Problemen met de distributieriem

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 18 jul 2008, 6:00 am

daarbij komt een hele kleine controle die door niet veel monteurs uitgevoert word voor het starten eerst even met de hand rond draaien en nog een keer de tijdstip controleren paar tellen werk maar voorkomt veel elende kan ook een verkeerde riem in de doos zitten toevallig deze week gehad maar wel met een multie riem

Dees

Bericht door Dees » vr 18 jul 2008, 8:17 am

Dat is zwaar kl*te!!! Ik zou barsten als het mij overkwam, ook al nemen zij de kosten op zich.

Ik breng mijn Puma ook alleen maar naar een ervaren Puma-monteur. Alleen weet ik niet of hij al eens een distributieriem heeft vervangen, maar dat kan ik navragen.

RAT wat kost het ong om een distributieriem met alles erop en eraan te vervangen?

pumadennis

Bericht door pumadennis » vr 18 jul 2008, 9:31 pm

ze hebben er een dag werk opzitten en hebben mij mee moeten delen dat ze het niet voor zondag af krijgen :(

dus geen toer voor dennisje.... :(

maja

positive is dat ik de rekening heb gekregen van 303.36 en die zojuist betaald heb dus wat dat betreft kunnen ze me niks meer maken...

alles is maandag of uiterlijk dinsdag weer tip top in orde... als ik mijn garage moet geloven wordt hij er nog beter van ook ivm de nieuwe kleppen etc...

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » vr 18 jul 2008, 10:27 pm

pumamartin schreef:Robert, idd heeft ford de focus waar het zelfde speelt.
Maar ik denk dat ze er allemaal van uit gaan dat de puma het zelfde is al een fi?sta en daar dus helemaal mee de mist in gaan....
vrees ik....
Was laatst bij Ardea Auto, eerst Romeyn en Van Zanten, met de vraag wat het vervangen van de distririem kost. Zegt die monteur: 'ja, we hebben er vorig jaar ??n gehad, een rooie, en dat was nogal een operatie. Dat ding liep van geen kant meer. Je moet goed wakker zijn voor dat klusje!'

Dat was dus de Puma van Japie101, zie topic elders. Voor de mensen uit de omgeving Zwijndrecht: Ardea-monteur Hendrik weet nu w?l hoe het werkt!

Volgens mij heeft Jan z'n Puma trouwens niet meer, maar da's redelijk off-topic :?
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » za 19 jul 2008, 7:54 am

Dees schreef:Dat is zwaar kl*te!!! Ik zou barsten als het mij overkwam, ook al nemen zij de kosten op zich.

Ik breng mijn Puma ook alleen maar naar een ervaren Puma-monteur. Alleen weet ik niet of hij al eens een distributieriem heeft vervangen, maar dat kan ik navragen.
?
Nou Dees, ik zou Iwan eigenlijk dit klusje afgelopen zomer laten opknappen, maar heb toch besloten het pas volgend jaar te laten doen ivm met Pumi's aantal jaren en kmters, maar daar draait hij echt zijn hand niet voor om hoor :wink: 8)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » za 19 jul 2008, 8:24 am

Pumarlene schreef:
Nou Dees, ik zou Iwan eigenlijk dit klusje afgelopen zomer laten opknappen, maar heb toch besloten het pas volgend jaar te laten doen ivm met Pumi's aantal jaren en kmters, maar daar draait hij echt zijn hand niet voor om hoor :wink: 8)
En anders hier in Wijnandsrade een afspraak maken..
Theo heeft ook ervaring met puma's...... heeft oa die bij ook vervangen...

@Robert, gisteren hier in de garage verlagings veren, veerpootbrug en uitlaat weer gemonteerd. Zei ik dat over de distributieriem tegen Theo ook hij controleerd dat altijd zo nog even extra...
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Bazzie

Bericht door Bazzie » za 19 jul 2008, 10:22 am

Dees schreef:Dat is zwaar kl*te!!! Ik zou barsten als het mij overkwam, ook al nemen zij de kosten op zich.

Ik breng mijn Puma ook alleen maar naar een ervaren Puma-monteur. Alleen weet ik niet of hij al eens een distributieriem heeft vervangen, maar dat kan ik navragen.

RAT wat kost het ong om een distributieriem met alles erop en eraan te vervangen?
Mij koste het nog geen 100 euro.. Maar deed ook alles zelf en kreeg het voor inkoopspijs :twisted:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » za 19 jul 2008, 4:54 pm

Bazzie schreef:
Mij koste het nog geen 100 euro.. Maar deed ook alles zelf en kreeg het voor inkoopspijs :twisted:
100 euro en wat vervang je dan allemaal? riem rol waterpomp koelvloeistof

Bazzie

Bericht door Bazzie » za 19 jul 2008, 6:47 pm

R.A.T. RACING schreef: 100 euro en wat vervang je dan allemaal? riem rol waterpomp koelvloeistof
Riem, spanner, multiriem, looprol van de multiriem, olie, oliefilter.

Kvs pomp was niet nodig, kurkdroog :lol:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 19 jul 2008, 6:48 pm

mijn distributieriem is vervangen vandaag, met dank aan ratje!! :man:
Hij loopt weer als een zonnetje...al had ik onderweg nog een ander rokerig probleem(pje)! maar dat lees je ergens anders :roll:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 20 jul 2008, 9:07 am

Bazzie schreef:
Riem, spanner, multiriem, looprol van de multiriem, olie, oliefilter.

Kvs pomp was niet nodig, kurkdroog :lol:
imitatie of orginal welke olie?

Bazzie

Bericht door Bazzie » zo 20 jul 2008, 10:05 am

R.A.T. RACING schreef: imitatie of orginal welke olie?
Origineel en 5w30

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » zo 20 jul 2008, 10:37 am

doe je goed waar krijg je zo veel korting dan?

Bazzie

Bericht door Bazzie » zo 20 jul 2008, 11:28 am

Werk op zaterdag bij de ford dealer 8)

pumadennis

Bericht door pumadennis » ma 21 jul 2008, 6:06 am

ik mag m vanmiddag na 1 uur gaan halen dus ik hoop dat het allemaal goed is nu :D

Plaats reactie