Velgen herstellen (stoeprandschade etc.)

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

crz

Velgen herstellen (stoeprandschade etc.)

Bericht door crz » do 03 apr 2008, 11:58 am

Heb besloten om mijn klaverbladvelgen te houden omdat nieuwe velgen toch een behoorlijk duur grapje is en ik voor dat geld ook nog genoeg andere dingen kan doen aan mijn Puma.

Maar nu het volgende: al vanaf het moment dat ik hem kocht zit er op alle velgen een klein beetje stoeprandschade en uiteraard wat gebruikers-sporen. Heeft iemand ervaring met het herstellen van deze schade en zo ja, aan wat voor bedrag per velg moet ik dan denken?

Even googlen in de omgeving leert dat er tig bedrijven zijn die zichzelf als professioneel en dergelijke aanbevelen, maar nergens is een prijs te vinden. Voordat ik dus met iemand in zee ga, ben ik benieuwd aan wat voor richtlijnen ik moet denken!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » do 03 apr 2008, 1:11 pm

Ik mail je vanavond even. Ik heb wat offertes opgevraagd bij enkele bedrijven en heb de mails in mijn mailbox thuis staan!

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 05 apr 2008, 12:47 pm

you've got mail :wink:

crz

Bericht door crz » za 05 apr 2008, 1:08 pm

Dank je!!

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » za 05 apr 2008, 1:17 pm

Misschien een idee om richtprijzen te posten? Ik wil hetzelfde laten doen, en krijg prijsopgaven varierend van 30 tot 100 euro per wiel. Ben wel benieuwd wat jullie te horen krijgen.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

crz

Bericht door crz » za 05 apr 2008, 1:23 pm

Zal ik zeker doen. Heb vanmiddag geen tijd meer om prijzen op te vragen, maar ga er maandag zeker achteraan. Krijg je geen korting als je meerdere velgen laat herstellen? En het ligt natuurlijk wel aan het soort schade wat het kost per velg... toch? :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 05 apr 2008, 5:08 pm

Zandstralen en opnieuw poedercoaten (is nodig als je velgen aan het oxideren zijn, zoals bij mij :cry3: ): 2 reacties op offerte aanvragen :arrow:
De velgendoktor uit Uden: ?80,00 per velg en transport kan geregeld worden tenminste als je in Leiden woont (weet niet hoe hij verder in het land zit natuurlijk). (http://www.velgendokter.nl)
Wheeltrim uit Nijkerk: ? 92,-- per velg bij 17/18 inch. (http://www.wheeltrim.nl)

crz

Bericht door crz » za 05 apr 2008, 5:14 pm

Bij mij gaat het dus om de 15" klaverbladvelgen waar wat stoeprandschade op zit, een paar krasjes/schrammen en wat gebruiksporen. Niet door mij veroorzaakt uiteraard 8). Bij mij is dus geen sprake van oxidatie.

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » za 05 apr 2008, 6:17 pm

ik ben de mijne even aan het polijsten...dan glimmen ze weer als nooit te voren..op somige zat wat vuil en aanslag wat er niet afkwam..

maar denk dat polijsten bij klaverblad heeeeeel veel werk ga worden..of je moet alleen die rand doen..dan is het zo gebeurd...misschien staat da ook wel mooi..en zoniet.dan spuit je ze helemaal over..?

grtz...

crz

Bericht door crz » ma 07 apr 2008, 11:52 am

Heb drie bedrijven gebeld en geinformeerd. Kwam qua richtprijzen uit op zo'n 150-210 euro per velg als er gespoten moet worden. Dat zijn behoorlijke bedragen als ik vergelijk met Wheeltrim. Maar voor die prijs wordt er zeker niet gespoten?

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » ma 07 apr 2008, 1:11 pm

Sorry hor, maar 210 euro per velg: koop dan gewoon meteen nieuwe.

Ik kreeg max. 100 euro te horen, klinkt schappelijker dan ruim 't dubbele voor hetzelfde werk.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » ma 07 apr 2008, 2:35 pm

jah als je dat moet laten herstellen..dan kan je mooie nieuwe voor halen..:) 8) :-D

crz

Bericht door crz » ma 07 apr 2008, 5:41 pm

Otto schreef:Sorry hor, maar 210 euro per velg: koop dan gewoon meteen nieuwe.

Ik kreeg max. 100 euro te horen, klinkt schappelijker dan ruim 't dubbele voor hetzelfde werk.
Ja inderdaad, vaag he? Ik ging een beetje doorvragen maar volgens die lui zat het hem voornamelijk in het spuiten van de velg. Hoe kan het bij jou dan zo goedkoop Otto?

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » ma 07 apr 2008, 10:13 pm

Ik betaalde bi Pumabuild 50 pond= ongeveer ?70,-.
Afbeelding

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 08 apr 2008, 7:20 am

crz schreef:Heb drie bedrijven gebeld en geinformeerd. Kwam qua richtprijzen uit op zo'n 150-210 euro per velg als er gespoten moet worden. Dat zijn behoorlijke bedragen als ik vergelijk met Wheeltrim. Maar voor die prijs wordt er zeker niet gespoten?
Nou bij mij worden ze dus gezandstraald en opnieuw gepoedercoat, enkele lagen.... is vergelijkbaar met spuiten lijkt mij!
Ik laat het bij de velgendokter doen, die komt ze ook ophalen in Leiden nl! Hoef ik niet naar Uden! En dan voor 80 euro per velg!

Plaats reactie