Wat kost een onderhoudsbeurt voor de Puma

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Gast

Wat kost een onderhoudsbeurt voor de Puma

Bericht door Gast » vr 10 nov 2006, 12:19 pm

Wie weet wat de (advies)prijzen zijn voor resp. een kleine /grote onderhoudsbeurt bij de Ford Dealer voor de Ford Puma ? En wat een kleine beurt allemaal inhoud .

alvast bedankt voor jullie reakties

grtz Jeroen

Nowi

Bericht door Nowi » vr 10 nov 2006, 7:34 pm

prijzen weet ik niet maar wat het inhoud wel :wink:
Winternazicht: niveau olie nakijken en zonodig bijvullen, koelwater meten en zonodig bijvullen, servo olie nakijken, banden opblazen, remmen+remolie nakijken, ophanging nakijken, lichten nakijken, wissers+sproeiers nakijken en bijvullen.

Klein onderhoud: Alles van winternazicht en ,olie+ oliefilter vervangen, pollenfilter vervangen, deuren smeren.

groot onderhoud: alles van klein en, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, benzinefilter vervangen.

Dan doen wij bij de 2de grote onderhoud ook nog remolie vervangen en koelwater vervangen bij.
Natuurlijk word er ook gezien naar mankementen aan wagen of lekages aan motor.
Dit kan wel varieren van garage tot garage

Clawz

Bericht door Clawz » vr 10 nov 2006, 8:20 pm

Bij de Ford dealer kan je een onderhoudsinterval boekje aanvragen. Stelt eigenlijk niks voor, dus rij niet speciaal naar de dealer ervoor ;)

Onderhoudsschema is onderverdeeld in intervallen: 15.000 km of 1 jaar. Als je 1 van deze waardes bereikt hebt moet je weer naar de garage voor een beurt. Minimaal 1 keer per jaar dus, maximaal elke 15k kilometer.

De beurten zijn afwisselend een kleine en een grote beurt, waar de grote gewoon een uitbreiding op de kleine is. Dus achtereenvolgens klein-groot-klein... etc. Kleine is bijv. olie+filter verversen, grote is klein + bougies.

Voor de mede-DIY-ers is de volgende website leuk om te kijken wat er de volgende keer aan je auto moet gebeuren: http://www.etis.ford.com/fordservice/se ... uleForm.do

Mijn auto wordt nu deze maand 9 jaartjes oud, en heeft 102k kilometer erop. Ik kijk dus bij het schema van 9 jaar oud (135k kilometer), NIET bij het schema van 105k kilometer.

Prijzen varie?ren heel sterk per garage, dus daar moet je zelf even voor informeren :)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 11 nov 2006, 8:20 am

Ik heb net een grote beurt laten doen. Alles is nagekeken, bandjes, spanning (voor waren ze wat zachter), slijtage (moet 'm ff laten uitlijnen nog), bougies zijn vervangen, alle filters zijn vervangen (muv luchtfilter, want daar zit een sparco openluchtfilter op :twisted: ), olie, remvloeistof, koelvloeistof en de rest van de vloeistoffen die ik vergeet zijn vervangen (behalve de ruitervloeistof, want da had ik zelf al gedaan :wink: ), water in accu bijgevuld, en hij heeft er mee gereden om te kijken of hij nog andere mankementen kon vinden. Gelukkig niet dus. Remmen zijn dus ook getest en de blokkies en schijven zullen de volgende beurt aan vervanging toe zijn, net als de distributieriem die volgens het interval al weer bijna aan vervanging toe is. Mijn Pumaatje is 8 jaar oud en ik heb al bijna 200.000 km gereden :-D Van te voren had de garagist van mij gezegd dat het ongeveer 300 euries zou kosten als hij er 3 uur mee bezig zou zijn, maar hij zei dat hij er nu korter mee bezig is geweest. Dus ik verwacht ook een lagere rekening. Als die binnen is, post ik hier nog wel ff de kosten :wink:


Edit 4/1: kosten waren 278 euries, inderdaad IETS onder de 300 euro :roll: :wink:
Laatst gewijzigd door gabbagirl op do 04 jan 2007, 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » di 02 jan 2007, 7:54 am

Net mijn auto voor een grote beurt weggebracht.

Grote beurt bij mijn Ford Dealer kost 250 euro, zit apk bij.

sfelter

Bericht door sfelter » vr 09 feb 2007, 8:00 pm

Via Ford Amsterdam: 75000 servicebeurt voor 152.15
(normaal 179 euro korting ivm Winteractie)

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Onderhoudsbeurt

Bericht door Iceman » di 20 mar 2007, 6:33 pm

De prijslijst 2006 voor alle Ford-onderhoudskosten staat als download op deze site. Deze is nog actueel (er is blijkbaar nog geen lijst 2007)

Ik heb mijn wagen vorige week:
- een grote beurt
- airco controleren en bijvullen
- distributieriem + spanrollen wisselen (moet 5jr of 120kkm)
- multibelt + spanrollen wisselen (behoorlijk versleten na 85 kkm)
- nieuwe waterpomp (lekte)
- APK
- APK afmelding
Totaal 780 euro (heb nog steeds pijn in mijn beurs)

Gr.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » di 20 mar 2007, 6:56 pm

Ai, dat is ff flink aftikken :shock: .

Ik breng mijn auto na de vakantie ff naar de garage. Hij moet sowieso uitgelijnd worden en de wielen moeten gebalanceerd worden. Olie moet vervangen worden (denk ik, wil het wel zelf doen maar heb geen goede krik :? ) . Een lampje in het dashboard is kapot, deze mogen ze dus ook wel ff vervangen. Misschien dat ze mijn distributieriem ook maar moeten vervangen (108.000km) als ze dan toch bezig zijn :wink: .


<MP>

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » di 20 mar 2007, 7:32 pm

Ik laat in augustus de distributieriem bij Pumabuild vervangen, leuke deal met ze kunnen maken voor ?175 inclusief :wink:

Iceman
Puma Junior
Puma Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 1:13 pm
Locatie: Vlijmen (NBr)

Kosten

Bericht door Iceman » wo 21 mar 2007, 7:56 am

Tip:

Op de website www.mijngarage.nl kun je kosten voor diverse werkzaamheden / reparaties opvragen bij een groep van garages.
Zijn beduidend gpooedkoper dan de merkdealer.
Vervangen distributieriem voor een 1,7 Puma kost ca ? 148,- inclusief riem (Gates ... is prima merk) maar exclusief spanrollen (kosten als module dus extra ? 130).

Gewoon met uitdraai naar lokale garage gaan en onderhandelen.

Gr.

Ronald

Ps De pond staat op dit moment net boven ? 1,50.
Afbeelding

hansie

Bericht door hansie » wo 21 mar 2007, 8:02 am

Het is wel aan te raden om altijd de spanrol te laten vernieuwen bij het vervangen van de distributieriem.

Clawz

Bericht door Clawz » wo 21 mar 2007, 3:38 pm

Gebruik andere merken sensoren gerust, andere merken remmen, ruitenwissers, whatever, maar pas op met de distributieriem en dergelijke.
De andere merken passen vaak toch net niet helemaal, en met een distributieriem wil je niet 50 euro besparen en daarna 2000 euro uitgeven voor 16 nieuwe klepjes.

Gast

Bericht door Gast » wo 21 mar 2007, 4:03 pm

@ Clawz:

gelukkig knallen er meestal 'maar' een stuk of 8 kapot... Of de inlaat of de uitlaat :lol: . Maar je hebt zeker gelijk, niet besparen op dergelijke onderdelen! :wink:

Gast

Bericht door Gast » wo 21 mar 2007, 4:48 pm

Het enige dat ik van m`n Puma wil horen knallen (niet letterlijk natuurlijk :wink: ) is of de uitlaat, of de speakers :-D !


<MP>

Plaats reactie