Koelvloeistoflekkage

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

Koelvloeistoflekkage

Bericht door Gast » do 04 sep 2008, 6:32 pm

ik heb een koelvloeistoflekkage.. maar ik kan er nog niet precies achterkomen waar het vandaan komt. wat kan het meest voor de hand liggende zijn? of wat komt vaak voor bij de Puma?

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » do 04 sep 2008, 6:34 pm

je hebt een 1.7?
Volg de slang die vanaf het koelvloeistof reserveer komt. Deze zit ergens met een klem vastgezet. Grote kans dat hij daar lekt.

Heeft destijds ook ergens hier op het forum gestaan (alleen geen idee meer waar :oops: )
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

crz

Bericht door crz » do 04 sep 2008, 6:40 pm

Klopt Sjoerd, dat was mijn probleem. In eerste instantie dacht de garage dat het mijn thermostaat was, omdat er een scheurtje in zat. Toen die was vervangen, lekte het zaakje nog steeds, en dat bleek de slang te zijn die de koelvloeistof naar het blokt leidt.

Wat gebeurt er dan: er zit een tuit op het motorblok waar die slang omgaat. Op die tuit vormt zich wat aluminiumoxide (roest zullen we maar zeggen), waardoor de slang uitzet. Hierdoor wordt de slang poreus en sluit hij niet meer goed aan op het tuitje, waardoor de zaak gaat lekken.

De monteur heeft een stuk van de oude slang afgeknipt, slang schoongemaakt, aluminiumoxide van de tuit verwijderd, nieuw stuk slang in de bestaande slang gezet, en weer vastgezet op de tuit met een paar nieuwe klemmen.

Succes :!:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 04 sep 2008, 7:07 pm

ze bedoelen de het tuitje aan de zijkant van de kop waar de slang aan vast zit

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 04 sep 2008, 7:08 pm

Of koop van die mooie nieuwe blauwe slangen bij Tuninghaus en dan is dat probleem ook opgelost :wink:
Had hetzelfde! Lekkage was bij mij maar minimaal...en is nu weg. moet nu alleen wel ff nog de roze resten weghalen... :roll:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 04 sep 2008, 7:11 pm

maar is wel schoongemaakt op die plek

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 04 sep 2008, 7:20 pm

er ligt wat lager op die stekker nog wat roze residu (duur woord he hihi)....kan daar nie zo goed bij..komt wel een keer :wink:
het was idd veel viezer...heb je goed gepoetst hoor :-D

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 04 sep 2008, 8:03 pm

ik poets niets van de motor allen wat nodig is onder de slang rest magje zelf doen ik doe de kap wel dicht

crz

Bericht door crz » do 04 sep 2008, 8:17 pm

R.A.T. RACING schreef:ze bedoelen de het tuitje aan de zijkant van de kop waar de slang aan vast zit
Ook goed, ik ben geen monteur :wink:.

X-tof

Bericht door X-tof » vr 05 sep 2008, 6:22 am

Ik had ook een lek van koelvloeistof, lees hier:

http://www.pumadrivers.nl/forum/viewtopic.php?t=3151

Er zit nu een spanklem opgezet die je zelf kan vastdraaien, en probleem opgelost

Gast

Bericht door Gast » di 14 okt 2008, 6:43 pm

Het bleek de waterpomp te zijn.. de distributieriem is 2 jaar geleden vervangen inclusief de spanrollen en looprollen behalve de waterpomp... heb vandaag de waterpomp laten vervangen.. heb mn Puma nog niet terug.. ik hoop hem morgen weer in mn bezit te hebben!

Plaats reactie