Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Evo

Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door Evo » ma 06 dec 2010, 11:53 am

Hoi iedereen!

Ik zit met een merkwaardig probleempje. De hoogteverstelling van mijn koplampen werkt niet meer. Hierdoor schijnen mijn koplampen alleen maar in 'de minst verre stand'. Volgens mij is dit stand 4. Kortom, ik zie te weinig 's avonds. Ik heb alle zekeringen bekeken (en helaas niets gevonden). Ik hoor ook geen geluid als ik ze van binnenuit probeer af te stellen.

Frapant detail is dat dit probleem zich uitgerekend voordoet na het inbouwen van een Parrot 3100 in mijn auto. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Ik ga komend weekend rallyrijden in de Ardennen, dus ik hoop dit euvel wel voor deze tijd opgelost te hebben :(

Wie o wie kan iets zeggen over dit probleem? Alvast superbedankt!

puma sjakkes

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door puma sjakkes » ma 06 dec 2010, 12:32 pm

denk dat je stelmotortjes in de koplampen overleden zijn

Evo

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door Evo » ma 06 dec 2010, 4:10 pm

Ok, dat zou inderdaad kunnen gezien de problemen die ik nu heb. Het licht in de 'verstelbaarheidsschakelaar' brandt ook gewoon normaal, dus het niet dat een kabeltje los is getrokken o.i.d.

4 tot 5 maanden geleden is er Pilot Xenon 5000k (professioneel) ingebouwd. Wellicht dat dit er ook iets mee te maken zou hebben?

Stel, ik wil de boel gaan (laten) onderzoeken; waar kan ik dit dan beter laten doen?
- De (professionele) inbouwshop van mijn xenon (e 57,50/uur)
- de garage (en evt. een Ford Ardea-dealer hier in delft/den haag) (uurloon durf ik niet eens naar te vragen...)

puma sjakkes

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door puma sjakkes » ma 06 dec 2010, 4:56 pm

weet ff niet wat die motortjes kosten, maar je komt er heel moeilijk bij vind ik...

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door Harry » ma 06 dec 2010, 9:51 pm

Misschien zijn ze vergeten de connector van de stelmotors vergeten weer aan te sluiten, zou toevallig zijn dat ze samen overlijden.
Prijzen liggen rond de €65,- bij m&r parts, maar bij de dealer bijna het dubbele.
Afbeelding

Evo

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door Evo » di 07 dec 2010, 6:15 am

Precies Harry, het lijkt mij ook zo bijzonder dat ineens beide motortjes plotseling stuk zijn. Goede tip iig dat van M&R. Mocht de diagnose zijn dat idd de stelmotors kapot zijn, moet ik ze dus hier halen (en eentje van Marina, die heeft er ook nog eentje over :))

Diagnose: enkel naar de dealer gaan? Ik heb het echter niet zo op die Ardea-groep hier in de omgeving... :(

jorik

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door jorik » di 07 dec 2010, 1:01 pm

Als ze ineens tegelijk beide stuk zijn zit je probleem misschien niet in de motortjes (zijn alle zekeringen in beide zekeringkasten nog goed?). Als de motortjes wel stuk zijn is het wat tricky om ze netjes te vervangen, je moet de koplampunit uit elkaar plukken en dat ging bij mij niet zonder een klein beetje geweld. Motortje kon ik tweedehands voor 35 euro ergens vinden.

puma sjakkes

Re: Hoogteverstelling koplampen werkt niet meer

Bericht door puma sjakkes » wo 08 dec 2010, 8:18 am

@ otto:

als er hoogteverstelling op zit, moet het werken. bij mij werkt 1 motortje al een jaar niet. ik haal gewoon met de apk ff de schakelaar van de hoogte verstelling eruit en dan is niks aan de hand.

Plaats reactie