Distributieriem interval 1.7 is veranderd

Plaats hier je vragen en opmerkingen over onderhoud en reparaties aan je Puma

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 05 mar 2008, 7:15 pm

hebben ze daar het gereedschap voor om de krukas op tijd te zetten zo niet niet aan beginnen krukas kan op alle manieren gemonteerd worden met slechte gevolgen waar ik liever niet over na denk

Bazzie

Bericht door Bazzie » wo 05 mar 2008, 7:17 pm

Nee, maar dat is al geregeld, kan ik morgen bij de dealer ophalen. Verder nog dingen waar ik op moet letten?.. :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » wo 05 mar 2008, 7:27 pm

dat moet je leraar op school maar zeggen haha die moet het uitleggen maar op de meeste scholen kunnen ze wel een beschrijving uitdraaien met uitleg van het vervangen

Bazzie

Bericht door Bazzie » wo 05 mar 2008, 7:32 pm

Hehe ik kan zelf wel een distributieriempje vervangen, maar dacht dat er misschien belangrijke punten waren ofzo, maar dan ga ik het wel redden 8)

Bazzie

Bericht door Bazzie » vr 07 mar 2008, 6:54 pm

En het is gelukt! Inclusief nieuwe spanner en multiriem, was er wel een 7 uur mee zoet, maar hij loopt weer als een zonnetje! 8)

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 07 mar 2008, 8:13 pm

hoe lang :shock:
grapje :wink: wel lang maar het is wel wat werk ja mooi dat het gelukt is :up:

Bazzie

Bericht door Bazzie » vr 07 mar 2008, 8:44 pm

Haha jaa 7 uur! :roll:
Deed het lekker rustig aan, heb nog niet zoveel ervaring als jou he :wink:

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 07 mar 2008, 9:03 pm

alles heeft zijn tijd nodig vraag maar aan gabba die belde mijn van de week ook op alles moet geleerd worden toch

PumaPetra

Bericht door PumaPetra » vr 07 mar 2008, 11:37 pm

Bij mij (nou ja...bij de puma :lol: ) is net twee weken geleden de distributie-riem en multiriem vervangen.

Maar dat was dus na 10 jaar (88.000km), ik wist het ook niet van die 5 jaar voordat ik hier op het forum kwam.
Zou ik de Ford-garage er nog op moeten wijzen? Of heeft dat toch geen nut? Ik heb de puma zelf al 7 jaar.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 08 mar 2008, 10:48 am

R.A.T. RACING schreef:alles heeft zijn tijd nodig vraag maar aan gabba die belde mijn van de week ook op alles moet geleerd worden toch
:yes:

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » vr 30 mei 2008, 1:47 pm

De distributie riem dient te worden vervangen bij 120000 dacht ik of om de 5 jaar.
Die van de FRP is ook al vervangen bij 16000 miles.
Dus mijn advies is asap vervangen, niet wachten tot het te laat is, al heb ik nog niet gehoord dat er een geknapt is.
Maar die van mijn zilvere puma was hij nog maar 1cm breed omdat er een stukje van de spanner was afgebroken en tussen het onderste tandwiel en het blok was gevallen en zodoende de riem had weggeslepen.
En je woont dicht bij Robert in de buurt, die kan hem waarschijnlijk met de ogen dicht vervangen.
Afbeelding

R.A.T. RACING

Bericht door R.A.T. RACING » vr 30 mei 2008, 4:30 pm

de interval is een indicatie voor de levens duur van de riem het word aangeraden om hem dan te vervangen dit is niet de enige interval die verkort word vw geven ze ook veel motoren 120000 aan maar wij vervangen ze om de 90000 wegens veel kapot lopen zo word bij een tigra zelfs 50000 aanbevolen terwijl normaal 60000 is
de keuze licht aan je zelf het is echt niet dat hij bij 150000 of 120000 plots de riem breekt maar het kan ook altijd eerder en dat wil je kwa kosten niet mee maken dat hij breekt voor dat geld kun je hem vaker als 1 keer vervangen

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 30 mei 2008, 9:13 pm

Ik heb bij de koop van deze puma bedongen dat ze de riem enz vervangen en dat terwijl mijn puma pas 61.000 kilomter op de teller heeft.
Puma is van Julie 2002.....

Zoals RAT zegt, beter vervange Jacco... even RATJE bellen....
dan rij je ook weer met een lekker gevoel rond.
Je hoefd dat natuurlijk niet meteen morgen te doen maar ik zou het niet te lang uitstellen.. het moet toch een keer gebeuren.... :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

crz

Bericht door crz » vr 30 mei 2008, 10:23 pm

Jep, gewoon laten vervangen Jack. Voorkomen is beter dan genezen!

Ik heb ook bij de koop bedongen dat de hele zaak vervangen werd, en dat was bij 97.000km. Neem geen risico met dat soort dingen.

Ik heb dus WEL van iemand gehoord dat zn riem is geknapt en door het blok is geslagen. Weet alleen niet hoeveel kilometer hij ermee heeft gereden.

Harry
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 26 sep 2007, 11:15 pm
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Bericht door Harry » za 31 mei 2008, 6:15 am

Heel goed Jacco dat je hem laat vervangen, dan rij je weer met een rustiger gevoel in je maag. 8)
Afbeelding

Plaats reactie