iets met de ABS

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

pieter

Re: iets met de ABS

Bericht door pieter » do 13 sep 2012, 4:10 pm

Naja, ik heb stiekem ook al wat onkosten gehad aan pumie.
En ben erg blij dat ik zelf monteur ben!
Ik vind dat ze best gevoelig zijn, en vooral met kleine dingen. Rubbers enzo.
Maar t rij plezier wat ik er van heb gehad tot nu toe, heb ik met geen een auto gehad.
Ik zou zeggen repareert hem goed. En rij met plezier!

Denny
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 3:03 pm
Hyves pagina: http://dane-ladiges.hyves.nl/
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iets met de ABS

Bericht door Denny » do 13 sep 2012, 8:05 pm

drestar schreef:mijn puma heeft nog maar net 90.000 op de teller ,dan mag je toch verwachten dat het niet allemaal zo gauw al kapot gaat,

maar wat bedoel je met de ABS ringen? zitten daar gaatjes in? de gaatjes zitten wel een beetje dicht zag ik,en de ringen zijn flink verroest
Ja de ringen zijn degene met die gaatjes erin.
op het moment dat deze vol zitten met vuil klopt de afstand niet van wat het hoort te zijn en denkt de sensor dat er iets niet klopt hierdoor zal de auto het ABS Systeem inwerking gaan stellen. ;)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: iets met de ABS

Bericht door pumamartin » vr 18 jan 2013, 8:40 pm

Nieuwe abs sensor linksvoor erop (gekocht bij M&R in Echt)
Net ff getest en alles werkt weer zoals het moet, rijd (zeker met dit weer) toch prettiger als je weet dat de abs het gewoon doet.

Vorige week donderdag bij het wegrijden na m'n werk bleven de lampjes van de abs/tc branden, even getest en idd abs deed het niet meer.
Naar 'mijn garage' laten uitlezen (linksvoor dus) gereset maar dat loste probleem dus niet op.
Maandag sensor bij M&R besteld.... hadden ze in voorraad :shock: echt voor mijn Puma in voorraad :lol:
Een van de onderdelen die natuurlijk in tig modellen gebruikt wordt anders hadden ze het nooit op voorraad gehad
Voorzover ik me kan herinneren is dit het eerste dat aan mijn Puma's kapot gaat dat niet onder slijtage delen valt zoals een nieuwe accu of banden.
Voor het gemak vergeet ik de zilvere, die helemaal kapot ging, maar even :whistle:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Pumarlene

Re: iets met de ABS

Bericht door Pumarlene » za 19 jan 2013, 9:55 am

pumamartin schreef:Nieuwe abs sensor linksvoor erop (gekocht bij M&R in Echt)
Net ff getest en alles werkt weer zoals het moet, rijd (zeker met dit weer) toch prettiger als je weet dat de abs het gewoon doet.

Vorige week donderdag bij het wegrijden na m'n werk bleven de lampjes van de abs/tc branden, even getest en idd abs deed het niet meer.
Naar 'mijn garage' laten uitlezen (linksvoor dus) gereset maar dat loste probleem dus niet op.
Maandag sensor bij M&R besteld.... hadden ze in voorraad :shock: echt voor mijn Puma in voorraad :lol:
Een van de onderdelen die natuurlijk in tig modellen gebruikt wordt anders hadden ze het nooit op voorraad gehad
Voorzover ik me kan herinneren is dit het eerste dat aan mijn Puma's kapot gaat dat niet onder slijtage delen valt zoals een nieuwe accu of banden.
Voor het gemak vergeet ik de zilvere, die helemaal kapot ging, maar even :whistle:
Ja Martin, heb mijne destijds ook bij M&R gehaald, en van het merk BOSCH dacht ik... En dit voor een mooi prijsje, zelfs mijn monteur kon deze met al zijn kortingen en geen btw niet zo goedkoop krijgen :-D

drestar

Re: iets met de ABS

Bericht door drestar » vr 03 jan 2014, 4:38 pm

mijn ABS is nu eindelijk ook gemaakt, 2 nieuwe sensoren .links en rechts voor, kosten voor een nieuwe sensor set 47,95 met 4 euro verzendkosten gewoon ergens in nederland via marktplaats.
zelf erin gezet in een paar uur tijd,

ik blij, en kan ik in mijn :fordpuma: blijven rijden :wink:

Plaats reactie