Verlichting kachelpaneel aanpassen

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door Sjoerd102 » ma 03 jan 2011, 8:47 pm

Stap ik vanmorgen in de puma, en miste iets in mijn gezichtveld.
Plasma wijzerplaten werkte gewoon, maar ik zag dat de verliching van het digitale display dus defect was.
Ik meen dat er ergens een how to van stond, maar die kan ik (ook met gebruik van zoekfunctie) niet te voorschijn toveren.
Iemand een idee, hoeveel werk dit in beslag neemt, en wat voor lampje hier in schuil gaat??
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door pumamartin » di 04 jan 2011, 10:41 am

Werk valt mee, je haalt je dash er uit, net zoals je toen gedaan hebt om je plasma wijzerplaat hebt gemonteerd.
2 schroefjes boven je wijzerplaten en 1 onder het zwarte driehoekje rechts naast het ventilatie rooster, steckers van de lampjes en het digitale displaylosmaken.
Dan kun je, als ik het nog goed weet, het lampje van de achterkant makkelijk vervangen. Is volgens mee zo'n klein steeklampje.
Als je dan de groene folie vervangt door blauw heb je ook een blauw display :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door gabbagirl » wo 05 jan 2011, 10:45 am

Zijn er mensen die de lampjes achter het kachelpaneel hebben aangepast?
Ik heb ze al wel (twee keer) vervangen, omdat ze stuk waren maar wilde ze eigenlijk naar blauw hebben. Heb ook van die leuke blauwe lampencondoompjes, maar zag dat er folie achter het paneel zit, waardoor de verlichting groen kleurt.
Ik weet hoe ik bij het paneel kom (radio eruit).
Maar dan zitten er 3 stekkers aan het paneel. Kan je die gewoon loshalen en daarna weer terugklikken of moet je zorgen dat ze exact zo zaten als hoe ze er nu op zitten (of kan dit maar op 1 manier?)
En hoe haal je het folie er tussen uit? Moet het paneeltje dan zelf ook uit elkaar? Het lijkt gelijmd te zitten namelijk en durf dat niet zo maar te slopen ;-)
Zou handig zijn als iemand ervaring heeft hiermee. Dit is eigenlijk het laatste wat nog naar blauwe verlichting moet in de Puma...

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door pumamartin » wo 05 jan 2011, 7:17 pm

http://ford-club.lueneburg.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
klik op selfmade puma en dan naar beneden scrollen
Bedieneinheit(Heizung)

het is in het Duits, van Daniel Schlechter, en niet helemaal compleet maar wellicht dat je er toch iets aan hebt.
Succes
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door gabbagirl » do 06 jan 2011, 3:44 pm

ik zal eens kijken of ik mijn Duits weer kan oppoetsen ;-)
merci

edit: hij eindigt bij het paneel loshalen en de boutjes daarvan losschroeven onder de mededeling, "de rest info volgt" :roll:
haha.
dussss....als iemand ervaring heeft, please let me know!

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door Passiepooh » do 06 jan 2011, 4:38 pm

kabels passen maar op 1 manier, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken...

WB de folie... geen flauw idee.... :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door pumamartin » do 06 jan 2011, 6:37 pm

Er zitten toch geen draaiende delen aan de achterkant... dus stekkers gaan er zo weer op lijkt me.
En die folie zie je vanzelf hoe die zit. folie eraf en dan of blauwe folie ervoor of blauwe ledjes solderen.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door Passiepooh » do 06 jan 2011, 6:44 pm

de meest linker knop (die voor de verwarming is dat volgens mij) heeft wel een draaimechanisme... Maar ook die past er maar op 1 manier in... Verder is het paneel een eitje om los te halen, was met het inbouwen van de carkit zo gebeurd...
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

gabbagirl

Re: Verlichting kachelpaneel aanpassen

Bericht door gabbagirl » vr 07 jan 2011, 9:09 am

ok dat scheelt. dan durf ik het wel aan haha...thnx guys!
ben zo bang dat ik anders weer iets sloop dat heel duur is haha.
hopelijk lukt het dan met blauwe condoompjes over de lampjes en anders moet ik ergens blauw folie zien te regelen ;-)
ik ga wel eens kijken dan wanneer ik hier tijd voor heb. heb nog meer projectjes: 2 blauwe ledjes van knoppies moeten gemaakt worden. de binnenverlichting moet gemaakt worden, gaat niet meer aan op de deur openen. best donker 's avonds...en wil de astijlen en het dak met alcantara leer gaan bekleden. moet toch weer wat te doen hebben deze zomer toch? :P

crz

Dashboard verlichting vragen/problemen

Bericht door crz » ma 12 sep 2011, 8:19 pm

Hey allemaal,

mijn puma heeft 8 dagen stil gestaan tijdens mijn vakantie. Bij terugkomst werkte de verlichting van het verwarmingspaneel niet meer (met de draaiknoppen voor soort ventilatie, temperatuur en stand). De verlichting in de knoppen voor interne circulatie en airco werken wel.

Is dit slechts een kapotte zekering of iets anders?
Laatst gewijzigd door crz op ma 19 sep 2011, 8:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Denny
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 3:03 pm
Hyves pagina: http://dane-ladiges.hyves.nl/
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Verlichting verwarmingspaneel

Bericht door Denny » ma 12 sep 2011, 8:25 pm

Zekering kan je altijd even controleren. Moet je even kijken in het boekje onder welke groep het valt.
En anders haal je het frontje er even af (heel makkelijk te doen aan de rechterkant zit een gaatje) om te kijken af alle bedrading nog goed is ;)

Grtz, Denny

crz

Re: Verlichting verwarmingspaneel

Bericht door crz » ma 12 sep 2011, 9:14 pm

Een gaatje aan de zijkant? Nooit geweten, maar das wel makkelijk! Bedankt, zal er morgen of woensdag naar kijken.

gabbagirl

Re: Verlichting verwarmingspaneel

Bericht door gabbagirl » di 13 sep 2011, 8:58 am

is er niet gewoon een lampje kapot? of begrijp ik je verkeerd? ik heb dit al paar keer gehad. en als je de radio er uit haalt dan kun je zo bij de lampjes achter het paneel. er zitten er 2, 1 linksboven het paneel en 1 rechtsboven. Ik bedoe het paneel waar de draaiknoppen op zitten van je verwarming, blower etc.

crz

Re: Verlichting verwarmingspaneel

Bericht door crz » di 13 sep 2011, 11:27 am

Ja dat paneel is het. De knoppen geven nog wel licht maar het paneel niet, dus inderdaad met de blower enz.

crz

Re: Verlichting verwarmingspaneel, stadslicht en mistachterl

Bericht door crz » vr 16 sep 2011, 12:35 pm

Begin van de middag eens naar de zekeringen gekeken, maar kon zo snel niets doorgebrand ontdekken. Wat me wel opviel, is dat mijn rechterstadslicht niet werkte. Boekje erbij gepakt en daar stond in dat op de zekering van het rechterstadslicht ook de mistachterlichten aangesloten waren. Mistachterlichten gecheckt en die werken ook niet. Daarbij kon ik ook niet echt duidelijk vinden welke zekering voor het verwarmingspaneel bestemd is.

Eventjes langs Ford Deventer gereden. Monteur heeft naar een paar zekeringen gekeken en zei ook dat er niets mis mee was en dat het waarschijnlijk een elektrische storing is. Zojuist mijn vaste Ford-dealer opgebeld en het vermoeden was toch dat het op een of andere manier met de zekeringen te maken hebben. We waren het erover eens dat het wel heel toevallig zou zijn als alle bovengenoemde zaken ineens niet meer werken...

Monteur raadde me aan om rechterstadslicht gewoon eens te vervangen om te kijken of een ander lampje wel werkt. Denk dat ik dat eerst maar ga proberen, dan kan ik tenminste iets uitsluiten.

Als iemand hier verder nog ideeen heeft, let me know. Denk dat ik er ook nog wel ff een andere zekering in druk, puur voor het gevoel.

Plaats reactie