Centrale deurvergrendeling.

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
gabbagirl

Centrale deurvergrendeling.

Bericht door gabbagirl » do 05 aug 2010, 7:58 am

Nou ik heb weer wat raars hoor. Ik denk echt dat er iets electronisch niet goed zit in Pummie. Rij gisteren op de snelweg, gaan ineens de deuren op slot en weer van het slot en weer op het slot en er weer af en 't hield niet op. Weet je hoe spooky dat is als je rijdt en je auto gaat gekke dingen doen uit zichzelf. Dus ik de vluchtstrook op. Auto uitgezet, met moeite deuren open gekregen en toen hield die op. Dus maar weer doorgereden. Midden in A'dam begon die (uiteraard) weer. En niets hielp. Dus de zekering er maar uitgetrokken....en tuurlijk ging mijn linker deur niet meer open. Ramen werkte nog wel en ik dacht ik klim er wel via het raam desnoods uit haha. Maar goed, auto geparkeerd nadat ik nog robert ff had gebeld die me ook zei dat de deuren het gewoon moesten doen op het slot. De rechterdeur ging idd gewoon open. De linker niet....uiteindelijk met veel gemor aan de buitenkant greep (lang leven open raampje; handig als die ook nog kapot was geweest) en aan de de binnenkant, ging de deur toch open. Oftewel kan de deuren nu wel openen en met sleutel dicht doen en open doen, maar de kofferbak krijg ik niet open. Lukte me voorheen al nooit met de sleutel..... En nu???
Iemand suggesties.
Heb veel electronisch gezeur gehad lately:
- linkerraam deed het niet...en ineens weer wel;
- cruisecontrol viel telkens uit (is voorheen al wel eens geweest) en is ook miraculeuze wijze weer opgelost;
- alarm werkte niet meer met cv; alarm is er nu uit omdat die het toch al niet deed zoals ik wilde;
- beide ramen deed het niet: zekering bleek doorgebrand. Nieuwe zekering; john doet rechterraam naar beneden en zekering knalt er weer uit; nog een nieuwe zekering erin en nu doen de knopjes het gewoon wel zonder zekering te laten doorbranden;
- en dan nu dat geouwehoer met de cv.....
Hellup....ik weet wel dat het een oude auto aan het worden is, maar dit soort dingen zinkt me de moed wel in de schoenen (zeker nu ik weer 2 nieuwe roestplekjes heb gevonden)...
BOEHOEEEE... :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
Maar goed van John mag ik hem niet wegdoen omdat ik er zoveel aan heb gedaan en ik niet moet zeuren omdat het een oude auto is....Zal maar luisteren naar hem...maar als iemand tips heeft. graag.
Als ik de auto helemaal na moet laten kijken op het electrische systeem gaat me dat vast een lieve duit kosten...

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: CV op hol

Bericht door Sjoerd » do 05 aug 2010, 4:58 pm

Zou best kunnen natuurlijk dat er een slecht massacontact ergens zit waardoor de auto zich zo raar gedraagt. Bij nieuwere Fiats is dit ook nogal eens de oorzaak van veel storingen. Maarja ga dat maar eens zoeken. Alleen erg goede monteurs kunnen dat. Ik in ieder geval niet.

Bij mijn klassieke Suzuki deden de rem/achterlichten het ook niet altijd. Dan weer wel, dan weer niet. Vreemd. Na een hele hoop zoeken lag het daar aan de zekeringenkast. Andere uit Japan laten komen en hij deed het weer perfect :wink: Moraal van het verhaal, je weet het maar nooit met elektronica.

gabbagirl

Re: CV op hol

Bericht door gabbagirl » vr 06 aug 2010, 6:56 am

nee dat vermoedde ik al...
ik ga maar ff afspraak maken bij de garage en vast geld apart leggen vrees ik....want dit schiet ook niet op!
Vergeet nu elke ochtend de deur op te maken voor John haha. Elke keer als die wil instappen, o ja, deur van slot en vanochtend bijna vergeten op slot te doen. Je bent natuurlijk zo gewend aan die cv... :roll:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: CV op hol

Bericht door Harry » vr 06 aug 2010, 11:46 am

Dit kan idd veel dingen zijn, marter die aan de kabels heeft geknaagd, vocht(regen) die we de laaste weken veel hebben gehad.
Als dit de komende weken beter word zoals het weer want het word weer warmer de kabels inspuiten met vocht verdrijver.
Afbeelding

gabbagirl

Re: CV op hol

Bericht door gabbagirl » vr 06 aug 2010, 11:49 am

zit wel weer met een lekkage.. :roll:

robster-f

Centrale vergrendeling probleem

Bericht door robster-f » wo 16 nov 2011, 4:43 pm

Beste mede pumadrivers,

vanochtend had ik behoorlijke haast en ik wil mijn puma openen dus steek de sleutel in het gat ik draai hem om en er gebeurd niks, dus ik nog een keer proberen sleutel goed aanduwen maar t wou niet helpen. Ik dacht dit gaat me toch niet gebeuren dus ik heb het aan de passasierszijde geprobeerd en toen ging die kant wel gewoon open. Toen heb ik van binnenuit de deur aan de bestuurderskant geopend en op de terugweg opende de deur aan de bestuurderskant gewoon weer zoals het hoort. Weet iemand hoe het kan komen dat mijn deur niet open ging?? En hoe valt het op te lossen want ben bang dat ik het straks een keer aan beide kanten heb en met een probleem zit.

en heeft iemand hier al vaker last van gehad??

ik heb de search gebruikt maar kon t niet vinden

alvast bedankt!

MiniMan
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 5:51 pm
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/#!/MiniRogier
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling probleem

Bericht door MiniMan » wo 16 nov 2011, 4:49 pm

Ik heb het bij mijn puma ook dat de bestuurderskant ook niet altijd mee werkt, ik heb een afstandbediening dus maak me d'r niet druk om.
Zal ook niet weten wat het is, maar kan het niet komen omdat het gevroren heeft vannacht?

Bij mij lag er vanochtend een laagje ijs over de puma, misschien dat jij gisterenavond de puma opslot heb gedaan, en dat daardoor een iets van vocht in het sleutel gat is gekomen.
Binnenkort trotse eigenaar van een zwarte Reanault Clio 1.6 16v full options

Afbeelding

satyrs

Re: Centrale vergrendeling probleem

Bericht door satyrs » wo 16 nov 2011, 5:04 pm

wat tips over bevroren sloten:

spuit de sloten in met wd40 (of iets dergelijks)
mocht het slot toch bevroren zijn kan je de sleutel opwarmen met behulp van een aansteker en dan de sleutel eventjes in het slot laten. (let op niet te fanatiek, blijft een nood oplossing)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling probleem

Bericht door pumamartin » wo 16 nov 2011, 6:17 pm

Robster, misschien dat wat olie wonderen doet :wink:
Doe wat olie op je sleutel en duw die dan in het slot, een paar keer herhalen (eventueel nog wat in het slot zelf laten lopen.
Kan je probleem misschien oplossen :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

robster-f

Re: Centrale vergrendeling probleem

Bericht door robster-f » vr 18 nov 2011, 4:58 pm

gister avond had ik helaas weer last van hetzelfde probleem. straks ff een beetje wd40 in me slot spuiten en hopen dat het de vrieskou is dat ik er daarna geen last meer van heb,

bedankt voor de snelle hulp !!!

Plaats reactie