Pakking???

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Pumaloco

Pakking???

Bericht door Pumaloco » do 03 apr 2008, 4:56 pm

Hey..ik heb laatst koppeling laten vervange..maar nu lekt ie steeds olie..kan zijn dat de hoes van m`n aandrijfassen niet goed is..(zit `n universele op wat ik zowiezo ga laten vervangen nog)
maar buiten dat...zit er `n pakking tussen je koppeling kop ofzoiets??die 2 grote koppen die tegen elkaar komen,want dat is toen niet gebeurd ,was er zelf bij helpen,als dat wel het geval is dan is dat misschien de oplossing..anders zou ik het egt niet weten wat het dan nog steeds kan zijn...iemand idee...?

grtz angelo

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 03 apr 2008, 5:39 pm

wat voor een olie is het?heb je je druk lager vervangen?

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » do 03 apr 2008, 6:00 pm

tis gewoon zuivere lijkt het wel...drukcilinder is vervangen jah.. :roll:

maar hoort er `n pakking tussen ofniet..want anders kan ik ff verde rgaan zoeken vooratk hem na laat kijken bij de garage....en dat ze weer allerlei dingen gaan vervangen wat niet nodig is..:)

grtz...

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 03 apr 2008, 6:15 pm

wat versta je onder 2 koppen? tussen een koppeling set zit geen pakkinger komt geen olie of dergelijke bij de koppeling controleer of je druklagerlijding niet is gaan lekken kan wel eens voorkomen

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » do 03 apr 2008, 6:47 pm

en die zit ergens..?komt die van boven erop...?of vanauit achterkant van je motor..?

Weet nie waar die dan weer zit :bounce:
en das te maken door nieuw koppelingetje erop zetten..of hele leiding vervangen of??

THX en grtz...!

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » do 03 apr 2008, 7:19 pm

boven op de bak bij de aansluiting van het druklager daar kunnen ze wel eens lekken
mis je geen remvloeistof in het rezevoir? dit is het zelfde als van de koppeling

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » vr 04 apr 2008, 4:36 am

oh ok...bedankt h?..ik ga vandaag eens ff nakijken...

ben benieuwd of dat het het is..hoop het wel:D

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » do 17 apr 2008, 8:35 pm

het was trouwens de afsluitbout voor de olie bak..(je weet vast wak bedoel robert.. :wink:

ze zeiden bij de ford m`n aandrijfas keringen ofzow..?
maar had zelf nog gekeken en tkwam egt uit die bout,schilt me weer 70 euro aan onderzoek(wat ik overigens schandalig vind voor t ekijken waar `n lekkage vandaan komt..en dan 3 keer rekenen omdat ze na het schoonmaken vant motorblok tijdje wachten met kijken waar het vandaan komt...

mja..:)ben blij dat verholpen is..tog bedankt h?.;)

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » vr 18 apr 2008, 3:16 am

Normaal dienen deze koperen ringetjes altijd te worden vervangen als deze los is geweest.
Afbeelding

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 18 apr 2008, 5:10 am

ssst harry deze bouten (neem aan dat het van de versnellingsbak is omdat die los is geweest) zijn conies die hebben er geen ring achter liggen
en carterplug van motor olie heeft ford orgineel geen koperring maar een kunststofring :wink:

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » zo 20 apr 2008, 6:43 pm

toen ik eronder keek zat er ook `n kunststof ringetje achter..dat wel...

maar hij lekt ni meer..dus lkkr laten doen nu maar..:)

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » zo 20 apr 2008, 9:17 pm

Ben d'r een beetje uit, :oops: en die koperringen waren krengen je moest goed opletten dat je ze niet scheef draaide, want dan lekte het alsnog.
Afbeelding

Plaats reactie