duidelijker kan ik het helaas niet verwoorden.
Succes
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » di 30 okt 2007, 11:15 am

Nou me gril met gaas zit erop hoor. Net nog even me vraag gelezen en het was inderdaad niet echt duidelijk.. :) Bedankt voor de uitleg.

Nog een vraagje hoe krijg ik de onderste gril eruit?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 30 okt 2007, 3:40 pm

Bossie schreef:Nog een vraagje hoe krijg ik de onderste gril eruit?
Je bumper eraf halen en dan losschroeven dacht ik...

Gast

Bericht door Gast » di 30 okt 2007, 7:24 pm

oke..

Klinkt logisch zitten de schroeven voor de bumper in de buurt van de schroeven voor de gril(met ford embleem)?

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 30 okt 2007, 7:50 pm

Bossie schreef:oke..

Klinkt logisch zitten de schroeven voor de bumper in de buurt van de schroeven voor de gril(met ford embleem)?
De schroeven voor de bumper zitten in je wielkasten... martin weet daar alles van :wink:

Plaats reactie