Hoe plak ik een zonneband of sticker op mijn ruit?

Hier vind je frequently asked questions over de Puma.

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Gesloten
pumamartin
Puma Lover
Puma Lover
Berichten: 825
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 3:31 pm
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Locatie: Wijnandsrade
Contacteer:

Hoe plak ik een zonneband of sticker op mijn ruit?

Bericht door pumamartin » wo 12 nov 2008, 2:19 pm

Dit is het stappenplan om een zonneband of sticker die besteld worden in onze shop, goed op je ruit te krijgen:
(bij voorkeur doe je dit in een warme ruimte, in ieder geval met een ruit die niet te koud is, anders plakt de sticker niet goed!!)

* eerst je raam goed reinigen
* dan het deel waar de zonneband/sticker moet komen nat maken met sopwater;
* haal de onderste beschermlaag van de zonneband/sticker af en plak de zonneband/sticker op je raam plakken waar je hem wilt hebben; door het water kan je makkelijker de sticker schuiven.
* evt. bij een zonneband, indien nodig, met stanley mesje de randen die over zijn voorzichtig eraf snijden
* dan met iets hard met gladde oppervlak (schuimblokje, ruitenwisser of iets anders; MAAR NIET IETS SCHERPS!) de bobbels weggaan duwen over de zonneband/sticker heen..dus je strijkt er over heen, langzaam en met enig beleid, om alle bubbels weg te krijgen; bij voorkeur in 1 richting blijven strijken; net zo lang tot alles weg is.
* heb je nog een bovenste plaklaag, dan moet je kijken of de bovenste laag er af wil, zonder dat je de zonneband/sticker weer los trekt. zo niet: dan ff laten zitten, want je raam kan te koud zijn; je kan dan de zonneband/sticker een dag of een aantal uren met de bovenste laag erop laten zitten en dan later erafhalen.

Als het goed is zit je sticker/zonneband nu op zijn plek!!

Groeten,
Bestuur Pumadrivers
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Gesloten