neon

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

ronald

neon

Bericht door ronald » vr 21 jul 2006, 6:04 pm

als je neon in de auto wil,waar kan je die dan het beste op aansluiten.
met een losse schakelaar.
of als je de lichten aan doe t spul aan gaat
iemand ook dit in de auto,hoe zit t bij jou. :?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 21 jul 2006, 9:58 pm

bij mij zit hij op het contact gschakelt met een extra schakelaar voor als ik aangehouden word dat ik het uit kan zetten

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 22 jul 2006, 8:00 pm

Bij mij op mijn sigarettenaansteker... die doet het dus nie meer :wink: Maar de neonleds des te beter 8) Uiteraard ook met aan en uit schakelaar!! :twisted:

Gast

Neon met sigarettenaansteker

Bericht door Gast » wo 26 sep 2007, 3:39 pm

Goedendag mensen,

Ik ben vrij nieuw hier , ken een aantal mensen van de meeting in valkenburg en landgraaf (voorstellen komt binnenkort)
Nu heb ik laatst in een autowinkel neon zien liggen en die kon ik natuurlijk niet laten liggen. :lol:
Maar nu kom ik er niet meer wijs uit hoe ik hem het beste kan aansluiten dat ik hem met een schakelaar zelf kan aan-en uitzetten.
Ik dacht al via een aftakking van de 12v sigarettenaansteker , maar hoe that`s the question....... :shock:
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.....

Alvast bedankt!!!

christian

Bericht door christian » wo 26 sep 2007, 4:01 pm

je kunt het op 2 manieren doen of je sluit hem aan in de sigarette aansteker en doet er van te voren een aan/uit schakelaar tussen.

of je maakt de sigartten aansteker plug open en je kijkt welke de + en - kabel is knipt het af en stopt en een zweef zekering tussen en sluit de + en - op je radio of andere bekabeling. je kunt zelf bepalen waar je de aan/uit knop zet.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 26 sep 2007, 5:59 pm

Kaiko, ik heb ook de neon op mijn sigarettenaansteker zitten....
Mijn vent had dat gedaan. Moet ff denken hoe dat ook al weer zit. Wij hebben mbv kroonsteentjes de draden van de neon tussen die van de sigarettenaansteker gezet...onderaan bij het console. Dus je hebt twee kroonsteentjes en dan gaat de plusdraad van de neon en de sigarettenaansteker in 1tje en de mindraad van die twee in de andere. En aan de andere uiteinden zitten dan alleen de draden van de sigarettenaansteker he. Zo blijft je sigarettenaansteker ook nog werken. En dan heb ik op de neon draad een aan/uit switch zitten. Easy!! :wink:
Als je hulp nodig hebt let me know :-D

Gast

Bericht door Gast » wo 26 sep 2007, 8:45 pm

OK mensen , bedankt voor de snelle reactie !!

Ik ga er van het weekend eens aan beginnen , @ gabbagirl , waar heb je de switch geplaatst ??

Tot later

Evilredpuma

Bericht door Evilredpuma » wo 26 sep 2007, 10:20 pm

mijn switsh zit helemaal onder voor aan de asbak, kan je er ook lekker bij! (vn de achterkant)

MAAR Jeroen had geen aftakking gemaakt dus ik moet kiezen... neon of aanstekert... :cry3:

kan alsnog natuurlijk maar puma vraagt eerst om andere aandacht :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 27 sep 2007, 5:59 am

Kaiko schreef:OK mensen , bedankt voor de snelle reactie !!

Ik ga er van het weekend eens aan beginnen , @ gabbagirl , waar heb je de switch geplaatst ??

Tot later

Het bedieningskastje zit onder rechts bij mijn voetjes op de middenconsole aan de zijkant. En dan zit er nog een killer switch zoals ze dat noemen rechts op mijn dashboard... ik zal kijken voor foto's ;-)
En ik gebruik dus niet de aanstekerplug van de neon want die zat er bij mij niet aan, maar die kan je er natuurlijk simpelweg afknippen he :wink:

Gast

Bericht door Gast » ma 01 okt 2007, 5:12 pm

gabbagirl schreef:

Het bedieningskastje zit onder rechts bij mijn voetjes op de middenconsole aan de zijkant. En dan zit er nog een killer switch zoals ze dat noemen rechts op mijn dashboard... ik zal kijken voor foto's ;-)
En ik gebruik dus niet de aanstekerplug van de neon want die zat er bij mij niet aan, maar die kan je er natuurlijk simpelweg afknippen he :wink:
Als je een foto gevonden hebt mag je m posten , ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet , kan ik wat idee?n opdoen!! Zeker waar ik de killerswitch moet plaatsen dat zal nog een raadsel worden!!

Gast

Bericht door Gast » ma 01 okt 2007, 7:11 pm

gabbagirl schreef:Plaatje vervangen met url: http://url110.imageshack.us/url110/3888/hpim1208ea9.jpg

Het linker blauwe lichtje is van mijn killerswitch. Als je betere foto's wilt hebben van alles wil ik die wel voor je maken hoor. Laat me maar ff weten :wink:
Oke dankjewel, dus als ik het goed heb , heb je `m in het zekeringendeksel gemaakt....
Een betere foto is altiijd welkom :p (hint)
En heb je voor onder het dashboard alleen neon of ook achterin onder de stoelen , want dit laatste wil ik doen , maar alleen even kijken waar ik die achter ga bevestigen , mss onder de stoelen met ty reps ofzo....
Alvast bedankt !!!

En tot later.....

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 02 okt 2007, 1:16 pm

Foto's zijn gemaakt en zal ze proberen vanavond ff online te zetten. Het zit boven het zekeringskastje in het dashboard. Ik heb wel bij de voeten van de bestuurder en passagier neon..zit ook vast met tierips :wink: Naast mijn neon onder de auto en achter de grills (daar is het blauwe kastje van; foto's hiervan volgen dus).

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 02 okt 2007, 5:26 pm

Zoals beloofd, de pics:

De console/afstandsbediening van mijn neonset onder de auto tegen het middenconsole aan:
Afbeelding

Een close-up:
Afbeelding
De draden lopen nu nog niet zo mooi weg, maar komt ooit wel :wink: Deze draden zitten dus aangesloten op de draden van de sigarettenaansteker. Het gaat om de rode en zwarte; de stekker links met allerlei kleurtjes aan draden loopt naar de connectorbox, waar de rest van de neon in 1 doosie gaat zeg maar.

De killerswitch, die de afstandsbediening aan of uit kan zetten in 1 knoppie, links op het dashboard (gewoon stukkie eruit gezaagd):
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » wo 03 okt 2007, 6:06 pm

gabbagirl schreef:Zoals beloofd, de pics:

De console/afstandsbediening van mijn neonset onder de auto tegen het middenconsole aan:
Plaatje vervangen met url: [url]http://www.plaatjesupload.nl/url21/1191344404-550.jpg[/url]

Een close-up:
Plaatje vervangen met url: [url]http://www.plaatjesupload.nl/url21/1191344404-551.jpg[/url]
De draden lopen nu nog niet zo mooi weg, maar komt ooit wel :wink: Deze draden zitten dus aangesloten op de draden van de sigarettenaansteker. Het gaat om de rode en zwarte; de stekker links met allerlei kleurtjes aan draden loopt naar de connectorbox, waar de rest van de neon in 1 doosie gaat zeg maar.

De killerswitch, die de afstandsbediening aan of uit kan zetten in 1 knoppie, links op het dashboard (gewoon stukkie eruit gezaagd):
Plaatje vervangen met url: [url]http://www.plaatjesupload.nl/url21/1191344404-552.jpg[/url]
Hey...

Super!!!!

Hier hebben we wat aan!!! Van het weekend eens kijken of ik het kan installeren.
Ben bij M&R geweest voor groen neon van autostyle , en dit hebben ze me besteld , alleen met de clubcard geen 10% korting ivm artikelen van Autostyle :S:S
Maar nogmaals bedankt!!!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 04 okt 2007, 7:30 am

Kaiko schreef: alleen met de clubcard geen 10% korting ivm artikelen van Autostyle :S:S
Maar nogmaals bedankt!!!
Graag gedaan. En als je artikelen van Autostyle met korting wil, kan dat wel bij Rijsbergen in Leiderdorp :wink:

Plaats reactie