stroom vraagje

Hier vind je alle onderwerpen die met je electronica te maken hebben, van electrische ramen tot zekeringen

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
puma sjakkes

stroom vraagje

Bericht door puma sjakkes » ma 05 feb 2007, 5:54 pm

ik heb een probleempje met mijn puma, de zekering (10A) van de binnenverlichting, radio, enz.. op nummer 2 in de zekeringenkast binnen in de auto gaat bij mij steeds kapot. radio en alles is goed aangesloten. waar zou dit aan kunnen liggen? er zijn mij in 5 minuten tijd een stuk of 4 doorgebrand.

vind het nogal lastig dat ik geen klok binnenverlichting en radio heb. daarom vraag ik het nu ff

grtz

puma sjakkes

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » ma 05 feb 2007, 6:01 pm

Je krijgt toegang tot het ledengedeelte zodra ik van onze penningmeester bericht krijg dat de betaling binnen is :wink:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » ma 05 feb 2007, 6:09 pm

Pumagirl schreef:Je krijgt toegang tot het ledengedeelte zodra ik van onze penningmeester bericht krijg dat de betaling binnen is :wink:
dat weet ik. woensdag krijg je dat denk ik :wink:

grtz

sjakkes

Clawz

Bericht door Clawz » ma 05 feb 2007, 6:18 pm

4 zekeringen erin duwen in 5 minuten is dus zonde van de zekering, als de 1e knalt kan je de 2e proberen, maar als die ook knalt hebben de laatste natuurlijk geen nut meer he ;)

Je hebt duidelijk ergens kortsluiting en/of wat verkeerd aangesloten.

Heb je wat aan de bedrading veranderd, en knalt ie sindsdien?

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » ma 05 feb 2007, 8:29 pm

Clawz schreef:Je hebt duidelijk ergens kortsluiting en/of wat verkeerd aangesloten.

Heb je wat aan de bedrading veranderd, en knalt ie sindsdien?
ik heb niks aan de bedrading veranderd. ik heb alleen mijn eigen radio erin gezet. en om van de ford stekker naar de iso stekker te gaan heb ik zo'n verloopstukje gekocht.

grtz

sjakkes

Clawz

Bericht door Clawz » ma 05 feb 2007, 9:28 pm

En sinds toen zijn de problemen ontstaan? Dan is er toch echt iets fout gegaan, misschien had je het niet eens in de gaten ;)

Als het fout ging nadat je de radio geinstalleerd had, trek hem dan eens los (inclusief verloopstukjes en de hele meuk), en probeer nog eens een zekering. Als je zekering dan niet klapt, ligt het aan de radio of aan de verbinding ervan.

Je kan een fout gemaakt hebben met het aansluiten (verkeerde verloopstuk bijvoorbeeld), maar het kan even goed een kapotte radio zijn!

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » ma 05 feb 2007, 9:43 pm

Clawz schreef:En sinds toen zijn de problemen ontstaan? Dan is er toch echt iets fout gegaan, misschien had je het niet eens in de gaten ;)

Als het fout ging nadat je de radio geinstalleerd had, trek hem dan eens los (inclusief verloopstukjes en de hele meuk), en probeer nog eens een zekering. Als je zekering dan niet klapt, ligt het aan de radio of aan de verbinding ervan.

Je kan een fout gemaakt hebben met het aansluiten (verkeerde verloopstuk bijvoorbeeld), maar het kan even goed een kapotte radio zijn!
heb ik al geprobeerd, zekering springt er ngo uit. ik haal me morgen even een multimeter en dan meet ik eens ff hoeveel ampere hij door die zekering wil duwen.

grtz

sjakkes

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » ma 05 feb 2007, 11:54 pm

een voor een dingen loskoppelen en zien waar het probleem zit...

multimeter zet je geen stap verder ;)

want een zwaardere zekering inplooien kan veel schade toebrengen ;)

greetz,
riz

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 06 feb 2007, 12:44 pm

RiZZaH schreef: want een zwaardere zekering inplooien kan veel schade toebrengen ;)
Dat klopt...anders maar beter ff langs de garage :wink:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » di 06 feb 2007, 10:27 pm

gabbagirl schreef:
RiZZaH schreef: want een zwaardere zekering inplooien kan veel schade toebrengen ;)
Dat klopt...anders maar beter ff langs de garage :wink:
is al opgelost. vandaag ff nagekeken wat het was, was de binnenverlichting was een + kabeltje los gegaan en tegen het ijzer van het dak gekomen. en aangezien ik bijna altijd aan mijn auto bezig ben met de deur open sprong die de hele tijd kapot :roll:

toch bedankt allemaal

grtz

puma sjakkes

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » wo 07 feb 2007, 12:18 am

zieje stroomverlies :D

blij voor je dat het opgelost is ;)

greetz,
riz

hansie

Bericht door hansie » wo 07 feb 2007, 7:43 am

RiZZaH schreef:zieje stroomverlies :D

blij voor je dat het opgelost is ;)

greetz,
riz
Eerder kortsluiting, dus te veel stroom :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 07 feb 2007, 8:19 am

Wat het ook is :P , het is opgelost mooi!
Laatst gewijzigd door gabbagirl op di 13 feb 2007, 9:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie