Piepen bij loslaten rem

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
cyberbootje

Piepen bij loslaten rem

Bericht door cyberbootje » di 26 mei 2009, 8:37 am

Hoi

Sinds kort piept de auto als ik het rempedaal los laat.
Tijdens en na de limburg tour was het echt heel erg te merken.

Hij piept niet als ik net begin te rijden maar pas als ie "opgewarmd" is.
Het is echt alleen bij het loslaten en als ik al een tijdje gereden heb en het geluid lijkt van voor te komen.

Wat ik ook gemerkt heb is dat onder de motorkap(in het midden een reservoir weet ff niet zeker of dat van de rem is) tussen de spleet van het bakje vloeistof lekt totdat het vloeistof onder de spleet komt.
Er branden geen lampjes oid.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 26 mei 2009, 9:13 am

Volgens mij komt dit uit de remtrommels aan de achterkant. De remschoenen scharnieren op een pennetje, en als dat droog is gaat 't piepen. Je kunt ff luisteren met je deur open, maar ik denk dat 't daar vandaan komt.

Bij mij is 't nl. verdwenen toen RAT bij de grote beurt van't voorjaar de remtrommel losmaakte en 't zaakje heeft ingevet.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 27 mei 2009, 3:55 pm

is het voor of achter rem?
als je het niet zeker weet als hij piept even de handrem erop trekken en kijken of het dan weg is.
ik verwacht aan jou verhaal te lezen dat het voor is en de blokken lichterlijk aanlopen maar dit is natuurlijk op afstand gokken :wink:

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 28 mei 2009, 5:23 pm

Vandaag langs de garage gereden en daar zij hij dat het van achter kwam en dat het invetten met goudvet ofzo zou verhelpen en verder geen prob is.
Piepje is wel erg irri, het werd vooral erg tijdens de limburgtour en dat piepje is er ook niet als de auto net gestart is, kmoet dus ff stuk rijden en paar keer remmen en dan is het er.

Is het mogelijk WD40 ergens te spuiten of moet het echt los en kan ik beter naar de garage?

Wat hij ook gedaan heeft is remvloeistof bijgevuld? (middelste reservoir bij de motor) die was erg laag.
Heb het idee dat die vanuit de zijkanten lekt(tussen de groeven van het bakje) omdat het daar meestal nat is terwijl er niets onder de auto vandaan komt.

Voor dat vloeistof had hij een theorie wat iets met de versnellingsbak te maken had wat mogelijk lekte en dat scheen een hele dure grap te worden...

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 28 mei 2009, 7:03 pm

kan aan mij liggen.. maar ik denk niet echt dat remvloeistof iets met de bak te maken heeft :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 28 mei 2009, 8:00 pm

cyberbootje schreef:Vandaag langs de garage gereden en daar zij hij dat het van achter kwam en dat het invetten met goudvet ofzo zou verhelpen en verder geen prob is.
Piepje is wel erg irri, het werd vooral erg tijdens de limburgtour en dat piepje is er ook niet als de auto net gestart is, kmoet dus ff stuk rijden en paar keer remmen en dan is het er.

Is het mogelijk WD40 ergens te spuiten of moet het echt los en kan ik beter naar de garage?

Wat hij ook gedaan heeft is remvloeistof bijgevuld? (middelste reservoir bij de motor) die was erg laag.
Heb het idee dat die vanuit de zijkanten lekt(tussen de groeven van het bakje) omdat het daar meestal nat is terwijl er niets onder de auto vandaan komt.

Voor dat vloeistof had hij een theorie wat iets met de versnellingsbak te maken had wat mogelijk lekte en dat scheen een hele dure grap te worden...
met wd40 is dit niet mogelijk,dit is het probleem wat otto ook had.hier voor moeten de remtrommels er af en vet tussen de remschoenen en ankerplaten gesmeerd worden geen groot probleem kan verderook geen kwaat maar is wel iritant geluid

olie lekkage kan kloppen komt meer voor kan zijn dat je druk lager van de koppeling lekt is idd een duur grapje,de versnellingsbak moet er dan uit. ik weet niet of je iets vanauto's weet maar is het een beetje vettig tussen de versnellingsbak en de motor? daar kan de olie dan uitlopen

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » do 28 mei 2009, 9:50 pm

R.A.T. RACING schreef: olie lekkage kan kloppen komt meer voor kan zijn dat je druk lager van de koppeling lekt is idd een duur grapje,de versnellingsbak moet er dan uit. ik weet niet of je iets vanauto's weet maar is het een beetje vettig tussen de versnellingsbak en de motor? daar kan de olie dan uitlopen
Ik weet niet of dat vettig is maar volgens mij heeft die vent er vandaag ook al naar gekeken, hij voelde met z'n hand onder de motor dus ik gok ff dat dat het was wat hij deed.
Hij zei er verder niets over dus denk dat het niet zo was...
In ieder geval heeft hij het reservoir nu tot de nok toe volgegooid en ik kijk morgen of er wat onder de auto ligt of dat er ergens anders iets te zien is.

Verder is het een goeie gast, veel verstand van auto's maar duidelijk geen puma kenner dus mocht er iets ingrijpends aan moeten gebeuren heb ik dat liever gedaan door iemand die het vaker gedaan heeft.
Hij heeft in het begin namelijk de hele bumper eraf gegooid om bij de lampen te kunnen omdat ford hem dat wijs had gemaakt....

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 29 mei 2009, 6:54 am

sorry hoor maar wat een sukkel.....als je niet weet hoe een auto in elkaar steekt, steek dan op zijn minst je hoofd in het boekje :duh:
En robert is onze club puma expert! Dus bij hem ben je zeker in goede handen :wink:

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » vr 29 mei 2009, 4:20 pm

Nou, ik heb onder de auto gekeken vanochtend maar er was niets op de grond te zien.
Wil dit nou zeggen dat er niets lekt?

Ga nu ff in de gaten houden of het zakt en of e iets onder de auto lekt of dat er ergens anders wat te zien is.

cyberbootje

Bericht door cyberbootje » ma 01 jun 2009, 11:22 am

Helaas hij lekt weer waarschijnlijk want net niveau is alweer gezakt dat is duidelijk te zien.
Er lekt dus zeker iets :cry3:

Aan welk bedrag mag ik gaan denken om dit op te lossen? :(

Plaats reactie