afdraaien remschijf aan de auto

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

afdraaien remschijf aan de auto

Bericht door Harry » wo 17 okt 2007, 9:23 pm

wie weet waar ze dit doen en natuurlijk de prijs, heb nog niet zolang geleden nieuwe brembo's gemonteerden nou is de rechter krom.
greezz Harry

Bazzie

Bericht door Bazzie » wo 17 okt 2007, 10:19 pm

Als ze zelf zon afdraai machine hebben, kan het goedkoper zijn dan nieuwe kopen :wink:

Clawz

Bericht door Clawz » do 18 okt 2007, 7:59 am

Weet je 100% zeker dat ie krom is ipv Thickness Variation (voornamelijk van oververhitte remblokken)? Kromme remschijven wordt namelijk erg snel geroepen, terwijl dat toch echt niet zo snel gebeurt...

Als het namelijk een trilling in het stuur tijdens het remmen is, kan het best TV zijn. Valt te fixen door de schijf te demonteren en goed (!!) te schuren met schuurpapier. Reinigen met remmenreiniger en daarna weer opnieuw rustig inremmen.

(Als je dit wilt gaan doen, wacht niet te lang. Die verdikking in de schijf wordt heter dan de rest waardoor de schijf op die plek verandert (in cementite ipv ijzer). Dit cementite is een stuk harder, dus zodra die plek er eenmaal is krijg je het niet meer weg en kom je sowieso die schijf aan t vervangen).

Als ie echt krom is (auto van de krik/steun gevallen), tsjah, dan wordt het lastiger...

Zie ook: http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » do 18 okt 2007, 1:35 pm

bedankt voor de tip, ik heb net contakt gehad met een firma die dit doet en hij advizeerde mij op dit niet te laten afdraaien maar het geld in nieuwe sport/race schijven te steken, want afdraaien is geen garantie dat ze recht blijven als je weer op het cirquit gaat rijden.

greetzz harry
Laatst gewijzigd door Harry op do 18 okt 2007, 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » do 18 okt 2007, 4:03 pm

Topic is voor mij nu gesloten heb net de EBC 3GD sport schijven besteld samen met de greenstuf 2000 remblokset bij m&r autoparts.ben ik bij de volgende circuitdagen van goede remmen voorzien :-D :-D :-D :lol:

grtn Harry
Laatst gewijzigd door Harry op vr 19 okt 2007, 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 18 okt 2007, 4:53 pm

Harry schreef:Topic is voor mij nu gesloten heb net de EBC 3GD sport schijven beseld samen met de greenstuf 2000 remblokset bij m&r autoparts.ben ik bij de volgende circuitdagen van goede remmen voorzien :-D :-D :-D :lol:

grtn Harry
Goede keuze Har... en zeker niet alleen voor op het circuit. Doen we immers maar heel af en toe.
Ook in het dagelijkse verkeer zijn de standaard puma remmen maar net aan.
Ik heb ook nog Bf Goodrich stalen remleidingen... is een nog betere kombinatie...
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Plaats reactie