Rammels en bijgeluiden van je Puma

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Rammels en bijgeluiden van je Puma

Bericht door Otto » di 29 jan 2008, 12:38 pm

Naar aanleiding van een topic over Powerflex, en mijn gruwelijke hekel aan bijgeluiden en rammels, hier een speciaal topic gewijd aan ongewenst lawaai.

Welke bijgeluiden maakt jou Puma? Die van mij: een bijna onhoorbaar rateltje van het druklager, en bij in en uitveren is 'ie niet echt stil: je hoort het onderstel behoorlijk goed werken! En de laatste tijd bij korte heftige oneffenheden een soort van ZUNGGGG, net alsof je bij een basgitaar de dikste snaar laat schieten :lol:

Ben benieuwd naar jullie 'bijgeluiden' :P

Edit: ben ook wel ge?nteresseerd in de oplossingen die je bedacht voor het geluid :wink:
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

Pumarlene

Bericht door Pumarlene » di 29 jan 2008, 12:50 pm

Nou die van mij maakt bij snelheden boven de 120km/h een raar tikkend/ratelend geluid rechts voor :? ! Ik dacht eerst uit het dashboard, maar dit is natuurlijk niet te bepalen vanuit de rijderspositie met die snelheid.... Vanavond wordt het nagekeken... maar na het bericht van Gabbagirl bij FAQ durf ik er bijna niet meer heen te rijden :(

UPDATE:
Ben net terug van de monteur: Blijkt een klep van de kachelunit te zijn, dit is bij de meeste reeds Puma's/Fiesta's vervangen in de garantieperiode, maar dus niet bij de mijne :?
Hij adviseerde om het nog even aan te kijken, omdat het een megajob wordt (ook qua kosten) om het te vervangen, en de kans bestaat dat het ook weer vanzelf weggaat.... Tja, dat doe ik dus maar, en zet gewoon de cd wat harder :lol:
Laatst gewijzigd door Pumarlene op di 29 jan 2008, 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » di 29 jan 2008, 3:39 pm

Ik heb wel kleine rammeltjes, maar vnl door dingen die nie vast zitten... er zit een rammeltje rechts in de deur. ga ik voorlopig niets aan doen. Mijn miniPummie op het dashboard rammelde, zat nie goed genoeg vastgeplakt. Nu wel! Een onderdeeltje van mijn brandblussertje tikt nu..moet ik ff iets tussen doen.
Verder valt het dus mee....AFKLOPPEN!!! :wink:

Sjoerd102
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: di 18 jul 2006, 5:47 pm
Locatie: Zjwame (Swalmen)
Contacteer:

Bericht door Sjoerd102 » di 29 jan 2008, 5:15 pm

ik hoor een zoefend geluid achter net als van een wiellager. alleen zijn deze vervangen, zal waarschijnlijk van de winterbanden zijn. En eerst ook de deurpanelen die los lieten, ook dat is opgelost door nieuwe pinnetjes te bestellen om ze vast te zetten.
Laot gaon dae wage!


Afbeelding

De hierboven vermeldde tekst staat onder voorbehoud van tiebvoudten en vergissingen.
De auteur verwijst tevens naar de vrijheid van meningsuiting.

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 29 jan 2008, 6:46 pm

Bij mij maakt het rechter portierraam af toe trillende geluiden.
Het raam is er een keer uitgeweest omdat het slot niet goed meer functioneerde. De ford dealer heeft dat netjes gerepareerd (kostenloos) maar sindsdien heeft het raam af en toe een tik.
Is opvallend genoeg meestal alleen de eerste kilometers bij kouder weer.
Moet ik nog een snaar kijken of daar iets aan te doen is....

En in de 6 jaar dat ik mijn puma heb 2 keer gehad dat (bij vries temperaturen) dat bij het sturen ergens iets van de plastic bekleding een schurend geluid maakt.
Is beide keren maar enkele dagen geweest en wee van zelf weggegaan.
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Dees

Bericht door Dees » di 29 jan 2008, 9:17 pm

Ik heb een ratel bij constante snelheid...bijna niet hoorbaar. Denk zelf dat het iets te maken heeft met mijn aandrijfas die trilt. Tevens klappert mijn hoedenplank. Die is weliswaar vastgezet met schroeven, maar de pootjes die in het gleufje vallen hoor je rammelen. Had wel al een oplossing, maar nog niet uitgevoerd: vilten stoelpoot stickertjes.

En mijn deurpanelen klapperen allebei, kwestie van nieuwe plugjes halen!

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » wo 30 jan 2008, 5:21 pm

behalve dat ie her en der wat kraakt als je drempel op rijd (30km zones) en dr weer af valt het eigenlijk wel mee. Ik hoor wel een verschil in motorgeluid als je stilstaand je koppeling indrukt. Maar volgens de ford is dit normaal dus ik neem dat maar aan

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » wo 30 jan 2008, 5:23 pm

soms na heftige vriesnachten kraakt het rechtsachter bij de mijne wat.... geen idee wat het is, meestal snel weer weg....

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 30 jan 2008, 6:05 pm

DutchDevil schreef:Ik hoor wel een verschil in motorgeluid als je stilstaand je koppeling indrukt. Maar volgens de ford is dit normaal dus ik neem dat maar aan
Dutch volgens mij is dat iid ook normaal heeft mijn puma ook. En dat had ie ook al toen ik hem kocht 3 jaar oud 57.000 km op de klok..
dus..........
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » wo 30 jan 2008, 7:41 pm

bij mij rammelt wat aan de voorkant.. maar weet wat dat is... is de voorbumper die helemaal loshangt omdat die best wel vaak eraf is..:P moet ik nog eens vastzetten

grtz

sjakkes

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 30 jan 2008, 8:01 pm

puma sjakkes schreef:bij mij rammelt wat aan de voorkant.. maar weet wat dat is... is de voorbumper die helemaal loshangt omdat die best wel vaak eraf is..:P moet ik nog eens vastzetten

grtz

sjakkes

:shock: :shock: wat denk je van de motorkap niet goed sluit Sjakkes.... of heb je dat ondertussen verhoplen :twisted:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

puma sjakkes

Bericht door puma sjakkes » wo 30 jan 2008, 8:33 pm

pumamartin schreef:

:shock: :shock: wat denk je van de motorkap niet goed sluit Sjakkes.... of heb je dat ondertussen verhoplen :twisted:
is niet meer opengegaan AFKLOPPEN

grtz

sjakkes

RiZZaH

Bericht door RiZZaH » wo 30 jan 2008, 9:49 pm

Pumarlene schreef:Nou die van mij maakt bij snelheden boven de 120km/h een raar tikkend/ratelend geluid rechts voor :? ! Ik dacht eerst uit het dashboard, maar dit is natuurlijk niet te bepalen vanuit de rijderspositie met die snelheid.... Vanavond wordt het nagekeken... maar na het bericht van Gabbagirl bij FAQ durf ik er bijna niet meer heen te rijden :(

UPDATE:
Ben net terug van de monteur: Blijkt een klep van de kachelunit te zijn, dit is bij de meeste reeds Puma's/Fiesta's vervangen in de garantieperiode, maar dus niet bij de mijne :?
Hij adviseerde om het nog even aan te kijken, omdat het een megajob wordt (ook qua kosten) om het te vervangen, en de kans bestaat dat het ook weer vanzelf weggaat.... Tja, dat doe ik dus maar, en zet gewoon de cd wat harder :lol:
ik zou effe aan 120 op de capeau gaan zitten en luisteren, maar jah elk zen stijl :p

ronald

Bericht door ronald » wo 30 jan 2008, 11:00 pm

lol ben bly dat mijn puma totaal geen rammel of kraak geluid heeft
oke...banden maken ff herrie

maaar t valt allemaal mee met pummie :wink:

DutchDevil

Bericht door DutchDevil » do 31 jan 2008, 5:55 pm

ow en hij is met sneleheden vanaf 120 en hoger dan is de wind langs de auto ook wel hoorbaar zeg maar hahaha

Plaats reactie