elec ramen

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
christian

elec ramen

Bericht door christian » di 20 mei 2008, 4:35 pm

weet iemand hoe het kan dat mijn raam wel omlaag kan maar niet omhoog? ik dacht eerst dat me motor kapot was maar heb een nieuwe gekocht en die doet het zelfde het raam gaat omlaag maar kan niet meer omhoog.

heb het kabeltje wat in het motortje gaat gemeten en er komt gewoon stroom uit als je op het knopje drukt.

weet iemand hoe dit kan?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 20 mei 2008, 4:39 pm

kabel beuk massa al gecontoleerd?

christian

Bericht door christian » di 20 mei 2008, 4:40 pm

hoe bedoel?

dan zou die toch ook niet omlaag mogen?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 20 mei 2008, 4:41 pm

heeft hij 2 of meer draden op de motor?

christian

Bericht door christian » di 20 mei 2008, 4:43 pm

maar 2, 1 komt stroom voor omlaag en de andere voor omhoog. waar krijgt hij ze min dan vandaan?

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » di 20 mei 2008, 4:51 pm

net omgedraait van de plus door de spanning te draaien plus en min te draaien gaat hij omhoog of omlaag
weet zo even niet uit mijn hoofd waar hij geschakelt wordmaar controleer even de bedrading in de a stijl wil wel eens kabel breuk in voor komen

christian

Bericht door christian » di 20 mei 2008, 4:53 pm

dus je je denkt dat het de massa kabel is?
zal het zo gaan controleren :wink:

Dees

Bericht door Dees » wo 21 mei 2008, 5:16 pm

Hier hetzelfde probleem, moet dan de hele unit eruit halen en ondr tegen de kabels drukken...ik vermoed dat het knopje niet meer genoeg ingedrukt kan woden, waardoor hij dus niet meer dicht gaat

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 21 mei 2008, 8:17 pm

is mogelijk dat hij in de schakelaar aan massa gelegt word maar heb zelf nog geen problemen met mijn ramen gehad dus nog geen reden gehad om die van een puma goed door te meten hoe wat en waar
ik heb zelf een stukje gereedschap waar ik mee kan meten of hij plus of min krijgt en daar kan ik ook plus en of min mee maken is een makelijk stuk gereedschap voor zoon probemen maar met een multie meter kan ook veel gevonden worden indien aanwezig en weet hoe je er mee om moet gaan

christian

Bericht door christian » do 22 mei 2008, 8:13 am

heb een kabel omgeleid en nu doet die het weer. bleek dat 1 kabel die de auto ingaat het niet meer deed

Dees

Bericht door Dees » do 22 mei 2008, 8:47 am

Christian wees eens wat specifieker, ben een vrouw :-D Misschien lost dat mijn probleem ook op

Plaats reactie