Kromme remschijven

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Kromme remschijven

Bericht door Sjoerd » ma 15 nov 2010, 9:19 pm

Hebben jullie ook zoveel last van kromme remschijven? Mijn '99-er is inmiddels al toe aan zijn derde set in nog geen 40.000km. De schijven zelf zien er nog perfect uit, maar zijn toch krom. Dit is goed voelbaar tijdens het remmen, vooral op de snelweg. De vorige twee sets heb ik om dezelfde reden vervangen.. Typisch puma-kwaaltje ?

puma sjakkes

Re: Kromme remschijven

Bericht door puma sjakkes » ma 15 nov 2010, 9:31 pm

tis een kwaaltje van jou rechter voet... VOETEN VAN DE REMPEDAAL AF ALS JE STIL STAAT!!!

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kromme remschijven

Bericht door Sjoerd » ma 15 nov 2010, 9:50 pm

puma sjakkes schreef:tis een kwaaltje van jou rechter voet... VOETEN VAN DE REMPEDAAL AF ALS JE STIL STAAT!!!
Standaard haal ik ze er vanaf :wink: Vooral nadat ik mijn eerste setje zo snel moest vervangen ben ik er op gaan letten. Daarom verbaas ik me er zo zeer over.

gabbagirl

Re: Kromme remschijven

Bericht door gabbagirl » di 16 nov 2010, 8:54 am

volgens mij geen Puma kwaal hoor. Nergens last van. Wat sjakkes zegt: niet je rem ingedrukt houden als je stil staat. had trouwens ooit wel een keer ietwat kromgetrokken remschijven (waarschijnlijk door koud water op de schijven te hebben gekregen door het rijden door een grote plas :twisted: ). maar als je dan een noodstop maakt met flink wat snelheid, trek je ze weer recht soort van...althans had bij mij wel geholpen.

crz

Re: Kromme remschijven

Bericht door crz » di 16 nov 2010, 9:22 am

Heb ik nog nooit van gehoord. Heb in 3 jaar en 44.000km 1x de schijven laten vervangen, zijn nog als nieuw en ook recht.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Kromme remschijven

Bericht door pumamartin » di 16 nov 2010, 5:27 pm

Is idd zeker geen puma kwaal.
In 8 1/2 jaar puma rijden, nog nooit last van gehad.

@Lidewij, lijkt me onwaarschijnlijk dat je kromme schijven door hard te remmen weer rechttrekken.
Ik neem aan de het trillen tijdens remmen ergens anders aan gelegen heeft, dat je schijven niet krom waren.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kromme remschijven

Bericht door Sjoerd » di 16 nov 2010, 6:12 pm

Uit de reacties te horen is het dus echt een kwaaltje van mijn Puma. Inmiddels heeft hij me in een jaar tijd al goed geld gekost, het complete remsysteem (incl. klauwen) heb ik al vervangen. Ook de aandrijfassen, lagers, dempers enzovoorts zijn allemaal al eens aan de beurt geweest. Eigenlijk dus een bijna geheel vernieuwde voortrein. Het lijkt wel een bodemloze put. Gelukkig wel een bodemloze put die elke dag een lach op mijn gezicht zet 8)

puma sjakkes

Re: Kromme remschijven

Bericht door puma sjakkes » di 16 nov 2010, 7:42 pm

als je dit al een bodemloze put noemt, begin dan nooit met het verbouwen van je puma... dan word die bodemloze put ineens nog dieperder

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kromme remschijven

Bericht door Sjoerd » di 16 nov 2010, 8:55 pm

puma sjakkes schreef:als je dit al een bodemloze put noemt, begin dan nooit met het verbouwen van je puma... dan word die bodemloze put ineens nog dieperder
Haha dat doe ik bewust (nog) niet. Hooguit wat meer performance. Heb nu dan al Koni dempers erin en heb een beetje gespeeld met de chipjes. Kwam op 4.7pk winst uit op de rollenbank dus mag nie klagen over een beetje 'spielerei' in de vrije tijd :wink:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: Kromme remschijven

Bericht door Harry » do 18 nov 2010, 1:12 am

Voor een setje goede remschijven kijk eens op de site van tuninghaus.de en bekijk de afdeling raptor.
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:30 pm
Locatie: Valkenswaard

Re: Kromme remschijven

Bericht door Sjoerd » do 18 nov 2010, 9:27 am

Harry schreef:Voor een setje goede remschijven kijk eens op de site van tuninghaus.de en bekijk de afdeling raptor.
Ik houd het even in gedachte voor als deze set weer krom is. Dankje. Tot nu toe gebruikte ik de vervangsets van Bosch en Herzog (uit Duitsland laten komen via Auto Teile Pöllath).

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Kromme remschijven

Bericht door Passiepooh » do 18 nov 2010, 4:23 pm

Ik ken die merken niet, maar ik weet wel dat Tuninghaus goed spul levert... Ik heb dan niet de raptor serie eronder zitten, maar mijn remmen werken super! In ieder geval veeel beter dan de originele remmen... :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Kromme remschijven

Bericht door pumamartin » do 18 nov 2010, 6:29 pm

Raptor is de top die ze hebben met een top prijs.
Vind ik persoonlijk een beetje "te".... maar dat bepaald natuurlijk iedereen zelf.
Tuninghaus heeft idd ook betaalbare top remmensetten :wink:
kijk even in mijn show your car :mrgreen:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Re: Kromme remschijven

Bericht door R.A.T. RACING » do 18 nov 2010, 7:10 pm

Passiepooh schreef:Ik ken die merken niet, maar ik weet wel dat Tuninghaus goed spul levert... Ik heb dan niet de raptor serie eronder zitten, maar mijn remmen werken super! In ieder geval veeel beter dan de originele remmen... :wink:
jawel ook jij kent het merk bosch http://www.bosch.nl/content/language1/html/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Re: Kromme remschijven

Bericht door Passiepooh » do 18 nov 2010, 7:12 pm

R.A.T. RACING schreef:
Passiepooh schreef:Ik ken die merken niet, maar ik weet wel dat Tuninghaus goed spul levert... Ik heb dan niet de raptor serie eronder zitten, maar mijn remmen werken super! In ieder geval veeel beter dan de originele remmen... :wink:
jawel ook jij kent het merk bosch http://www.bosch.nl/content/language1/html/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ik wist alleen niet dat ze ook remmen maakte :wink:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Plaats reactie