Remmen/APK

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » di 09 mar 2010, 6:58 pm

ik heb toen rvs remleidingen bij speedequipment laten monteren...dacht iets van 80 euries ex montage en toen met montage 100 euries ofzo (terwijl eerst gezegd was 120 euries totaal)..lang leve voorzitterschap pumadrivers :party:
op zich is 60 euries montage dan mss wat aan de hoge kant...zoveel werk is het ook niet...bij mij waren ze dacht ik een half uurtje ofzo bezig...

popeye_65

Re: Remmen/APK

Bericht door popeye_65 » di 09 mar 2010, 9:58 pm

ok, dan kan ik dat als argument meenemen toch ;)

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » wo 10 mar 2010, 12:09 pm

idd!

TH

Re: Remmen/APK

Bericht door TH » do 25 mar 2010, 4:09 pm

Dan probeer ik het eens ... als ik mag.

De remmende werking wordt altijd bepaald door het samenspel van de remschijf en rem pad.
Er zijn opmerkelijke verschillen.
Om het volledige capaciteit van een remblok te bereiken, sommige fabrikanten maken gebruik van de groeven in de schijven om ze voortdurend te scherpen.
Dit leidt tot duidelijk betere remprestaties met name bij regenachtig weer.

Ten aanzien van de motorsport betreft, zijn de merken cups, de spaar versies voor de sport.
Daar moet alles goedkoop, en zelfs dan wordt meestal gereden met speciale warmtebehandelde gladde remschijven. :wink:

In combinatie met goede remblokken en bijpassende goede schijven, de remwegen worden aanzienlijk teruggebracht.
Het argument van de hoge snelheid en hoge temperaturen is niet van toepassing.
So zijn al bij 100 km / h bijvoorbeeld onze remmen veel beter dan de originele versies.
Daarnaast was er zelfs een post in een ander forum, waar sommige Puma bestuurder probeerde het verschil in remweg meten.
Resultaten:
Puma-Serie getest door een tijdschrift: 42m 100-0 km / h.
Puma met TH Bigbrake koud, ongeveer 100 km / h, 2 personen: ongeveer 32m
Puma met TH Bigbrake warm, ongeveer 100 km / h, 2 personen: ongeveer 27m

Er is ook geen probleem, de rem van een Puma in Duitsland te overbelasten. :)
Er zijn altijd situaties die ik niet kunnen voorspellen en dan ben ik blij als mijn rem geeft me een paar meter in de voorkant van de auto voordat ik ruïne van de auto of mijn gezondheid.

Het gaat niet over fading.
Snelle reactie van de remmen is cruciaal.

En als een rem is niet warm, dan duidelijk de verkeerde remblokken waren voorzien voor het beoogde gebruik en / of de rem is heel erg te groot geworden.
Overigens, dit gebeurt ook in de autosport vaak onder amateurs. :wink:

En zelfs als bijvoorbeeld een nieuwe golf voor mij moet een noodstop maken, kan ik niet zeggen: Wacht even, ik wat meer tijd nodig.
Ik zal gelukkig zijn als ik tot een stop kom, zo snel als hij.

Ik denk dat ik nu gebruik gemaakt heb van al mijn Nederlandse woorden, en ik moet nu stoppen.
U ziet, dagen kunnen prachtige momenten hebben.
:-D

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » do 25 mar 2010, 6:07 pm

prima te lezen hoor bernd!!

nuttige onderzoekje trouwens!

ennu...de remklauwen zijn binnen :mrgreen: :up:

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Re: Remmen/APK

Bericht door pumamartin » do 25 mar 2010, 7:40 pm

ik kan hier aantoevoegen dat ik de schijven TT en blokken TX van Tuning Haus (TH) heb.
Gewoon in de 258 maat, dus geen grotere schijven.
Daarbij heb ik nog de dot 5.1 remolie en staleremlijdingen gemonteerd.
Wel heb ik de combinatie die in Duitsland geen TüV keuring krijgt omdat ze te goed zijn.
Ja echt, ze remmen te goed.
Net als bij de apk moeten de remmen voor de TüV ook binnen bepaalde waardes zitten.
je mag dan zoveel % naar boven en naar beneden afwijken, lees zoveel % beter of slechter remmen.
De TH combinatie remd dus beter dan de afwijking mag zijn en daarom krijg je ze niet door de keuring. Raar maar waar.

En dit is echt een super remcombinatie.
http://www.tuninghaus.de/shop/product_i ... s_id=18960" onclick="window.open(this.href);return false;
(en dan natuurlijk de 258 mm schijven)
De 258 mm remmen zijn zowiezo al veel en veel beter dan de 239 mm van de puma's voor 2000.

Ik kan dit iedereen alleen maar adviseren.
Zeker als je toch moet vervangen, geef iets meer uit dan voor de standaard puma remmen.
Je hebt dan ook echt iets. 8)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Re: Remmen/APK

Bericht door R.A.T. RACING » do 25 mar 2010, 8:08 pm

@th
ik wil best geloven wat jij zegt . jij hebt immers veel meer ervaring dan ik. maar ik vertel alleen wat mijn is verteld door de monteur daar. ik was zelf ook bezig geweest met mijn remmen voor dat ik deze (ik weet veel te)grote remmen heb.
eerst had de kleine uitvoering de 238 schijven deze had ik voorzien van pagid blauw rem blokken. dit was een enorme voor uitgang kwa rem vermogen. de orginele remblokken verbrande bij mijn door verkeert remmen op circuit. heb toen andere schijven gemonteerd gegroeft maar volgens mijn belevenis gaf dit net als die monteur zei geen verbetering. sterker nog deze schijven scheurden. ze konden de warmte van de blokken niet aan.
maar ik ga er van uit dat jij het beter weet alleen mijn ervaring is anders
mijn mening voor betere remmen is toch een goeie remblok levert veel op.

TH

Re: Remmen/APK

Bericht door TH » vr 26 mar 2010, 9:18 am

OK Robert,
Ik wil niet verkeerd begrepen worden .

Ik begrijp uw argumenten en zij alleen maar bevestigen mijn verklaring.

Uw gekozen Pagid blokjes op de originele schijven waren te agressief en hebben de schijven beschadigd.
Overschakelen naar een gegroefde versie alleen was niet voldoende omdat de kwaliteit van de remschijf niet op de prestaties van de remblokken past.
Alleen de juiste combinatie van de schijf en remblokken maakt een goede rem.

Daarom zijn onze TT schijven bv. warmtebehandeld, waardoor het iets duurder dan de anderen.
En zo kunnen we meer agressief coatings gebruiken op deze schijven.
Het resultaat is een snelle respons, een uitstekende remprestaties en enorme stabiliteit zelfs bij de hoge temperaturen die optreden bij sterk remmen.

Dus krijgen we een upgrade van het remsysteem op de huidige waarden van een moderne sportwagens.
En dat is in de eerste plaats een verbetering van de veiligheid van alle weggebruikers in het verkeer.

gabbagirl

Re: Remmen/APK

Bericht door gabbagirl » vr 26 mar 2010, 9:40 am

ik hoop binnenkort de 258 schijven te monteren ipv die kleine 239mm die ik heb! met dank aan martin en bernd! en straks robert ook of course :mrgreen:

WB Motorsport

Re: Remmen/APK

Bericht door WB Motorsport » zo 18 apr 2010, 8:35 pm

Op mijn racepuma staan de gewone 239mm schijfjes met de originele remklauwen en dat werkt perfect! Ik kan daarmee grote jongens met speciale remmen gewoon uitremmen. Wat ik heb gedaan: de remklauwen zijn gereviseerd, Brembo MAX remschijven, Pagid blauw remblokken, Staal gevlochten remflexibels en tot slot speciale blauwe racing-remolie van Denicol Dot4. Oke, er zit niet veel gewicht meer in de Puma, maar ze worden wel zeer extreem belast. Mijn remblokken gaan ongeveer 5 à 6 uur mee en dan zijn ze op, dan kan je wel spreken van extreem gebruik dacht ik. Mijn straatpuma staat gewoon op Brembo MAX met OMP remblokken, de rest is nog origineel. Tenzij je dus geld te veel hebt kan je volgens mij het best gewoon origineel, maar verbeterd rijden...

Plaats reactie