sleutelgat

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
popeye_65

sleutelgat

Bericht door popeye_65 » ma 22 dec 2008, 9:25 pm

Mijn sleutel gaat steeds stroever terug,

Als ik mijn deur open doet dus de sleutel naar rechts draai dan gaat dit soepel, maar als ik de sleutel dan weer naar links probeer te draaien dan krijg ik hem nog maar net terug zo stroef gaat dit.

Is dit makkelijk op te lossen met een of ander goedje of iets dergelijks? Want het wordt met de dag erger

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 22 dec 2008, 9:28 pm

kan een kwestie zijn van slotje smeren
maar kan ook iets meganiesch zijn bv een kapje wat los tegen aan ligt
moeilijk te zeggen op afstand

popeye_65

Bericht door popeye_65 » ma 22 dec 2008, 9:30 pm

nouja naar rechts gaat heel makkelijk maar naar links draaien heb je zo iets van nog ff en de sleutel breekt.

Met wat kan je zo iets het makkelijkst smeren? en doe je dit dan op de sleutel of in de sleutel gat?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » ma 22 dec 2008, 9:38 pm

b.v. teflon of gewoon kruipolie
in sleutel gat spuiten

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 23 dec 2008, 9:39 am

R.A.T. RACING schreef:b.v. teflon of gewoon kruipolie
in sleutel gat spuiten
heb ik toen ook gedaan toen die mij steeds slechter werkte... denk dat er ook weinig gebruik van is gemaakt omdat ik een afstandsbediening heb, maar ja als die nie werkt heb je toch je sleutel nodig. het gaat bij mij stukken beter. heb hem wel 2 of 3 x toen gesmeerd

pumadennis

Bericht door pumadennis » di 23 dec 2008, 12:42 pm

gabbagirl schreef:
heb ik toen ook gedaan toen die mij steeds slechter werkte... denk dat er ook weinig gebruik van is gemaakt omdat ik een afstandsbediening heb, maar ja als die nie werkt heb je toch je sleutel nodig. het gaat bij mij stukken beter. heb hem wel 2 of 3 x toen gesmeerd
nu jullie het zeggen ik heb hetzelfde ik maak mijn auto (als de afstandsbediening niet werkt) altijd aan de passagiers kant open haha :P

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 23 dec 2008, 5:53 pm

haha...dat had ik toen ook.
drama want kreeg alarm er niet af met de afstandsbediening en dus moest ik de sleutel gebruiken. wat niet werkte...dus ik naar de andere kant...alarm ging natuurlijk af. Auto snel ingedoken en afstandsbediening naast ontvanger en toen hield die gelukkig op. Lekker als er dan ook nog iemand op je staat te wachten die je p-plek wil hebben :oops:

popeye_65

Bericht door popeye_65 » di 23 dec 2008, 9:19 pm

vandaag WD40 ingespoten en hij werkt weer als een trein :lol:

Plaats reactie