Handremlampje gaat vanzelf aan

Hierin alles posten met betrekking tot het rem-systeem van de Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gulli

Handremlampje gaat vanzelf aan

Bericht door Gulli » do 31 mei 2007, 10:51 pm

Sinds een week of 2-3 merk ik dat het lampje van mijn handrem wel eens uit zichzelf aangaat. Ik merkte het voor het eerst toen ik een rotonde goed hard nam, ik dacht eerst dat het de esp was maar die zit aan de andere kant en later bleek dit dus de handrem te zijn. Ik heb het nu af en toe als ik lang rem, hoeft niet eens hard te zijn maar gewoon als ik bijv op een stoplicht af kom rollen en ik druk mn rem wat langer in zie ik m ook aan gaan. Als ik dan de rem loslaat gaat ook het lampje weer uit. Ik heb gekeken of het de handrem zelf was die misschien niet goed vast zat maar die blijft keurig op zijn plaats dus ik denk zelf dat het een los contactje ergens is. Kan het zijn dat er een sensor of iets dergelijks vuil is of misschien een andere storing geeft? Ik heb overigens niet het idee dat hij ook op de handrem remt als het lampje aan gaat dus dat zal het niet zijn.

hansie

Bericht door hansie » vr 01 jun 2007, 7:12 am

Remvloeistof bijvullen.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 01 jun 2007, 7:45 am

hansie schreef:Remvloeistof bijvullen.
Inderdaad :-D

Passiepooh
Puma Administrator
Puma Administrator
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 9:19 pm
Locatie: Voorburg

Bericht door Passiepooh » vr 01 jun 2007, 8:25 am

Ik heb het ook wel eens en dat is idd de oplossing :lol:
Afbeelding

Webmaster Pumadrivers

Gulli

Bericht door Gulli » vr 01 jun 2007, 9:49 am

kijk dat is nog eens een antwoord dat duidelijk is :P Bedankt jongens!

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » vr 01 jun 2007, 9:51 am

...en meisje :lol:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 01 jun 2007, 1:25 pm

:babe:
De laatste keer dat ik keek wel haha!!

Clawz

Bericht door Clawz » vr 01 jun 2007, 7:59 pm

Antwoord is al gegeven zie ik ;)

De Puma heeft trouwens geen ESP. Puma's hebben lowspeed-TC (traction control) en ABS. (Als je ABS hebt, heb je beide. Als je geen ABS hebt, heb je geen van beiden. Als je een 1.7 hebt heb je standaard ABS (beide dus).

De lowspeed-TC is een chocolade theepot: hij werkt alleen bij snelheden onder de 12mph dacht ik, en alleen als 1 wiel doorspint. Vol de koppeling op laten komen bij het stoplicht heeft dus nog steeds wheelspin tot gevolg.
Verder, als je een bocht iets te enthousiast neemt ( :roll: ) en je trapt vol op het gas om de achterkant strak in de bocht te houden en de bocht uit te accelereren, zal je binnenste wiel gewoon doorslippen. Tractioncontrol zal daar dus ook niks aan doen (te hoge snelheid).

Gulli

Bericht door Gulli » vr 01 jun 2007, 11:20 pm

gabbagirl schreef::babe:
De laatste keer dat ik keek wel haha!!
Ik geloof je dan maar op je woord, en bij deze mijn excuses! :wink:

Net bij de pomp maar meteen een flesje gekocht en wat denk je? Nergens meer last van! Het reservoir was in principe nog net vol genoeg maar inderdaad als ik een bocht strak zou nemen kan ik me voorstellen dat alles aan 1 kant zit en de sensor zou denken dat ie leeg is.

En Clawz bedankt voor de wijze les :)

Gast

Bericht door Gast » za 02 jun 2007, 8:22 am

remvloeistof mag je toch nooit zomaar bijvullen. 2 verschillende merken gaan toch vaak niet samen.
dat weet ik iig nog uit me scooter tijd. altijd dezelfde type vloeistof gebruiken, anders je hele remsysteem verversen. k had 2 brembo remklauwen op me scooter zitten, de goeie ouwe tijd :P

Gulli

Bericht door Gulli » za 02 jun 2007, 9:19 am

Volgens het boekje moest ik paraffinevrije vloeistof gebruiken, die heb ik dan ook maar gekocht, ga er van uit dat het wel goed moet zijn zo. Wat kan er anders gebeuren mochten de twee vloeistoffen niet goed samengaan?

Clawz

Bericht door Clawz » za 02 jun 2007, 1:55 pm

Je hebt DOT ratings voor de remvloeistof, van 1 tot 5.1.
DOT4 is de standaard rating voor de Puma, DOT5.1 mag je er ook in gooien (hoger kookpunt wederom, maar moet je vaker verversen omdat hij sneller water aantrekt).
Je hebt ook nog DOT5 maar die is niet op glycol basis maar op siliconen basis. Die trekt minder snel water aan maar vreet je remleidingen en remklauwen op als ze er niet voor gemaakt zijn. Niet gebruiken dus :)

Maw, DOT4 kopen en erin kiepen, en lekker rijden :auto: :wink:

Plaats reactie