Vraag over Xenon

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Bericht door crz » di 08 jan 2008, 5:45 pm

Maar in principe heb je dus alleen iets aan een set extra lampen, als je eerste set kapot gaat?

En de stadslampjes van de puma, kunnen die ook vervangen worden door wit licht? A la 6000k.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 08 jan 2008, 5:59 pm

crz schreef:Maar in principe heb je dus alleen iets aan een set extra lampen, als je eerste set kapot gaat?

En de stadslampjes van de puma, kunnen die ook vervangen worden door wit licht? A la 6000k.
Stadlichtjes kun iid ook vervangen door witte.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

crz

Bericht door crz » di 08 jan 2008, 6:10 pm

Weet je wat voor W5W lampjes gelijk zijn aan 6000k xenon? Dan kan ik eens op zoek gaan, wil dat eigenlijk ook wit hebben als ik xenon neem.

Denk dat ik hiervoor ga:

http://www.lee-electronics.nl/?p=artikel&pid=29 . 149 euro + 35 euro montagekosten. Vriend van me heeft zn VW Bora ook laten doen daar en is enorm tevreden. Ik vind de prijs ook netjes, heb eigenlijk geen extra set lampen nodig (zoals bij carfanatics) en kan het gelijk laten inbouwen.

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » di 08 jan 2008, 11:20 pm

als er binnen 2 jaar wat kapot gaat.. opsturen weekje later heb je nieuw op de mat liggen..

grtz

sjakkes

crz

Bericht door crz » wo 09 jan 2008, 6:02 am

Jacco schreef:Ik heb m'n stadslichten vervangen door LED exemplaren, geeft 't zelfde witte licht als m'n Xenon koplampen.
TIP: koop eerst je LED stadslichten zodat ze bij het inbouwen van je Xenon deze er ook in kunnen zetten. Als je dit zelf moet doen ben je wel even zoet.

Wat betreft lee-electronics, er is natuurlijk niets betrouwbaarder dan een vriend die tevreden is over de set. Je hebt echter wel een jaar minder garantie
dan bij Pilot en ik meen me ook te herinneren dat de Pilot set T?V goedgekeurd is, daar lees ik hier niets over. Het is darentegen ook wel wat waard dat je 't
bij jou in de buurt kan laten inbouwen en die extra set lampen is idd nogal overbodig. Als er een op korte termijn stuk zou gaan dan lijkt me dat toch een
productiefout dus garantie.
Hoe lang heeft die vriend van je al ervaring met deze set?
Was inderdaad van plan om eerst de stadslichten te kopen. Welke ledjes heb jij, en waar heb je die vandaan, en heb je een foto?

Vriend van me heeft sinds september xenon-verlichting en is er uitermate tevreden mee. Of die set TUV-gekeurd is weet ik niet, zal vandaag eens een mailtje sturen. Het is wel 70km rijden, maar als de xenon + stadslichten gelijk ingebouwd worden + afgesteld, dan heb ik daar wel 35 euro voor over en een uurtje wachten :).

crz

Bericht door crz » wo 09 jan 2008, 1:31 pm

Dank je! Zat inderdaad al naar die PIAA led's te kijken. Kosten wel wat, maar ja, maakt niet zoveel uit wat dit betreft. Ben benieuwd naar je foto's!

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 09 jan 2008, 6:53 pm

Die led stadslichtjes krijg je bij iedere tuning zaak. In diverse kleuren.
Gewoon de oude eruit en de nieuwe erin...
Kosten volgens 7 of 8 euro..
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 09 jan 2008, 7:21 pm

heb er ff een url van gemaakt. Dergelijk links pakt dit forum niet, geldt voor photobucket, spaces en hyves...

crz

Bericht door crz » do 10 jan 2008, 9:13 am

Zo dat ziet er strak uit Jacco! Zeker de moeite waard dus.

Ik denk dat ik de PIAA W5W neem, omdat ik ook van plan ben om 6000K in te laten bouwen.

Vandaag of morgen maar een afspraak maken bij het bedrijf! :)

Edit: 26 euro incl. verzendkosten via carfanatics.nl!

Edit 2: En gekocht! 8)

crz

Bericht door crz » vr 25 jan 2008, 12:22 pm

Nou, dinsdag 5 februari gaat het gebeuren. Ledjes en xenon in laten bouwen! 8)

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 25 jan 2008, 12:27 pm

crz schreef:Nou, dinsdag 5 februari gaat het gebeuren. Ledjes en xenon in laten bouwen! 8)
wel foto?s plaatsen he :wink:

crz

Bericht door crz » vr 25 jan 2008, 1:34 pm

Haha daar heb je een punt Jacco. Het is wel redelijk richting het zuiden! Ik ben inderdaad voor 6000K gegaan, plus matching PIAA led's.

@ Heartbeat: natuurlijk maak ik foto's! Als het binnenkort een dag goed weer is en ik heb eindelijk eens tijd, dan maak ik mn puma schoon en gelijk een aantal foto's erbij voor mn garage. Ook ga ik nog een topic maken in Projects, heb namelijk nog wel een aantal dingen in petto voor mn pumie!

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 25 jan 2008, 1:39 pm

crz schreef: @ Heartbeat: natuurlijk maak ik foto's! Als het binnenkort een dag goed weer is en ik heb eindelijk eens tijd, dan maak ik mn puma schoon en gelijk een aantal foto's erbij voor mn garage. Ook ga ik nog een topic maken in Projects, heb namelijk nog wel een aantal dingen in petto voor mn pumie!
leuk, ben erg benieuwd!!!!

crz

Bericht door crz » vr 25 jan 2008, 1:43 pm

Met een beetje geluk gaat dat ook op 5 februari gebeuren.
Die xenon-set is trouwens wel TUV-gekeurd Jacco, en ze zetten de led's er ook voor me in :wink:. Nogmaals bedankt voor de tip!

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » zo 27 jan 2008, 11:01 am

xenon en die leds inbouwen is toch ook makkelijk zelf te doen?? het is misschien een uurtje of anderhalf werk daarna je lampen opnieuw laten stellen en klaar. appeltje eitje zeg maar :lol:

Plaats reactie