Mijn aandrijfas-geleuter *zucht*

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Dees

Mijn aandrijfas-geleuter *zucht*

Bericht door Dees » do 14 feb 2008, 9:23 pm

Jullie kennen mijn verhaal wel van mijn aandrijfas, trillen blablabla. Vandaag dus eens contact opgenomen met Iwan, een man uit Sittard die als hobby Puma's onderhoud en repareert. Dank je Marlene voor de tip, echt een super man!!!

Hij vertelde me dus wat ik al wist, inderdaad mijn aandrijfas die k.o. is. Had tevens een stuurkogelrubber/hoes kapot/versleten (weet het niet meer precies). Hij lekt olie, dit was ook een of ander kapje dat vernieuwd moest worden. Een hitteplaatje hangt los en 'rust' op de aandrijfas dat dus het irritante rammelend geluid veroorzaakt. Tevens gesproken over de lekkage, Iwan bekeek de airco-slang...hartstikke verstopt...dus maar even doorgespoten. Hopelijk was dat dan mijn lekkage.

Al met al een hoop dat gemaakt moet worden. Tevens gevraagd of Iwan de roest onder de kokerbalk wilt aanpakken, dat was ok?.

Morgen krijg een telefoontje over het kostenplaatje en hopelijk wordt ie dan volgende week of de week erna gerepareerd. Kan niet wachten!!! Het wordt steeds vervelender rijden zo.

Dus:
-aandrijfas vervangen (??n kant, daarna bekijken of de andere kant ook vervangen wordt)
-stuurkogelrubber/hoes
-hitteplaatje vastzetten
-olielekkage verhelpen
-roest kokerbalk aanpakken

Pumarlene

Re: Mijn aandrijfas-geleuter *zucht*

Bericht door Pumarlene » vr 15 feb 2008, 11:31 am

Dees schreef:Jullie kennen mijn verhaal wel van mijn aandrijfas, trillen blablabla. Vandaag dus eens contact opgenomen met Iwan, een man uit Sittard die als hobby Puma's onderhoud en repareert. Dank je Marlene voor de tip, echt een super man!!!
hihi, dat zei ik je toch :wink: , ik hoop alleen niet dat ie "hierna" een andere hobby gaat zoeken.... :cry3:

Dees

Bericht door Dees » ma 18 feb 2008, 7:54 pm

Vandaag de 'offerte' gekregen;

aandrijfas links: 334,-
kleppendekselpakking: 28,-

en arbeidersloon: 60,- gebasseerd op 4 uur werk. Hij doet dan meteen de stuurkogel vervangen en het hitteschild vastzetten, daar zal dan nog een 10,- bijkomen.

Totaal: 432,-

Niet teveel toch???

crz

Bericht door crz » ma 18 feb 2008, 8:05 pm

Als je er vanaf bent, mooi toch? Uurloon van niks joh!!

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » ma 18 feb 2008, 8:09 pm

mooie prijs Dees. Hopelijk kun je eindelijk dan optimaal genieten van je puma
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

Dees

Bericht door Dees » ma 18 feb 2008, 8:10 pm

Precies en aangezien de rest er nog tiptop uitzag kan ik het me wel permitteren. Dacht dat er meer kapot was en daarom dus duurder uit zou zijn, maar valt reuze mee...das weer mooi meegenomen. En daar komt nog eens bij dat deze goeie meneer ervaring heeft met Puma's.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 18 feb 2008, 9:42 pm

Klint goed Dees.....
Hopelijk zijn dan alle problemen opgelost en kun je eindelijk eens lekker met ons mee gaan naar een meeting of tourtocht 8)
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

willem

Bericht door willem » wo 22 apr 2009, 4:19 pm

hey dees,

ik heb ook probleem met trillen , maar hoe wist je zo zeker dat het de aandrijfassen waren?
ze hebben die van mij al in de garage op verschillende punten gechekt zonder resultaat, en zat ook nergens iets los of er was ook nergens speling,

anders wil ik wel bij die man in sittard eens gaan kijken als je zegt dat hij een goeie is.

groetjes jan willem

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » zo 26 apr 2009, 8:34 am

Als het trillen enkel is wanneer je gas geeft, is dat waarschijnlijk de aandrijfas. Ik had dat probleem ook met m'n racepuma. Op de Nurburgring is dat ineens begonnen. Thuisgekomen, even nagekeken en dan bleek de rechtse aandrijfas teveel speling te hebben. Die as vervangen duurt ongeveer 1u. En de as ben ik tweedehands gaan halen voor 100 euro!

Dees

Bericht door Dees » zo 26 apr 2009, 1:15 pm

Thanx voor de tips, maar deze mag trouwens dicht!
Mijn aandrijassen zijn beiden al een jaar geleden vervangen en heb geen last meer van trillingen.

WB Motorsport

Bericht door WB Motorsport » zo 26 apr 2009, 8:00 pm

:oops:

Ni gezien...

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 28 apr 2009, 6:18 pm

ach altijd handig voor anderen die dezelfde problemen hebben! :slim:
daarom is dit forum nou zo handig!!
dus toch bedankt wb motorsport :mrgreen:

Plaats reactie