pumamartin's Puma

Laat hier je mooie puma zien!! Projecten en updates van je Puma a.u.b in "Projects" zetten in het ledengedeelte.

Moderators: pumamartin, Puma Moderators

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Re: pumamartin's puma mk 2

Bericht door pumamartin » do 19 jun 2014, 5:25 pm

Ziet er echt super goed uit... sjiek sjiek :party:

Ik ga een binnenantenne monteren, maar tot mijn grote verbazing heb ik nog goed radio ontvangst....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zaterdag de strak gespoten voorbumper weer monteren 8)

Afbeelding

Collega was zo goed om haar trekhaak in mijn voorbumper te boren :mrgreen:

Vandaag dus de bumper weer gemonteerd, extra versteviging aangebracht voor de spoilerlip (die dus echte downforce geeft!!)
ook de fris gespoten bumper van Roel gemonteerd.

Afbeelding

Bumper is voorlopig weer strak in de lak. :party:

Afbeelding
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Afbeelding

Remco
Puma Senior
Puma Senior
Contacteer:

Bericht door Remco » di 24 jun 2014, 7:53 pm

Zien er weer strak uit!!!
Mooi dat het zo geregeld kon worden!!
Afbeelding
Secretaris Pumadrivers

Sjon

Bericht door Sjon » wo 02 jul 2014, 8:07 pm

Ook maar eens de tijd genomen je hele project door te lezen. Top om te lezen hoe je auto door de jaren heen evolueert. En nee niet alles vind ik even geslaagd zoals de 17" velgen en de dakspoiler maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak anders reden we allemaal in dezelfde auto.

Wat ik wel bijzonder vind is dat (zie dat bij meer projecten) je de acherdempers/veren laat zitten als je de wielkasten aanpakt.

En euh als je je rubbers vervangt waarom moet je hele subframe er dan onderuit? Ik heb gewoon de draagarmen er tussenuit gehaald of had je daar een andere reden voor?

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 02 jul 2014, 8:42 pm

Dank je en Idd heeft iedereen een andere smaak gelukkig :wink: , maar wel grappig dat je de dak spoiler en de 17" velgen noemt.

Je hebt gezien dat ik de laatste paar jaren steeds meer eraf aan het halen/cleanen ben. o.a. de achterspoiler welke ik ongeveer 10 jaar op mijn Puma(s) heb gehad, voorspoiler nadat ik die in de winter kapot gereden had niet meer vervangen maar een FRP splitter gemonteerd, ruitenwisser achter eraf enz.
Dus ook mijn smaak is in de loop der jaren veranderd 8) Zeker als ik 'm met m'n eerste Puma vergelijk.

Ik loop al een hele tijd met het idee om de dak spoiler er ook af te gooien, vooral ook omdat ie echt ingezakt is. In het midden hangt ie helemaal door.
Maar ik weet niet of ik de lijm/kit (ik weet niet meer waarmee we die vast gezet hebben) nog van het raam afgaat....
Als ik ooit nog eens voor andere velgen ga dan worden het weer (net als bij mijn zilvere Puma) 16", maar dat zal niet snel gebeuren omdat ik de Borbets CB nog steeds super vind staan onder mijn Puma.
Misschien dat ik ze volgend jaar wel zwart laat spuiten/coaten. Maar daar ben ik nog niet uit,

Wat betreft het subframe loshalen voor de powerflex bussen en het niet loshalen van de achter schokdempers voor het behandelen van de bodemplaat en wielkassen. Deze twee projecten heb ik laten doen dus zelf niet bepaald hoe gewerkt is geworden.
Projecten zijn iig naar volle tevredenheid uitgevoerd 8)

Afbeelding

tonie

Bericht door tonie » di 08 jul 2014, 11:44 am

Ziet er puik uit Martin, die 'kale kop' van je Puma. Rijd zelf nog met de originele antenne (in een belabberde staat) rond, daar moet tzt nog wat aan gebeuren.

Als ik zo brutaal mag zijn, wat heeft dit 'geintje' gekost? Heb zelf een tamelijk grote hoeveelheid steenslag op mijn motorkap en bumper en zit hard te twijfelen om hem naar de spuiter te doen of niet. Heeft nog veel meer optische defecten (geen roest :) ) en heb nog een hoop werk aan het onderstel, dus het heeft eigenlijk geen prioriteit en daarna ziet hij er niet weer als nieuw uit, maar het irriteert me steeds meer tijdens het wassen.

Hoe gaat het met je wielkasten? Al spijt dat je het tapijtje hebt weggehaald, of ziet alles er nog goed uit? Dit is ook wel iets wat ik je wel na wil doen, maar wil toch eigenlijk wel een kunststof binnenkant terug, dus ben nog op zoek naar een donor.

Groet,
Tonie

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 15 jul 2014, 4:43 pm

Dank je wel, ik vind het ook echt super uitzien. Blij dat ik het heb laten doen. :party:
Kosten is natuurlijk een afhankelijk waar jet het laat doen, als je zelf de voorbereiding (dichtlassen en strak maken) kunt doen scheelt dat natuurlijk ook weer.
Ik heb het dak samen met 2 Puma voorbumpers en een buitenspiegel laten doen, daar was ik € 800 voor kwijt. Zelf dus niks aangedaan.

Wielkassen moet ik nog eens goed nakijken maar ik verwacht daar geen problemen eerlijk gezegd.

Afbeelding

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 28 jul 2014, 1:47 pm

Wolf Dakspoiler er ook afgehaald, gelukkig ging de kit ook heel gemakkelijk van het glas af.

Afbeelding

past perfect bij de gecleande achterklep en het gecleande dak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Remco
Puma Senior
Puma Senior
Contacteer:

Bericht door Remco » ma 28 jul 2014, 8:50 pm

Tja, ik weet het niet wat ik er van moet vinden, ..........................
Persoonlijk vind ik de dakspoiler mooier, maar zoals die van jou doorgezakt was, was ook alweer anders.
Gezien de stijl die je nu voert, gecleand dak, achterklep, kan het wel.
Maar ik vind het er maar "kaal" uit zien. Maar gelukkig zijn dat de verschillende smaken, :wink: :wink:
Afbeelding
Secretaris Pumadrivers

wokkel

Bericht door wokkel » di 29 jul 2014, 12:32 pm

Ziet er goed uit Martin.
Zou hem goed staan geblindeerde ramen mooi clean

Dit is misschien wat kan je ook weer zo weg halen.
http://www.solarplexius.nl/zonwerend-ra ... /puma/2000

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 18 sep 2014, 4:42 pm

Tijdens de EFPM 2014

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer goed gepoetst na de EFPM, had toch 5 dagen onder de bomen gestaan (hars druppels!)

Afbeelding

Afbeelding

het cadeau van Speedyboo, danke Jürgen sehr Schön 8)

Afbeelding

Afbeelding

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator

Bericht door Passiepooh » ma 22 sep 2014, 3:01 pm

8)
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 14 okt 2014, 4:57 pm

Een van de mindere punten aan mijn Puma laten opknappen, ik durfde er zelf niet aan te beginnen.
Rechterkoplamp was dof (linker kunnen ruilen met een zeer heldere daardoor was het verschil echt te groot)

Afbeelding

Zie het voor en na verschil, geweldig als je 'wat' Puma onderdelen hebt liggen. Alleen de doffe kap weg gebracht.

Afbeelding

De heldere kap op de koplamp weer ingebouwd, zo goed als nieuw

Afbeelding

Weer 2 super heldere koplampen, ziet er sjiek uit en licht opbrengst zal ook groter zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Remco
Puma Senior
Puma Senior
Contacteer:

Bericht door Remco » di 14 okt 2014, 7:47 pm

Ziet er weer glimmend uit, is mooi gelukt moet poetsen, dat merk je echt!! Wat voor UV coating hebben ze erop aangebracht wat je zei?
Ik heb toen 2 nieuwe koplampen gekocht omdat ze te mat waren, en toen de xenon ingebouwd, in 1 woord: SUPER!!!!
Afbeelding
Secretaris Pumadrivers

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 14 okt 2014, 8:03 pm

Remco schreef:Ziet er weer glimmend uit, is mooi gelukt moet poetsen, dat merk je echt!! Wat voor UV coating hebben ze erop aangebracht wat je zei?
Ik heb toen 2 nieuwe koplampen gekocht omdat ze te mat waren, en toen de xenon ingebouwd, in 1 woord: SUPER!!!!
Ik heb het bij je collega's van ABS Wellcoll in Heerlen laten doen.
Ik heb ze niet gevraagd welke producten ze gebruiken. Ik vroeg voor polijsten, dacht dat dat het zelfde was dan opschuren.
Maar is dus een verschil, polijsten kan alleen als er weinig beschadigingen en verkleuring is.
Is de vervuiling en beschadiging groter dan worden de plastic kappen opgeschuurd en opnieuw gespoten.

Afbeelding

tonie

Bericht door tonie » wo 15 okt 2014, 11:42 am

pumamartin schreef: Afbeelding
Hmmmmm :-D Imperial Blue zou ooit nog wel eens een reden kunnen zijn om mijn (Melina blauwe) puma in te ruilen of compleet te restaureren…

Wat betreft de koplampen (ziet er weer erg netjes uit!), die hebben af fabriek een blanke laklaag die door UV vergeeld. Deze kan je er gewoon af schuren en de boel weer glad polijsten. Het is uiteraard beter om opnieuw deze laag aan te brengen, maar dat wordt alleen mooier als je of goed kan spuiten of het uitbesteedt :) . Zag laatst bij de automaterialenhandel een reparatiesetje staan wat met spuitbus geleverd werd. Moet zelf de mijne weer eens grondiger onder handen nemen (heb de vorige keer half werk geleverd) maar daarna zet ik er een laagje Nanolex Trim Rejuvenator op. Prima spul en blijft lang zitten, maar niet zo lang als een nieuwe laklaag. Tot die tijd smeer ik er af en toe een beetje Revive op van Auto Finesse en je hebt ook weer het idee dat ze als nieuw zijn.

Plaats reactie