Stalen Remleidingen

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Stalen Remleidingen

Bericht door Sjoerd102 » do 05 jul 2007, 7:46 pm

Tot mijn verrassing was er hier nog geen topic over.
Ik heb vandaag de Stalen remleidingen gekocht voor mijn katje bij M&R.
Straks al rechtsvoor de leiding aangesloten, en het verschil (ondanks dat de auto stil stond) merk je al gelijk aan je pedalen. Morgen worden ook bij de andere 3 remmen de leidingen geplaatst. Zal morgen eens proefrijden en jullie over de ervaringen vertellen
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

hansie

Bericht door hansie » vr 06 jul 2007, 11:07 am

Ik denk niet dat je de leidingen merkt, maar omdat je stilstaat en op de rem drukt voelt het pedaal harder aan (je hebt geen vacuum omdat de mnotor niet draait).

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » vr 06 jul 2007, 12:40 pm

hansie schreef:Ik denk niet dat je de leidingen merkt, maar omdat je stilstaat en op de rem drukt voelt het pedaal harder aan (je hebt geen vacuum omdat de mnotor niet draait).
Hans de motor stond overigens wel aan (inderdaad niet vermeld)
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » vr 06 jul 2007, 5:54 pm

Zo net even stukkie proefgereden, en het remt super!!!
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 06 dec 2007, 1:44 pm

Weer ff een kick omhoog :wink:

Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?

Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 06 dec 2007, 7:03 pm

Otto schreef:Weer ff een kick omhoog :wink:

Ik wil binnenkort aan de remmen van de auto gaan werken. Ik heb een Puma met de 'kleine' schijven, passen daar met behoud van de originele klauw ook de schijven van het >2000 model op?

Ik zit te denken aan gegroefde schijven met de diameter van het nieuwe model Puma, i.c.m. stalen remleidingen en greenstuff blokken. Een complete remconversie is voor mij helaas niet te betalen...
Volgens mij past dit niet Otto...

Ik heb EBC schijven (gegroefd en geboord), greenstuf blokken en stalen remleidingen van BF Goodrich.
De schijven en blokken heb ik al 3 of 4 jaar (zelfde schijven 2 set blokjes) en de remleidingen ruim een jaar.
En nog steeds zeer tevreden.

Is een betaalbare upgrate.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 06 dec 2007, 8:31 pm

Is ook de remklauw van het >2000 anders, of steekt die verder uit het lager?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 06 dec 2007, 8:44 pm

Otto schreef:Is ook de remklauw van het >2000 anders, of steekt die verder uit het lager?
Weet ik niet zeker maar ik dacht het wel ja.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Nowi

Bericht door Nowi » vr 07 dec 2007, 5:53 pm

remklauw is inderdaat anders.
Is eigenlijk telkes zo als er andere diameters zijn ivm de remschijven.
Remschijf groter dus klauw ook verder naar buiten :wink:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » za 08 dec 2007, 3:22 pm

Thnx voor de info!

Ik kies voor de originele klauw met Greenstuff blokken, gegroefde schijven en stalen leidingen! :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Clawz

Bericht door Clawz » zo 09 dec 2007, 4:15 pm

Voor een remupgrade met onderdelen van een 2000 Puma (258mm) heb je nieuwe klauwen, schijven en blokken nodig. Oude klauw eraf, oude schijf eraf, nieuwe klauw met schijf en blokken erop, en klaar.

V6 Mondeo (276mm (of 278mm, weet het ff niet zeker)) klauwen passen ook, maar dan moet je gaan boren + spacers plaatsen.

ST170 (Fiesta ST, 300mm)) klauwen passen OOK, zonder boren of spacers, maar dan moet je materiaal van de klauw verwijderen, iets wat niet zo heel erg lekker is naar mijn mening...


Grote probleem is het vinden van klauwen van een Puma uit 2000 of later... Ik weet niet zeker of Fiesta klauwen van rond die tijd ook hetzelfde zijn, maar dat zou een Ford medewerker eens op moeten zoeken. Ik kreeg iig geen antwoord op een mailtje...

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 21 jan 2008, 10:13 am

Even een technisch vraagje. Ik wil stalen leidingen gaan plaatsen, alleen vroeg ik me af: je ontkomt er niet aan om remvloeistof bij te moeten vullen en vervolgens het zaakje te ontluchten. Ik heb niet de mogelijkheid om alle 4 de wielen tegelijk van de grond te hebben (werk gewoon met krik/assteunen op het garagepad :oops: ).

Hoe zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk vloeistof verlies? En wat is de beste manier om te ontluchten, en kan dit per wiel afzonderlijk?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 21 jan 2008, 11:01 am

Je kunt volgens mij per wiel appart ontluchten
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 21 jan 2008, 11:57 am

voor dat je de leiding los maakt rem pendaal ingedrukt houden met bv een ijzeren buis dan kan er geen lucht meer in de hoofdrem cilinder komen en loopt niet alle olie er uit remleidingen los en er komt maar beperkt olie uit
als je zo doet kun je per wiel ontluchten anders is er kans dat je meerdre malen moet ontluchten ivm lucht in hoofdrem cilinder

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 21 jan 2008, 7:41 pm

Okee, dus het rempedaal aangespannen houden als je de slang losmaakt. Eitje. En vervolgens ontluchten: ik dacht aan m'n scooter: met een ziekenhuisspuit leegtrekken, terwijl je er in het reservoir steeds vloeistof ingiet. Dit net zolang tot je geen bellen meer ziet.

Of heeft iemand een makkelijker manier?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Plaats reactie