Velgen herstellen (stoeprandschade etc.)

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 23 apr 2008, 2:09 pm

Beste die ik tot nu toe tegenkwam was een bedrijf in Hellevoetsluis: stoeprandkrassen verwijderen, stralen en poedercoaten voor ?80 ex BTW, richten voor ?40.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 23 apr 2008, 5:02 pm

die bedoelde ik ook ja.
alle bedrijven die ik heb gebeld; reewijk, weesp en hellevoetsluit waren zo rond die 80 euro. En reeuwijk dus iets goedkoper. :-D

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 24 apr 2008, 8:44 am

Info van mijn belrondje maar even voor jullie op een rijtje gezet: wel even beperkt tot bij mij i/d buurt he :wink:

ASW Weesp: ? 350,00 incl. BTW voor vier velgen (17inch; stoepschade wegwerken, zandstralen en opnieuw poedercoaten).

Hamax Spuiterij, Hazerswoude-Dorp: ? 80,-- (incl. BTW) per velg (zandstralen en 2 lagen poedercoating en 1 laag blanke lak; lichte stoepschade gratis meebehandeld; anders ?50,00-?60,00 afhankelijk van de ernst van de schade).

Kriek Poedercoating, Alphen a/d Rijn: ?55,00 (incl. BTW) per velg (zandstralen en poedercoaten 1 laag; evt. met primer eronder en iig blanke lak laag eroverheen). LET OP; kunnen geen stoepschade repareren.

Amsterdam Velgenexpert: ?300,-- voor vier velgen, maar spuiten ipv poedercoaten.

Van der Wouden Techniek, Reeuwijk: ? 65,00 per velg (excl. BTW) (speciaal procedee om lak er af te krijgen (niet middels zandstralen) en dan 3 lagen poedercoating en blanke lak laag). Stoepschade wordt meegenomen; ernstige schade is maximaal ?20,00 per velg extra.

Naar dit laatste bedrijf heb ik vanmorgen mijn velgen gebracht. Hij gaat iig de stoepschade wegwerken en dat viel mee volgens hem. Daarna moet hij mij nog een foto van een proefvelg mailen voor de kleur. Daar had hij alleen grijstint staan en dat wil ik niet onder de Puma. Ik wil de kleur het liefst zo dicht mogelijk bij de kleur die er nu op zit! Hij had net een nieuwe kleur binnen, maar nog geen proefvelg, dus ff wachten. Hopelijk wordt het wat, maar anders ga ik gewoon kijken bij een ander bedrijf voor het coaten. :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » vr 09 mei 2008, 11:22 am

Update: door de rare werkdagen heeft het wat langer geduurd maar de zilveren verf is besteld voor mijn velgen. Hopelijk is dat volgende week binnen en spuit hij een proefvelg. Dan ik die ff checken en als het ok is, dan worden daarna mijn velgjes gespoten. Ze zijn nu kaal en de stoeprandschade is weg :cheerlie: We zijn dus halverwege!! :wink:
Hopelijk heb ik ze terug voor de Limburgtour!

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » vr 09 mei 2008, 11:24 am

Ik ga van de winter ook eens kijken voor mijn velgen te laten repareren of optie2. Compleet nieuwe velgen. Kennis van mijn vader werkt bij een grote velgenimporteur en kan waarschijnlijk ook mijn type velg leveren. :-D.
Mijn velgen van Wolfrace zijn en zei de velgen bij deze importeur inkopen. Nadeel is wel dat Wolfrace de velgen 'kaal' inkopen en vervolgens in hun fabriek de naam en dergelijke erin zetten. Als ik het dan via de importeur doe zou ik dus naamloze velgen hebben :?
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 09 mei 2008, 7:39 pm

heel vervelend... naamloze velgen... kun je je nergens mee vertonen Sjoerd..... :rasp:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 29 mei 2008, 9:42 am

Update: de velgen zijn gepoedercoat en liggen nu in de oven om uit te harden. Kan ze morgen ophalen :cheerlie: Ben erg benieuwd. Volgende week woensdag kan ik langs de garage en dan zetten ze de banden er weer op. Dan heb ik eindelijk mijn mooie velgies weer terug :voila1:

popeye_65

Bericht door popeye_65 » di 29 jul 2008, 2:55 pm

beetje late reactie maar als iemand nog zijn velgen moet herstellen, ik woon in hellevoetsluis. Is misschien makkelijker qua verzending etc

Plaats reactie