Auto bokt in 1e versnelling en slaat af in z'n reverse

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Wolf

Auto bokt in 1e versnelling en slaat af in z'n reverse

Bericht door Wolf » do 26 mar 2009, 6:53 pm

Zoals de titel luidt...

uit het niets slaat mijn puma af in z'n achteruit...

Ik parkeer mijn wagen altijd achteruut in... ineens bokt deze en slaat de motor af... dit 6 x aan toe totdat ik eindelijk de auto op de plek had waar deze moest...

Tevens bij het optrekken slipt de auto weg (NEE GEEN BURNOUT) en bokt deze ook... - heel raar... wel geinig aan de andere kant - mijn Subaru had dit namelijk ook en daar waren de bougies aan vernieuwing toe...

Zou het hier dan ook zo zijn? - ik weet het nog niet (lambda? - wiellagers? - accu?)

Alle welgemeende hulp is welkom!

Alvast bedankt!!! :cry3:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » do 26 mar 2009, 7:34 pm

Staat hij goed in zijn versnelling?

Bij mij (en volgens mij meerdere) pakt hij soms de versnelling (voornamelijk de achteruit) niet helemaal. Hij gaat dan inderdaad wat bokken. Beste kun je hem dan even in neutraal zetten, en nogmaals in de achteruit, dan werkt het weer.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Wolf

Bericht door Wolf » do 26 mar 2009, 7:48 pm

Sjoerd102 schreef:Staat hij goed in zijn versnelling?

Bij mij (en volgens mij meerdere) pakt hij soms de versnelling (voornamelijk de achteruit) niet helemaal. Hij gaat dan inderdaad wat bokken. Beste kun je hem dan even in neutraal zetten, en nogmaals in de achteruit, dan werkt het weer.
LOL klopt - achteruit is soms even naar om te doen maar nee ook dat had ik met mijn Subaru dat is gewoon een beetje sport-style..
Bovendien voel ik echt wel of de versnelling zit of niet...

Hij bokte ook in zn 1...

Er is serieus iets aan de hand met t ding...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 26 mar 2009, 8:05 pm

is dit alleen in zijn 1 en niet in de 2 of hoger?

Wolf

Bericht door Wolf » do 26 mar 2009, 8:18 pm

jup alleen in zn 1 voor zover ik nu dus doorhad + - 10 min. gereden...

toen ik erna dus ging parkeren in zn achteruit bokken en afslaan...

ik had u ook gemaild Robert

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » do 26 mar 2009, 10:26 pm

Zit er een veerpootbrug aan de onderzijde tussen de draagarmen? Bij mij tikte het blok bij wegrijden in 1 en achteruit tegen de stang aan, en dat voelde alsof je aandrijfassen wokkels zijn geworden. Heb de stang nu plaatselijk 'plat' geslagen, en het is over.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Wolf

Bericht door Wolf » do 26 mar 2009, 10:31 pm

Otto schreef:Zit er een veerpootbrug aan de onderzijde tussen de draagarmen? Bij mij tikte het blok bij wegrijden in 1 en achteruit tegen de stang aan, en dat voelde alsof je aandrijfassen wokkels zijn geworden. Heb de stang nu plaatselijk 'plat' geslagen, en het is over.
volgens mij zit er niets qua stang op... - ik ga morgen eerst even de bougies e.d. nakijken en ff de Ford garage bellen ofzo... het is echt te vreemd voor woorden :?

Plaats reactie