Xenon HID Conversie kit

Hier vind je alles wat met verlichting te maken heeft, van achterlichten tot Xenon

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 04 sep 2006, 9:15 pm

Eagle schreef:heeft het nu echt zoveel verschil qua licht opbrengst?
Dit is het verschil, Scuz heeft xenon....

space scuzz


Ik weet ff niet hoe je die link kleiner moet maken.... :? :?

edit gabbagirl : done ;)

En ik dacht dat je dan bij de betgreffende foto's komt...dus niet
bij de foto's van Saarlouis, bijna achteraan staan dus 4 foto's waarop je het verschil kunt zien...
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » di 05 sep 2006, 6:50 am

Zal ik dan ook maar is reageren :)

Het is in ieder geval een wereld van verschil 's nachts... het benaderd daglicht gewoon stukken beter en daarnaast lichten reflectoren van bijvoorbeeld borden tot op 3 km afstand op (moeten ze natuurlijk wel in de lichtbundel vallen)!! En dat zie je echt!!

Ja het is feller als je er recht in kijkt, ja het is duurder in aanschaf als een gewone halogeen lamp (startkosten dan...), ja het is vrij irritant als je er recht in kijkt....

Maar zie het ook zo:
Toen we ruim 10 jaar terug overgestapt zijn van die gelige kaarsachtige rommellampies naar halogeen licht is er veel geprotesteerd. Men heeft zelfs petities gestuurd naar het ministerie om de halogeenlampen te verbieden! Men vond het te fel, verblindend, et cetera. Punt is dat het anders is. En dingen die anders zijn worden door onze oogjes aangetrokken. Veel mensen die een rij auto's tegemoet zien komen gaan juist naar die mooie blauw/paarse xenon lampen kijken omdat het opvalt tussen de 'gewone' halogeen lampen.

En natuurlijk zijn er veel oetlullen (oeps slecht woord) die met slecht afgestelde lampen rondrijden en ja dit is zeker irritant, helemaal als het de extra felle xenon lampen zijn ja! Maar vergeet niet... het verhoogt je veiligheid en het (klinkt raar, maar kwam ik zelf ook achter) rijd ontspannender aangezien je een lichtbundel hebt die verder rijkt en daglicht beter nabootst.

Maar ontkennen dat het K*T is als er iemand achter je zit (of tegemoet komt) die ze slecht heeft afgesteld doe ik ook echt NIET!! Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat let maar op over een paar jaar is het 75/25% met xenon (in het voordeel van de xenon). Tegen die tijd komen waarschijnlijk de LED lampen weer door en dan gaan we weer lekker met z'n allen de LED lampies afzeiken omdat ze zo verblinden 8)

Gast

Bericht door Gast » di 05 sep 2006, 1:33 pm

zeker stukken goedkoper maar is niet echt een alternatief...

Dat is hetzelfde als ik ga wel beach volleyballen ipv voetballen want ik hou niet van stadions... allebei balsporten maar een behoorlijk verschil!

ik vind bijvoorbeeld de halogeen lampen van PIAA een alternatief voor de (minder goede) blue vision van philips (het zijn tenslotte beide halogeenlampen)...

En over die m5 die je niet kan zoekrijden... in de ankers stampen (liefst doen met handrem, ziet ie niet aankomen) helpt ook behoorlijk om z'n lichten te doven :lol:

Gast

Bericht door Gast » zo 18 feb 2007, 8:12 pm

Hoe zit het dan met de APK-keuring? Of wordt daar niks over opgemerkt!?
Het kan zijn dat de regels bij de keuring anders zijn in elke land...

// Hjalmar

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 21 feb 2007, 11:46 am

Hjalmar schreef:Hoe zit het dan met de APK-keuring? Of wordt daar niks over opgemerkt!?
Het kan zijn dat de regels bij de keuring anders zijn in elke land...

// Hjalmar
Hier is het geen probleem, (100 % zeker weten we het binnenkort ik moet dan op keuring :lol: )


maar de regels zullen zeker per land verschillen.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 21 feb 2007, 7:38 pm

pumamartin schreef:
Hier is het geen probleem, (100 % zeker weten we het binnenkort ik moet dan op keuring
:shock: nog geen uur nadat ik dit getikt had werd ik gebeld door mijn garage...
Ik had vanmorgen om 8.00 een afspraak voor de keuring. :shock: :shock:
Hoe haal ik het in mijn stomme kop om een afspraak om 8.00 's morgens op Eshgoonsdig :shock:
maar iig vanmiddag grote beurt en gekeurd. En nu weten we het zeker. Xenon in de puma is geen probleem.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » wo 21 feb 2007, 7:59 pm

Welkom terug in de echte wereld Martin :schater:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » wo 21 feb 2007, 11:23 pm

Maar dan wordt xenon inderdaad wel interessant.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

sfelter

Bericht door sfelter » do 22 feb 2007, 6:21 am

Ja, Xenon wordt dan zeker interessant !
Ik wil er alles over horen tijdens de Limburg meeting :idea:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 22 feb 2007, 3:31 pm

xenon is zeker de moeite meer dan waard. De puma heeft voor mij eigenlijk maar 2 zwakke punten.
De verlichting en de remmen zijn niet top.
Met xenon heb je het eerste probleem perfect, en legaal op gelost.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gast

Bericht door Gast » vr 23 feb 2007, 5:22 pm

Ik heb het hier in Zweden ook inmiddels uitgezocht en het is hier gelukkig ook legaal en toegestaan!
Dat geld Xenon lichten tot 8000K! Dus het moet geen probleem zijn met de keuring hier :-D
Dus boven aan mijn inkooplijstje --> Xenon conversionkit! 8)

// Hjalmar

hansie

Bericht door hansie » ma 04 jun 2007, 3:09 pm

Goede mod :up:
Als het goed is staan de lampen nog steeds goed afgesteld. Daar verandert in principe niets aan. Het is halogeen lampje eruit, xenon lampje erin.

Gast

Bericht door Gast » ma 04 jun 2007, 3:37 pm

Goeie modificatie idd :-D . Kan zelf ook niet meer zonder (luxe went ook zo snel)!

Wat betreft `t eventueel smelten van je koplampen heb je helemaal gelijk. De warmte is veel minder en (als ik mij niet vergis) zit er ook een slangetje in de bumper die naar je koplamp moet, volgens mij vangt deze ook rijwind op...


<MP>

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » ma 04 jun 2007, 3:50 pm

das volgens mij voor de afwatering ....

Gast

Bericht door Gast » ma 04 jun 2007, 3:51 pm

Ooh, zou ook kunnen :bonk:


<MP>

Plaats reactie