electrisch probleem sluiten deur

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Stennis

electrisch probleem sluiten deur

Bericht door Stennis » ma 30 mar 2009, 2:56 pm

heej heej ik heb al een tijdje een probleem en dat is het volgende :

als ik mijn deur dicht doe blijft mijn binnenverlichting aan
nu heb ik al de schakelaars van de deuren en klep doorgemeten maar die doen het goed :cry3: weet iemand iets anders? dacht zelf aan een relais dat blijft plakken miss

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » ma 30 mar 2009, 3:00 pm

je hebt toch wel het pinnetje op "automatisch" staan he?!
...daarnaast blijft ie van mij soms ook nog minutenlang branden nadat ik afgesloten heb :?

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » ma 30 mar 2009, 3:04 pm

de binnenverlichting moet ook nog even blijven branden als je de puma op slot doet... das voor de veiligheid :wink:
heb je enig idee hoe lang ie bij jou blijft branden?

Stennis

Bericht door Stennis » ma 30 mar 2009, 5:53 pm

ja nou het ligt iets gecompliceerder , nl als ik mijn auto open druk met mijn afstandbed dan gaan de knipperlichten ook niet aan.

ook als ik de verlichting op automatisch zet dan blijft ie aan ook als ik erin rijd :?

pumadennis

Bericht door pumadennis » di 31 mar 2009, 6:10 am

Stennis schreef:ja nou het ligt iets gecompliceerder , nl als ik mijn auto open druk met mijn afstandbed dan gaan de knipperlichten ook niet aan.

ook als ik de verlichting op automatisch zet dan blijft ie aan ook als ik erin rijd :?
ik heb gezein dat we 2 soorten pinnetjes hebben....
1 bij het schanier van de deur...

en 1 in het slot... (die in het slot regelt de verlichting)

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 6:33 am

bij ford zeggen ze dat het alleen een slot is... d8 ook al dat er iets zat misschien toch ff een keer kijken
gr dennis

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 6:34 am

dennis bij jouw gaan de knipperlichten wel aan toch?(als je je auto open d oet?)

pumadennis

Bericht door pumadennis » di 31 mar 2009, 9:16 am

Stennis schreef:dennis bij jouw gaan de knipperlichten wel aan toch?(als je je auto open d oet?)
neej... alleen als ik m sluit...
maarehm ik kijk wel ff mee vande week ;)

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 10:34 am

en weet je welke kabels zijn voor de slot schakelaar?
of waar de schakelaar zit?(op het slot neem ik aan ...)

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 10:36 am

zover ik weet:

zodra je de auto opent gebeurt er niks (geen lampjes toeters of bellen)

als je de auto sluit bij 1 x drukken gaat hij op slot maar niet op alarm bij de 2e x drukken gaat hij op alarm en knipperen je knipperlichten even.
ook blijft de binnen verlichting enkele seconde branden en gaat dan weer vanzelf uit.

in je slot van je deur zit een pennetje die zorgt dat als je deur niet goed dicht is dat het lampje op je dashboard gaat branden.

het pinnetje bij de scharnier van de deur zorgt ervoor dat je binnen verlichting gaat branden en dat bij het openen zonder sleutel het alarm afgaat.

als je binnen verlichting echt uren blijft branden kan het zijn dat het draadje in het pinnetje bij de scharnier niet meer goed functioneert.
maar wat ook 9 van de 10 x het geval is dat men vergeet het knopje op de binnenverlichting in het midden te zetten (automatisch) als je hem naar rechts zet is hij uit en naar links blijft hij aan (zo even uit me hoofd)

Mocht me verhaaltje je niet hebben geholpen heb ik nog 1 tip voor je......

haal je lampje eruit :wink:

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 10:46 am

haha ik rijd nu al een tijdje zo en ik wil het oplossen.
nou had ik net de 2 draden waarvan ik dnek dat ze van de slotschakelaar zijn gemeten en ik meette er nix op (0V dc) ook meette ik geen verschil op mijn schakelaar toen ik de deur dicht deed ,bleef open line.

dus geen spanning naar schakelaar en schakelaar doet niks... :shock:

toen ik de auto kocht ging de auto aan die kant ook niet open , dat heeft ie toen gerepareerd maar moest nog wel een schakelaar vervangen worden ,ik probeer hem al een tijdje te bereiken maar tel staat uit en bedrijf is nu ook failliet :shock: ,anders kon ik hem vragen wat hiuj gedaan had om mijn deur weer gangbaar te maken.....

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 10:48 am

oew das niet zo best

maar waar heb je precies gemeten bij de scharnier of in het slot?

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 10:50 am

ow @wesley ik had de pinnetjes gecheckt maar was alles goed (als pinnetjes uit zijn maakt hij massa , en heb ze eruit gehaald (geen massa meer) en bleef het probleem.

idd blijft het controle lampje van de deur in me dash branden

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 10:52 am

dan zou ik als ik jou was toch maar even langs iemand rijden of langs de garage...

het is moeilijk om via t forum duidelijkheid te krijgen.

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 10:55 am

wesley schreef:oew das niet zo best

maar waar heb je precies gemeten bij de scharnier of in het slot?
en had gemeten bij het slot(paneel verwijderd en de zwart/gele-zwarte kabel naar het slot gemeten.(1tje was beschadigd door een schroefje leek het wel ,heb gerep tijdelijk met kroonsteen maar doet niets
zit er anders een relais apart hiervoor in?
ik zit nu te denken , en de verkoper had er een andere raamhouder (weet geen andere naam, voor het gedeelte dat je raam op zn plek houd aan de bovenkant van de deur)erop gezet maar misschien heeft die lul wel daar 1 kabel doorgeknipt. is het makkelijk om da slot eruit te halen?

gr dennis
Laatst gewijzigd door Stennis op di 31 mar 2009, 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie