ABS geprobeerd

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

sfelter

ABS geprobeerd

Bericht door sfelter » do 20 dec 2007, 9:57 pm

Hebben de mensen in Limburg ABS nodig gehad ?
Ik heb nog nooit mijn lampje aan zien springen. Alleen toen de abs sensor kapot was :o

http://www.nu.nl/news/1364241/10/Spekgl ... loten.html
Spekgladde N280 afgeloten (20/12/2007)
De N280 van Roermond richting Weert is donderdagavond afgesloten voor al het verkeer. De weg is na sneeuwval net een ijsbaan, liet de politie weten.

Dees

Bericht door Dees » do 20 dec 2007, 10:12 pm

Geen ABS nodig gehad, wel een krabber (en dat niet 1 keer maar de hele dag door). Ook gesneeuwd hier en overdag -3 graden BRRRRRRRRRR!!!

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » do 20 dec 2007, 10:20 pm

ik heb het al dikwijls nodig gehad... mjah mss doe ik er wel om ...

maar das dan wel west vlaandern

greetz,
riz

Dees

Bericht door Dees » do 20 dec 2007, 11:06 pm

RiZZaH schreef:ik heb het al dikwijls nodig gehad... mjah mss doe ik er wel om ...

maar das dan wel west vlaandern

greetz,
riz
Maar ik denk dat Sfelter bedoeld ABS gebruik ivm de sneeuw en vorst hier

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: ABS geprobeerd

Bericht door Sjoerd102 » vr 21 dec 2007, 6:43 am

sfelter schreef:Hebben de mensen in Limburg ABS nodig gehad ?
Ik heb nog nooit mijn lampje aan zien springen. Alleen toen de abs sensor kapot was :o

http://www.nu.nl/news/1364241/10/Spekgl ... loten.html
Spekgladde N280 afgeloten (20/12/2007)
De N280 van Roermond richting Weert is donderdagavond afgesloten voor al het verkeer. De weg is na sneeuwval net een ijsbaan, liet de politie weten.
Vriendin van me kwam er voorbij toen die weg nog niet afgesloten was. Volgens haar stonden er om de 100 meter wel een auto achterstevoren. Kunnen op die weg beter strooien in plaats van op snelheid controleren :twisted:
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Clawz

Bericht door Clawz » za 22 dec 2007, 10:24 pm

Als de ABS in werking treedt zie je dat niet hoor, je voelt het alleen maar in het pedaal en hoort het.

En ja, bij mij ging hij gisteren aan voor mn rechter voorwiel. Geen grote ramp aangezien ik een ruime marge had overgelaten om te remmen (een groen stoplichtje meepikken aan het einde van de afslag bij A2 Geleen dus even de snelheid aanhouden en wat later remmen, maar hij ging toch op oranje voordat ik echt in de buurt was.) Maar het is dus zeker glad, ook als er zout ligt en het alleen maar een beetje vochtig is! Beware!

gabbagirl

Re: ABS geprobeerd

Bericht door gabbagirl » za 22 dec 2007, 10:33 pm

sfelter schreef:Hebben de mensen in Limburg ABS nodig gehad ?
Ik heb nog nooit mijn lampje aan zien springen. Alleen toen de abs sensor kapot was :o

Bij het ingrijpen van je abs gaat je lampje niet branden hoor. Je merkt het alleen aan je rempedaal, zoals Clawz al zei. Het lampje van de abs brandt als er iets niet in orde is...spreek uit ervaring :roll: Maar dat zeg je zelf ook al :wink:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Re: ABS geprobeerd

Bericht door Sjoerd102 » za 22 dec 2007, 11:59 pm

Sjoerd102 schreef:
Vriendin van me kwam er voorbij toen die weg nog niet afgesloten was. Volgens haar stonden er om de 100 meter wel een auto achterstevoren. Kunnen op die weg beter strooien in plaats van op snelheid controleren :twisted:
Deze weg rij ik dus altijd als ik naar een pumadrivers activiteit ga :oops:
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Dees

Bericht door Dees » zo 23 dec 2007, 12:08 pm

Inderdaad ABS voel je. De eerste keer schrok ik me lam, maar was ook omdat een fietser toch op het laatste moment besloot me geen voorrang te geven :? Dan voel je een soort schok in je rempedaal.

Merk wel dat als ik nu rij in een auto zonder ABS (die van mijn ouders bijvoorbeeld) Dan moet ik echt weer 'leren' remmen :|

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 23 dec 2007, 2:41 pm

heb jij de abs dan zo vaak nodig :shock:
met of zonder abs maakt kwa remmen niets uit alleen als de wielen blokkeren moet je zonder abs pompent remmen om de slip te verminder en dat doet de abs automaties

Dees

Bericht door Dees » ma 24 dec 2007, 1:58 am

R.A.T. RACING schreef:heb jij de abs dan zo vaak nodig :shock:
met of zonder abs maakt kwa remmen niets uit alleen als de wielen blokkeren moet je zonder abs pompent remmen om de slip te verminder en dat doet de abs automaties
Het gaat zich meer om het eigen gevoel erbij. Voel me in de Puma veel veiliger dan in de Astra van paps en mams

Heb de ABS pas 1 keer nodig gehad en toen was ik heel blij dat ik hem had, anders had ik een bejaard gebit op mijn Pumaatje gehad :|

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » ma 24 dec 2007, 6:19 am

zijn ook weinig mensen die effectief weten wat ABS doet...

90% van de bevolking denkt dat ABS je sneller doet stilstaan door in momenten te remmen.

terwijl ABS (moest er hier iemand zijn die het niet wist, wat ik betwijfel)
eigenlijk evensnel remt als normaal, maar de wagen gewoon bestuurbaar houd tijdens het remmen.

greetz,
riz

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 24 dec 2007, 9:00 pm

RiZZaH schreef:zijn ook weinig mensen die effectief weten wat ABS doet...

90% van de bevolking denkt dat ABS je sneller doet stilstaan door in momenten te remmen.

terwijl ABS (moest er hier iemand zijn die het niet wist, wat ik betwijfel)
eigenlijk evensnel remt als normaal, maar de wagen gewoon bestuurbaar houd tijdens het remmen.

greetz,
riz
ZO is dat Rizzah.

En dan nog een HEEl belangrijke tip.

blijf KIJKEN waar je naartoe wil, kijk dus niet naar het object dat je wil ontwijken. Kijk je daarheen dan is 100% zeker boem.

De pumadrivers die vorig jaar de anti-slipcursus gedaan hebben weten dat uit ervaring..... zeer leerzaam.

Maar toch ben ik ervan overtuigd dat je met abs sneller stilstaat dan zonder.
Niet omdat de remmen dan beter werken, want dat is niet zo.
Maar als je je remmen met abs VOL intrapt, en BLIJFT vast houden je meters wint. Als je zonder abs vol in de remmen gaat trap je meestal niet echt vol door. Omdat je op een bepaald moment de grip verliest en dan de rem minder hard blijt intrappen....
Zou je de rem vol blijven intrappen en gewoon rechtdoor kunnen, dan maakt het idd niks uit.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » ma 24 dec 2007, 9:54 pm

prachtig aangevuld :D :)

Gast

Bericht door Gast » di 25 dec 2007, 12:12 pm

ABS??/


Niet nodig.Heb het op de cabrio gewoon er tussen uit gehaald :lol: :lol:

Dan zat daar ook een oud systeem op met van die riempjes om je aandrijfassen :shock: .Dat weer een pompje aandreef en dat regelde dan je ABS.Vondt het gewoon niks en als je de bak eraf moest halen zat dat toch in de weg.Dus toen de motorruimte werdt gespoten heb ik het weggegooid dat spul :lol: :lol: -

Plaats reactie