Verlichting kachelpaneel aanpassen

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Zwito

Re: Verlichting in auto

Bericht door Zwito » vr 06 jan 2012, 3:48 pm

oei.. de 4 leds voor de knopjes van de airco en de lucht circulatie zijn vast gesoldeerd... en niet echt makkelijk te vervangen iemand ervaring ermee hoe ik het er beste andere ledjes in kan maken??????

gabbagirl

Re: Verlichting in auto

Bericht door gabbagirl » za 07 jan 2012, 6:23 pm

als je die groene folie er normaal uit hebt kunnen krijgen, laat dan ff weten hoe...wil dat ook al een tijd doen, want ik wil blauwe verlichting maar er nog niet aan toegekomen ;-)

Zwito

Re: Verlichting in auto

Bericht door Zwito » za 07 jan 2012, 7:01 pm

hmm ja nou ik wil er dus rood van maken:) maar het is niet zo simpel omdat het is vast gesmolten.. ik laat wel even weten:)

robster-f

verlichting dashboardkastje maken

Bericht door robster-f » do 03 mei 2012, 12:19 am

Ik heb eindelijk een weekje vakantie en heb nog een paar dagen over om een beetje aan de puma te knutselen,
om verlichting in het dashboard te maken leek me wel een leuk klusje om snel eens te gaan doen alleen heb ik helaas daadwerkelijk geen idee hoe ik dit het best voor elkaar kan krijgen:

ik heb het volgende al Thuisliggen
- 2 led strips (welke als verlichting moeten gaan functioneren)
- een schakelaartje
- en wat draden

Nu wil ik eigenlijk een systeem dat als ik het kastje openmaak dat de verlichting aangaat, kan iemand mij vertellen wat voor schakelaartje hiervoor nodig is?

Verder heb ik niet zo'n zin om heel het dashboard eruit te halen dus mijn vraag is er bij de benodigde draden te komen als alleen de radio eruit word gehaald?

Mocht dit een te ingewikkelde klus worden dan neig ik om zo'n plaklampje op te hangen op batterijen maar dit heeft uiteraard niet mijn voorkeur

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: verlichting dashboardkastje maken

Bericht door Sjoerd » do 03 mei 2012, 3:15 pm

Als je een simpel druk schakelaartje er in zet op de rand van het kastje en deze (gezekerd !!!!) aansluit op een 12V draad moet het wel goed komen (even kaalmaken en je draad er netjes op solderen en afwerken met van dat vulcaniserend tape). Zelf heb ik een stevige draad al eens van de accu tot net achter de zekeringenkast getrokken. Bij eventuele nieuwe dingen gebruik ik het al geprepareerde uiteinde van deze draad. Even zoeken naar een massadraad en met een ringetje op het door de auto al gebruikte punt moet dat helemaal goed komen. Tenminste, zo zou ik het doen. Bedenk goed dat als men gaat kloten met bedrading er nogal eens problemen kunnen komen, als je het doet, doe het dan goed en neem je tijd er voor!!!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: display lampje defect.

Bericht door pumamartin » do 18 okt 2012, 4:15 pm

Lampje was bij nu ook stuk.
Dus kon ik de tips zelf in praktijk brengen
Lampje bij Ford gehaald € 2,50
Afbeelding

Half dashboard uit elkaar gehaald
Afbeelding

Door het zwarte klipje naar achteren te drukken komt de stecker los.
Afbeelding

kapotte lampje eruit, nieuwe erin
Afbeelding

Even testen en de boel weer in elkaar schroeven.
klokkenwinkel zit met 4 schroeven vast, 2 boven en 2 onder.
Afbeelding

zwarte driehoekkapje krijg je er makkelijk uit met een kleine platte schroevendraaier.
Afbeelding

en 2 schroeven boven de tellers
Afbeelding

Bij het loshalen de omranding rustig uit de bevestigingspunten trekken.

En als laatste (bij het uitbouwen dus het eerste :wink: ) de knipperlicht/licht/ruitenwisserschakelaar.
Bij het erop en eraf halen gaat je claxon af, moet zo :mrgreen:

niet vergeten de twee stekkers terug te steken, schakelaar zit met een schroef boven op vast.

Afbeelding

als laatste het bovenste afdekplaatje rond de alarmlichtschakelaar terugplaatsen, zit 2 schroefjes vast aan het onderste gedeelte.
.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie