Gelukkig heb ik mijn garantie nog

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
popeye_65

Gelukkig heb ik mijn garantie nog

Bericht door popeye_65 » do 14 aug 2008, 3:05 pm

Hey allemaal,

Vandaag stond de puma bij de garage omdat mijn abs en traction control lampje bleven branden. Ook knipperde mijn accu lampje de hele tijd.

Vanmiddag werd ik gebeld dat mijn draagarm rubbers links en rechts niet meer goed zijn en dat er ruimte tussen zit.

Volgende probleem was dat mijn abs sensor + kabels vervangen moeten worden.

Ook was er een diodebrug kapot in mijn dynamo.

Dit alles bij elkaar zou zo minimaal 600euro kosten, gelukkig heb ik mijn garantie nog. 1 nadeel daarvoor moet ik wel naar landgraaf rijden.

De Ford dealer in Hellevoetsluis heeft alleen naar deze kleine punten gekeken, zelf denk ik dat er veel meer aan de hand is met de auto. metname omdat er bij de grote beurt niks vervangen is en de apk is ook met 2 vingers in zijn neus gedaan.

Ik denk dan ook dat het verstandig is om een totaalkeuring bij de anwb te laten uitvoeren, hoe denken jullie hierover? Ook zal ik eisen dat ze zwart op wit zetten wat ze vervangen hebben, en eigenlijk zou je hem dan nog een keer moeten laten keuren.

Enige nadeel zo keuring kost wel 150 euro, maar net wat ik zeg: volgens mij is er veel meer met de auto aan de hand.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 14 aug 2008, 3:40 pm

ik zou idd voor een anwb keuring gaan hoor. beter daarvoor nu wat geld uitgeven en de reparaties in je garantie laten vervangen, dan er straks achterkomen dat er nog meer aan de hand is..
Wel balen!!

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 14 aug 2008, 4:25 pm

waarom laat je het niet allemaal op papier zetten door de garage waar je nu bent geweest? kunt daarna nog altijd naar de anwb gaan. de anwb steken wij ook wel eens onze figuurlijke middelvinger op voor de punten die ze aan kruisen omdat dat nog lang niet aan vervanging toe is. anwb ligt niet zo hoog bij veel garages met hun reparatie punten

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » do 14 aug 2008, 7:15 pm

hele slimme wat jacco zegt, doen!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 14 aug 2008, 7:32 pm

da's idd wel slim :slim:

popeye_65

Bericht door popeye_65 » vr 15 aug 2008, 2:12 pm

@ jacco die kans krijgen ze niet nog een keer. Bij aanschaf hebben zij een grote beurt gegeven en een apk. Toen hebben zij niks vervangen.

2 maanden later kwam ik erachter dat mijn velgen niet door de apk komen en daar wilde ze ook niet aan meewerken omdat ze zeiden dat ze geen financieringsbedrijf zijn en ik wist dat de velgen aanliepen. (toen wist ik alleen nog niet dat hij afgekeurd zou worden hierop)

Ook is de middendemper en einddemper vervangen omdat het gehele uitlaat systeem teveel herrie maak, terwijl bij aanschaf zei de beste man dat het niet te hard was. Volgens de meting die we uitgevoerd hebben kwam ik op de 120db

De auto gaat waarschijnlijk eerst naar de ANWB voor ?154,50. Daarna zal een herkeuring plaatsvinden voor ?25,75. Dat is het geld ook niet al zeg ik zelf.

christian

Bericht door christian » za 16 aug 2008, 9:45 am

bij welk bedrijf heb je hemngekocht in landgraaf?

popeye_65

Bericht door popeye_65 » za 16 aug 2008, 10:19 am

autobedrijf p.van dijk als ik het goed heb

Dees

Bericht door Dees » za 16 aug 2008, 11:55 am

Is dat niet het bedrijf dat in opspraak is gekomen??

popeye_65

Bericht door popeye_65 » za 16 aug 2008, 1:33 pm

Dees schreef:Is dat niet het bedrijf dat in opspraak is gekomen??
Hoe bedoel je?

Dees

Bericht door Dees » za 16 aug 2008, 7:56 pm

Er is een topic geweest over garages die negatieve reacties kregen...volgens mij is dat topic verwijderd en ik dacht dat deze garage ook genoemd werd, maar kan me vergissen

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » zo 17 aug 2008, 7:17 pm

Is toch een bedrijf dat al heel lang bestaat.
Mijn vader en mijn broer hebben daar ook wel eens een ford gekocht.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Bericht door Iceman » ma 18 aug 2008, 6:35 am

Misschien kun je een klacht tegen dit bedrijf indienen bij de RDW.

Een APK keuring is om zeker te stellen dat je een veilige auto rijdt welke aan de wettelijke voorschriften voldoen.
Afbeelding

popeye_65

Bericht door popeye_65 » ma 18 aug 2008, 10:14 am

ik heb al een klacht ingediend bij de RDW omdat de garage geen grote beurt heeft gegeven en ook geen apk heeft uitgevoerd. Heb momenteel de ANWB keuring geboekt voor 5 september om 13:00

Plaats reactie