Zwabberen over de weg...

Vragen en/of info over tuning onderwerpen die niet in een van andere topics horen, zoals over ophanging, remmen, uitlaten etc. kunnen hier gepost worden.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » do 19 apr 2007, 9:57 pm

gabbagirl schreef:@ hans: kun je zien of je rubbers versleten zijn?? Zo ja, kijk zondag eens bij mijn Puma..krijg ook het gevoel dat die begint te zwabberen van mij... :?
T zou toch geen virus zijn, dat ik je heb aangestoken? :wink: :roll:

hansie

Bericht door hansie » vr 20 apr 2007, 7:44 am

Bij sommige rubbers kan het misschien wel te zien zijn als ze echt slecht zijn (de achterste rubber van de draagarm) maar bij de anderen is dat lastiger. Het zwabberen kan ook uit de achteras komen, ook daar zijn de ophangrubbers eem keertje versleten.
Wil je er vanaf zijn, dan zou ik tzt Powerflex ophangbussen laten monteren. Ook erg fijn voor op het circuit. Ophangrubbers vervangen is geen DIY klus, dus komt ook nog wat arbeidsloon bij kijken. Eventueel weet ik nog wel een adresje in het westen van het land.

Volgens mij worden de Powerflex sets ook wel eens via eBay aangeboden. Let er dan wel op dat er ook de (onlangs uitgebrachte) ophangbus bij zit voor achter in de draagarm (zie http://www.powerflex.co.uk/images/pdf/2210.pdf , nr. 2)

gabbagirl

Bericht door gabbagirl » za 21 apr 2007, 6:34 pm

Het zijn niet de rubbers...gelukkig!! Assen zijn ook nog goed. Niets aan het handje.. nou ja, daarmee niet dan. Mijn linker remschijf blijkt krom getrokken!! Nou moest ik mijn schijven en blokken toch vervangen dit jaar, dus nu maar wat sneller dan!
Ga gauw ff op zoek naar een paar leuke gegroefde remschijven :wink:

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » za 21 apr 2007, 8:28 pm

Mijn gekraak is ondertussen ook al voor het grootste gedeelte weg!!
Lekker bezig zo! :P

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » za 28 apr 2007, 7:31 pm

:mrangry: D*MN!!!
Denk je dat alles in orde is..... NOT!
Kraken doet ie dus nog steeds en t zwabberen is ook volledig terug.
Ik merk ook met sturen dat het gewoon niet lekker zit.
Toch maar WEER terug naar de dealer. T is nog steeds garantie, maar schiet natuurlijk niet op zo.
Rubbers zijn dus ondertussen vervangen en het leek even de goede kant op te gaan. Iemand nog een idee :?:

hansie

Bericht door hansie » zo 29 apr 2007, 9:48 am

Wat hebben ze laatst precies vervangen?
Zwabberen kan ook veroorzaakt worden door een instabiele achteras wat dan kan worden veroorzaakt door versleten ophangrubbers.
Wat ze moeten doen is de hele ophanging goed nakijken (rubbers schokdempers, veren, fusees, wiellagers etc.).

Heartbeat

Bericht door Heartbeat » vr 11 mei 2007, 4:07 pm

Hmmm. Hoe dichter bij mn reparatieafspraak, hoe minder Pumy ging zwabberen en kraken. :shock: Vandaag is ie dus geweest en ze hebben de Puma o.a. uitgelijnd. Merk er weinig meer van.... Heeeeeeeeeel apart...

Plaats reactie