Trillen bij constante snelheid en optrekken

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Pumaloco

Bericht door Pumaloco » di 08 mei 2007, 5:31 pm

ik hbet ok gehad laatst op de aandrijfassen..en dat kwam (zeiden ze) omdat bij `n puma(en andere somige autos )je assen schuin gaan staan als je auto word verlaagd...dus dan staan ze in de verkeerde hoek,en als je dat op de snelweg rij en door hobbels gaat...dan slijten ze extra veel..zo is mij uitgelegd...vandaar ook deels nu de airride om het te voorkomen..

en suc6 ermee hoop niet dat het je assen alsnog zijn..das geen leuk geintje voor je bankrekening..

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » di 08 mei 2007, 6:48 pm

ze kunnen allemaal veel vertellen..
verlagen is niet goed enz enz bla bla......

Ondertussen verkopen ze zelf welf verlagings veren en sets...
Mijn puma is nu 5 jaar 40 mm rondom verlaagd..... ik rij ieder jaar tijdens de vroemdag op circuit zolder... heb ondertussen 13 rondes Nordschleife gereden en 22 april circuit Zandvoort.. En op een circuit krijgt onze puma het echt op z'n flikker.. geloof me.

Een auto is om er mee te rijden punt uit. Er kan iets kapot gaan..
Maar iedere keer die onzin van 'het is een bekend probleem bij de puma' en 'verlagen is slecht voor..'
het zal wel............
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 09 mei 2007, 5:58 am

Nou het blijkt dus toch de rechter aandrijfas te zijn. Het rubber waar die in hoort te zitten is helemaal uitgescheurd, al het vet en olie wat er tussen hoort te zitten is er al uitgeslingerd. Dus hij denkt dat dit al enige tijd kapot is...hmm..lag het trillen dus toch niet aan mijn velgen..KWIKFIT!!! :roll: Het was heel duidelijk zei die want er hoort geen speling tussen de aandrijfassen te zitten en bij mij konden ze een kwartslag draaien tov elkaar :shock:
Het zal me wel iets van 400-500 euro kosten. Onderdeel is 270 euro en is besteld en dan nog een uurtje of 2 werk. Maar goed, dit had ik wel verwacht en ik ben gewoon erg blij dat ze het hebben gevonden. niet geouwehoer van we weten het niet bla bla. :wink:
Ik heb hem maandag weer terug. Waarschijnlijk is Pummie morgen gemaakt, maar dan zit ik lekker ergens in het buitenland in het zonnetje, want wij gaan drie dagen met kantoor op een soort lustrumreisje ivm 10 jarig bestaan...echt vervelend hoor haha :twisted:
De garage bevalt ook erg goed, Ronalds Car Care in Leiderdorp. Hij is erg aardig, begrijpt mijn liefde voor de Puma en had al background information opgezocht haha. Ik kwam binnen en toen was het meteen he voorzitter van de Pumaclub haha! toch geinig. Hij heeft ook veel getunede auto's in onderhoud en veel Amerikaanse bakken, dus no problem. Niet gezeik o je hebt spoorverbreders dat mag niet..mag wel..mag niet.. blabla en toedeloe :P
Zal blij zijn als ik pummie weer heb strakkies :-D

Otto
Puma Senior
Puma Senior
Berichten: 238
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 7:00 pm
Locatie: Dubbeldam (078)

Bericht door Otto » wo 09 mei 2007, 6:38 am

Weet je nou al of die assen van een fiesta mk4 en een puma gelijk zijn? Ik heb nog een goeie as liggen!

Moet alleen nieuw homokineetvet in, de ashoes enzo is nog prima in orde.
Ex-Pumadriver per november '12
Huidige auto: '05 Volvo V70 R

hansie

Bericht door hansie » wo 09 mei 2007, 6:40 am

In ieder geval heel mooi dat het probleem gevonden is. Kost alleen weer een paar Euries om het op te lossen.

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » wo 09 mei 2007, 7:37 am

Otto schreef:Weet je nou al of die assen van een fiesta mk4 en een puma gelijk zijn? Ik heb nog een goeie as liggen!

Moet alleen nieuw homokineetvet in, de ashoes enzo is nog prima in orde.
Geen idee...

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » wo 09 mei 2007, 10:47 am

:clap: top dat je Pumie straks weer de oude zal zijn.

Heel veel plezier het weekend :wink:

Clawz

Bericht door Clawz » wo 09 mei 2007, 11:12 am

Zo zie je maar weer, die PumaDrivertjes en PumaPeople weten er wel wat vanaf :wink:
Veel plezier weer met de Puma, en vergeet die rekening maar snel! :)

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 09 mei 2007, 7:25 pm

Clawz schreef:Zo zie je maar weer, die PumaDrivertjes en PumaPeople weten er wel wat vanaf :wink:
Veel plezier weer met de Puma, en vergeet die rekening maar snel! :)
Amen :wink:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Bericht door pumamartin » do 10 mei 2007, 7:20 pm

Otto schreef:Weet je nou al of die assen van een fiesta mk4 en een puma gelijk zijn? Ik heb nog een goeie as liggen!

Moet alleen nieuw homokineetvet in, de ashoes enzo is nog prima in orde.
Toevallig heeft iemand op het Duitse forum het zelfde probleem.
Daar wordt uitdrukkelijk gezegd dat alleen de aabdrijfassen van de fiesta 1.6 sport past. De rest is allemaal duidelijk dunner
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » zo 13 mei 2007, 4:37 pm

Ben terug uit een zonnig Rome!! 8) En morgen ga ik Pummie ophalen...kan bijna niet wachten!! :wink:

Ps. Rome was echt super, veel gezien en ook veel gelopen (dat was wat minder haha)!! Wel beetje brakjes nu, maar ja wat wil je als je twee nachten nauwelijks slaapt :wink:

PPS. Wat is het hier k%^$t weer :roll: Ik wil terug naar de zon :wink:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 14 mei 2007, 5:25 pm

:woo: Pummie is weer gemaakt :woo:

Gast

Bericht door Gast » ma 14 mei 2007, 5:36 pm

Las dat je er veel problemen mee had, maar dat is nu voorbij!
Proficiat! :clapping:

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » ma 14 mei 2007, 6:05 pm

Idd, en een super service van die garage. Hij belde vanochtend nog een paar uur nadat ik Pummie had opgehaald, of hij weer lekker reed of dat er nog klachten waren? Nou dat is toch netjes!! En over 500 kilometer zowiezo nog ff bellen met hem, of er dan ook nog geen klachten waren, want hij kan door deze reparatie wat in onbalans zijn! Echt netjes :-D Zo kan het dus ook!! :wink:

Pumagirl

Bericht door Pumagirl » ma 14 mei 2007, 7:08 pm

Top dat alles weer ok is :up:

Plaats reactie