Verzekering (taxatie)

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Iceman
Puma Junior
Puma Junior

Verzekering (taxatie)

Bericht door Iceman » do 31 mar 2011, 9:02 am

Vraagje ...

In veel voorwaarden van verzekeringsmaatschappijen staat dat je "de dagwaarde" krijgt uitgekeerd als je je wagen total-loss rijdt.
Kijkende naar de tabel is dat dus niet zo heel veel voor een pak-'m-beet 12,5 jaar oude wagen ... in ieder geval ver onder wat een vergelijkbare wagen zou kosten als ik die zou willen aanschaffen.

Als je een flink opgeleukte / getunende wagen hebt (en dus veel dure delen hebt toegevoegd), of je rijdt weinig kilometers, dan kan ik me indenken dat de (vervangings-)waarde veel hoger ligt dan de dagwaarde.

Zou het bijvoorbeeld mogelijk om je wagen voor de verzekering te laten her-taxeren en daarmee de uitgekeerde waarde te verhogen mocht je 'm crashen ???

Grts
Afbeelding

Sjoerd
Puma Senior
Puma Senior

Re: Verzekering

Bericht door Sjoerd » do 31 mar 2011, 9:04 am

Dat is inderdaad mogelijk. Een taxatie kost je enkel rond de 100 euro schat ik. Als ik vanavond thuis ben zal ik mijn pa even ondervragen over hoe dit nu allemaal zit (hij regelt alle verzekeringen voor onze gemeente en zit dus helemaal in die business).

Gr,

Sjoerd

gabbagirl

Re: Verzekering

Bericht door gabbagirl » do 31 mar 2011, 9:40 am

Het kost je € 135,00 om psies te zijn. heb ik ook met mijn Puma laten doen, die is nu getaxeerd op € 7700,00!! De dagwaarde lag volgens de taxateur een stuk lager namelijk op ongeveer 2500 euro. Omdat ik er zo'n €10.000 in heb geïnvesteerd heeft hij de helft daarvan opgeteld bij de dagwaarde en zo dus getaxeerd uiteindelijk op 7700 euries. Zo ging mijn taxateur iig aan het werk (wil niet zeggen dat alle taxateurs dat doen natuurlijk). Deze taxatie is drie jaar geldig. Rij je schade dan geldt deze taxatie en hoef je niet een schade taxatie te laten doen. Bij mij hadden ze met de schade aan de achterkant vorige keer al lopen zeiken. Dat was zo'n 1500 euro schade. Volgens de schadehersteller was die bijna totall loss. Belachelijk dus eigenlijk als je nu een taxatie hebt voor 7700 euries he!
Ik vind het de 135 euro per taxatie meer dan waard!

Plaats reactie