Stelmotor koplamp

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
gabbagirl

Stelmotor koplamp

Bericht door gabbagirl » do 26 mei 2011, 8:16 am

Mijn stelmotor van mIjn rechterkoplamp werkt niet meer. Gisteren politiecontrole en de rechterlamp stond te hoog afgesteld. Thuis getest en toen zag ik dat die niet reageerde op 't stelknopje in de auto. De linker wel.
Kan je je lamp nu nog stellen of moet ik echt een nieuwe stelmotor? En aan wat voor kosten moet ik dan denken? En tot slot, kan ik dat zelf vervangen of is dat ingekwikkeld?

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door Sjoerd » do 26 mei 2011, 10:54 am

Grote kans dat je de stelmotor moet vervangen, maar controleer eerst het systeem even goed. Multimeter aanbevolen :) Of het te doen is, is de vraag. Ik weet niet hoe handig je bent natuurlijk. Ik zou het zelf wel aanpakken, maar dat moet je zelf anders ff kijken in de TIS.

Een nieuwe stelmotor kost je 25 euro ex. BTW bij de meeste automaterialenzaken. Eventueel kan ik hem met +/- 40% korting bestellen.

Succes!

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door Harry » do 26 mei 2011, 1:31 pm

Ik vrees dat dit toch rond de €60,- gaat kosten, zoiets heb ik in januari betaald bij M&R.
Hier wordt ook op gelet met de apk.
Afbeelding

gabbagirl

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door gabbagirl » do 26 mei 2011, 2:56 pm

Thnx. Ga anders bij Rijsbergen wel ff vragen wat 't kost met korting. Sjoerd dank voor de links. Ga wel ff kijken wat het is.

R.A.T. RACING

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door R.A.T. RACING » do 26 mei 2011, 3:53 pm

idd de hoogte regeling moet werken voor apk.
dat word vervangen

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door pumamartin » do 26 mei 2011, 7:12 pm

Mijn 'keurmeester' vertelde me hoe hij dat opgelost heeft toen iemand op keuring kwam die een kapotte koplamp vervangen had door een (veel goedkopere) imitatie, die geen stelmotor heeft.
Schakelaar uit het dash, gat weggewerken............. probleem opglost.
Als er geen schakelaar in een auto zit dan hoeft dit ook niet te werken, zit de schakelaar er wel dan moet het wel werken.
Ik weet alleen niet of dit tot een bepaald bouwjaar geld.
Wie gebruikt de stelmoter überhaubt wel eens (ik toevallig toe we naar Texel gingen, maar normaal ook zeer zelde)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door Sjoerd » vr 27 mei 2011, 7:49 am

Harry schreef:Ik vrees dat dit toch rond de €60,- gaat kosten, zoiets heb ik in januari betaald bij M&R.
Hier wordt ook op gelet met de apk.
Klopt. Het is inderdaad een aandachtspunt bij de APK. Ik haal mijn onderdelen altijd bij Cruuswaert in Spijkenisse. Zij gebruiken het systeem van Mijngrossier. Dit kunnen wij ook inkijken op http://www.hbase.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Deze prijzen zijn zonder BTW. Op deze prijs krijg ik dan ook nog eens een dikke korting.
Wie gebruikt de stelmoter überhaubt wel eens (ik toevallig toe we naar Texel gingen, maar normaal ook zeer zelde)
Ik. Standaard heb ik hem op -1 staan en per persoon die instap draai ik hem ééntje lager.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door Harry » vr 27 mei 2011, 12:59 pm

Gekeken op de site en wat me opvalt is dat er maar 1 instaat en geen links of rechts, en geloof me het is echt links of rechts.
Wat hier staat is volgens mij het instelwieletje dat in je dachboard zit.
Afbeelding

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door pumamartin » vr 27 mei 2011, 6:22 pm

Sjoerd schreef:
Wie gebruikt de stelmoter überhaubt wel eens (ik toevallig toe we naar Texel gingen, maar normaal ook zeer zelde)
Ik. Standaard heb ik hem op -1 staan en per persoon die instap draai ik hem ééntje lager.
Zo zou het idd moeten zijn Sjoerd, maar ik vrees toch dat jij een van weinige bent die dit zo doet.
Ik doe dit alleen als de puma volgeladen is of als er achterin ook nog iemand zit. En soms vergeet ik dat dan ook nog.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Stelmotor koplamp

Bericht door pumamartin » di 24 okt 2023, 12:50 pm

Handleiding vervangen hoogte verstel motor koplampen

https://www.projectpuma.com/threads/how ... ted.10186/
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie