Velgen herstellen (stoeprandschade etc.)

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Bericht door crz » di 08 apr 2008, 7:43 am

Dat is niet mis Lidewij! Punt is alleen dat ik dan geen wielen onder mn puma heb zitten :idea:.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » di 08 apr 2008, 8:27 am

Even over het verschil tussen spuiten met lak en poedercoaten.
Lees het hier maar http://www.alcobvba.be/alco/aanbod/poederspuiten.shtml
Nou weten jullie het voordeel van poedercoaten, dit is behoorlijk tov lakspuiten.
Afbeelding

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 08 apr 2008, 8:49 am

@ crz: kan me voorstellen dat als je velg helemaal gericht moet worden, of als het velgbed gelast moet worden, je iets in die richting kwijt bent. Maar voor stoeprandschade en spuiten/coaten vind ik tussen de 60 en 100 euro netjes.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

crz

Bericht door crz » di 08 apr 2008, 9:28 am

Het enige wat ik wil laten herstellen zijn krasjes en stoeprandschade. Ik vind de bedragen ook exorbitant hoog. Toen ik die mensen confronteerden met het feit dat spuiten toch niet altijd nodig is en er toch ook andere manieren bestaan om stoeprandschade te herstellen, wist niemand ergens iets vanaf. Vreemde zaak :roll:.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 08 apr 2008, 12:29 pm

crz schreef:Dat is niet mis Lidewij! Punt is alleen dat ik dan geen wielen onder mn puma heb zitten :idea:.
Ok, da's lastig :roll:

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 08 apr 2008, 2:20 pm

Daarom ben ik nou zo zuunig op m'n klaverbladjes :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » di 08 apr 2008, 5:28 pm

ik weet een adres voor je waar het goed en vooral goedkoop gedaan word. is allen errug ver rijde voor jou. is in maasbracht (waar harry woont). vriend van me had daar een keer zijn 17" cupvelgen heen gebracht en waaren rondom helemaal beschadigd (stoeprandjes doordat de banden er getrokken opzaten) en die was voor 125 euro VOOR ALLE 4 DE VELGEN klaar! zijn echt hollywood prijzen waar jij bent geweest!!

grtz

sjakkes

crz

Bericht door crz » di 08 apr 2008, 5:32 pm

Ik begrijp er ook geen f*ck van. Ik zal nog eens verder informeren want voor die prijzen kan ik er zo ongeveer OZ velgen onder zetten :duh:.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 08 apr 2008, 7:39 pm

puma sjakkes schreef:ik weet een adres voor je waar het goed en vooral goedkoop gedaan word. is allen errug ver rijde voor jou. is in maasbracht (waar harry woont). vriend van me had daar een keer zijn 17" cupvelgen heen gebracht en waaren rondom helemaal beschadigd (stoeprandjes doordat de banden er getrokken opzaten) en die was voor 125 euro VOOR ALLE 4 DE VELGEN klaar! zijn echt hollywood prijzen waar jij bent geweest!!

grtz

sjakkes
Sjakkes, mail me aub dat adres.....
ik wil af van de blank gepolijste randen. Velgen laten spuiten....
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » di 08 apr 2008, 7:42 pm

ook naar mij graag :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

crz

Bericht door crz » di 08 apr 2008, 8:23 pm

Anders post je hier ff :wink:.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » di 08 apr 2008, 9:57 pm

Volgens mij bedoeld hij Famon op de Battenweg in Maasbracht. :lol:
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 17 apr 2008, 7:02 am

Morgen worden mijn velgen opgehaald door de velgendokter :cheerlie:
Ze worden gezandstraald, alle beschadigingen weggehaald en opnieuw gepoedercoat (paar lagen) en dat voor ?80 per velg!! :party:
Dus ga ze morgen naar mijn garage brengen in Leiderdorp, die haalt de bandjes er dan af en de velgendokter haalt ze in de loop van de dag op. En brengt ze dan over een weekje ofzo weer daar. Bandjes er weer op en velgies onder Pummie en me is weer happy :voila1:

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » do 17 apr 2008, 7:31 pm

Harry schreef:Volgens mij bedoeld hij Famon op de Battenweg in Maasbracht. :lol:
klopt harry!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 23 apr 2008, 1:00 pm

gabbagirl schreef:Morgen worden mijn velgen opgehaald door de velgendokter :cheerlie:
Denk dat deze emoticon: :nothappy: nu beter van toepassing is. De velgen zijn nog altijd niet opgehaald!!! :mrangry: Ik ben er ook helemaal klaar mee en ben gaan bellen naar bedrijven hier in de buurt. Ik heb via een forum trouwens gelezen dat meer mensen momenteel problemen hebben met de velgendokter, dus da's klaar maar er stonden ook wat andere tips. Waaronder Van der Wouden techniek in Reeuwijk. Ik ga ze hier morgen zelf heen brengen. toch dichtbij. voor iets minder dan 80 euro per velg: speciaal procedee, geen idee wat psies, kon het nie helemaal volgen, maar het zou goed zijn iig en dan alle oxidatie weghalen. schade repareren en drie lagen poedercoaten en een blanke laklaag. Klikt iig goed. Hopelijk is het ook goed :wink:

Voor de rest: ik heb meerdere bedrijven gebeld hier in de omgeving: o.a Hazerswoude-dorp (vlakbij boskoop) en Weesp, en zo nog wat plaatsen, maar de kosten liggen toch rond de 80 euro per velg. En wel poedercoaten. Alleen enkele bedrijven hadden moeite met de schade reparatie. Waren ze niet voor uitgerust. Maar dat klinkt beter dan de prijzen die ik eerder hier heb gelezen.
En denk eraan: velgen spuiten is minder sterk dan velgen laten poedercoaten :slim:

Plaats reactie