Kromme remschijven

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

R.A.T. RACING

Re: Kromme remschijven

Bericht door R.A.T. RACING » do 18 nov 2010, 7:15 pm

maar er moet toch en rede zijn waarom ze krom trekken?
bij mijn kwam dat door de warmte van circuit rijden door dat ik verkeerd rem(ik reed te voor zichtig)
dit heb ik opgelost door een set grotere schijven zodat ze beter kunnen koelen.
waarom zijn bij jou de klauwen vervangen? zaten ze vast?

R.A.T. RACING

Re: Kromme remschijven

Bericht door R.A.T. RACING » do 18 nov 2010, 7:18 pm

doen ze ook niet kopen ze van een ander in. de bosch remblokken zijn van het merk textar schijven durf ik zo snel niet te zeggen

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kromme remschijven

Bericht door Sjoerd » do 18 nov 2010, 9:58 pm

R.A.T. RACING schreef:maar er moet toch en rede zijn waarom ze krom trekken?
bij mijn kwam dat door de warmte van circuit rijden door dat ik verkeerd rem(ik reed te voor zichtig)
dit heb ik opgelost door een set grotere schijven zodat ze beter kunnen koelen.
waarom zijn bij jou de klauwen vervangen? zaten ze vast?
Juist. Bij mij liep de linkerklauw vast helaas. Heb hem toen dus moeten vervangen, trilde een beetje op de snelweg :rasp: Toen dus ook gelijk de hele remmerij aan de voorzijde aangepakt en nieuwe lagers. Ik zou het verder niet weten. Ik denk dat eventueel andere remschijven wel zouden helpen, maar neemt dat de oorzaak ook weg of alleen het gevolg? Als student zijnde is bovendien mijn rekening niet al te goed gevuld..

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Kromme remschijven

Bericht door Harry » zo 21 nov 2010, 10:08 am

De remschijven van de puma zijn te klein hier zijn we het over eens, dus als je sportief rijdt.
En ook ik had op mijn zilvere puma schijven van bremco die dus op zolder krom werden.
Als de remschijven goed heet gereden worden en daarna niet nog een stukje rustig gereden wordt zodat ze kunnen koelen woeden ze krom op de plek waar de blokken zitten want hier kunnen ze nl sneller koelen en wordt de kans groter dat ze krom trekken, en dit hoeft maar een paar honderste van een mm te zijn en jij denkt dan dat je op kinderkoppies rijdt als je remt.

@Martin ik dacht dat Berdt eindelijk een naam had bedacht voor zijn rem onderzoeken en hierdoor dus nu voor ieder merk onder de naam Raptor levert.
Maar ze zijn idd van top kwaliteit en in een adem kan worden uitgesproken met die van Porsche.
Ze zijn iig de alcons die op de racing zaten de baas.
Afbeelding

Plaats reactie