electrisch probleem sluiten deur

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 10:58 am

maar wat is nu nog het probleem???

het lampje op je dashboard?

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 11:00 am

idd lampje in dash ,en binnenverlichting blijft aan als ik hem op auto zet

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 11:05 am

je moet even bedenken dat als de verlichting blijft branden dat de kabels goed zijn anders zouden ze juist niet aan gaan.

wat ik me kan bedenken voor het lampje op de dashboard is dat de deurvangers (metalen dingen die zorgen dat hij int slot valt) niet goed gemonteerd zijn.
aangezien je al problemen had me het openen van de deur..

haal deze met een torx T40 even los. zet hem dan weer vast niet helemaal maar net aan en duw dan voorzichtig je deur dicht als het dan over is ligt het daar aan....
(p.s. nog een tip draai wel de goeie kant op anders maak je ze stuk )

en de binnenverlichting zit het in het pennetje bij de scharnier van je deur..
heb je al geprobeerd deze in te drukken om te kijken of ie uitgaat? :roll:

Stennis

Bericht door Stennis » di 31 mar 2009, 3:11 pm

wesley schreef:je moet even bedenken dat als de verlichting blijft branden dat de kabels goed zijn anders zouden ze juist niet aan gaan.

wat ik me kan bedenken voor het lampje op de dashboard is dat de deurvangers (metalen dingen die zorgen dat hij int slot valt) niet goed gemonteerd zijn.
aangezien je al problemen had me het openen van de deur..

haal deze met een torx T40 even los. zet hem dan weer vast niet helemaal maar net aan en duw dan voorzichtig je deur dicht als het dan over is ligt het daar aan....
(p.s. nog een tip draai wel de goeie kant op anders maak je ze stuk )

en de binnenverlichting zit het in het pennetje bij de scharnier van je deur..
heb je al geprobeerd deze in te drukken om te kijken of ie uitgaat? :roll:
haha jaa da heb ik geprobeerd ff kijken of er geen zekering uit gehaald is en dan kijken of het werkt

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 31 mar 2009, 5:07 pm

in zekerings kast zit een relais voor de binnen verlichting
voor meer zekerheid van de schakelaars moet je ze er uit halen
als je de schakelaars in de a stijl er uit haald moeten de lampen uit gaan omdat deze dan geen massa(min) meer kunnen maken blijven ze aan dan zou ik even het relais controleren
dit is relais nr k118 op plaats nr 3 dat is de bovenste rij 2de van rechts
in de eerst van rechts zit niets in als ik me niet vergis

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 31 mar 2009, 6:58 pm

Heartbeat schreef:de binnenverlichting moet ook nog even blijven branden als je de puma op slot doet... das voor de veiligheid :wink:

Ook dit is niet bij alle puma's zo.. blijkbaar.

Bij mijn zilvere '99. Binnenverlichting met leeslampjes en verlichting bleef even branden nadat de deur gesloten was.
Blauwe '02, binnenverlichting zonder leeslampjes en de verlichting gaat meteen uit als de deur gesloten wordt..

jaja onze vreemde puma's :lol:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 7:02 pm

dat zijn volgens mij binnen verlichting van een fiesta die passen ook maar blijven niet branden na het sluiten van de deur.... geloof ik :roll: :roll: :roll: :roll:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 31 mar 2009, 7:11 pm

wesley schreef:dat zijn volgens mij binnen verlichting van een fiesta die passen ook maar blijven niet branden na het sluiten van de deur.... geloof ik :roll: :roll: :roll: :roll:

Zou zo maar kunnen.
Paresh heeft die ook in zijn '99 er puma zitten, die is 2 maanden jonger dan mijn zilvere was.

De puma en de fi?sta werden alle twee in Keulen gebouwd dus...

We hebben al heel vaak het idee gehad dat er ingebouwd werd wat voorbij kwam....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

wesley

Bericht door wesley » di 31 mar 2009, 7:18 pm

ik speculeer ook alleen maar he :P

Stennis

Bericht door Stennis » wo 01 apr 2009, 10:04 am

nou heb ik ff nieuws !

heb net gemeten en kom erachter dat de scharnierschakelaar helemaal niet is aangesloten!!!
nou d8 ik dat dat het probleem was en heb bij pumadennis net gekeken maar bij hem zit die ook niet aangesloten.....
blijkbaar bij iig de century modellen zit er alleen maar een slotschakelaar

maarrrr... nu had ik gisteren een kroonsteentje tussen de verminkte kabel gezet van mijn waarschijnlijke slotschakelaar ,doet mijn lichtverklikker het opeens niet meer,waar zit da ding eigenlijk?

gr dennis

Stennis

Bericht door Stennis » wo 01 apr 2009, 10:09 am

ik zit nu te denken dat het warschijnlijk idd een slotschakelaar is die kapot is.
en dat ik verkeerd heb gemeten,nl heb gekeken of de zwartgele kabel 12vdc had als ik op zwart meet maar ik denk dat hij alleen de massa onderbreekt die schakelaar.

om bij die schakelaar te komen moet mijn slot er zeker uit?
gr dennis

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » wo 01 apr 2009, 3:31 pm

Racing puma heeft leeslampjes en lampje gaat langzaam uit als je de auto op slot zet of motor start en gaat aan als je hem van slot zet.
Afbeelding

Plaats reactie