Black and white

Plaats hier alle veranderingen aan je puma! En hou ons op de hoogte van leuke projecten aan je Puma!

Moderators: Passiepooh, pumamartin, Puma Moderators

Plaats reactie
Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Black and white

Bericht door Tom » do 04 feb 2016, 6:00 pm

Onze witte Puma kan weer binnen slapen.

Afgelopen weekend ben ik aan het knutselen gegaan aan de zwarte Puma. Deze moet binnenkort naast onze Focus Duval dienst doen als tweede wagen.
Aan de zwarte Puma was nog wat opknapwerk. In België moeten wagens bij verkoop een speciale "keuring voor verkoop" ondergaan. Dit kon tot voor kort alleen met het kenteken van de verkoper of met handelaarskentekens. Die laatste optie kost natuurlijk weer veel geld. Maar sinds kort kan je nu ook met een kenteken van een andere wagen keuren, wel verzekeren en de wagen kan alleen ingeschreven worden op naam van de eigenaar van het kenteken. Dat ging ik dus doen :party:

Van voren naar achteren:
Motorolie, oliefilter, lucht- en interieurfilter vervangen.
Airco gecontroleerd en opnieuw gevuld.
Remklauwen gereviseerd en nieuwe remolie.
Distributieriem en waterpomp vervangen. Ook ineens een nieuwe dichting voor het kleppendeksel en de krukas.
Koelvloeistof ververst.
Een nieuwe multiriem.
Het display van het klokje hersteld.
Ruitenheffer rechts vervangen.
Deurpanelen hersteld. De lijstjes bovenaan zaten los.
De bussen in de achteras vervangen en de achteras tegen roest behandeld.
De onderkant van de wagen ook maar met wax behandeld op de gevarenzones.

En dan naar de keuring dus! Alles ok, de Puma mag de straat op. 'K heb 'm meteen een volle tank cadeau gedaan :party:

Binnenkort nog even langs m'n schoonvader om wat bij te verven en roest weg te werken. Maar nu eerst al even rijden :rasp:
:fordlogo: what else?

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Facebook Pagina: https://www.facebook.com/martin.oerlemans.3
Contacteer:

Re: Black and white

Bericht door pumamartin » za 06 feb 2016, 11:04 am

Tom, sjiek te horen dat je er een Puma voor de straat bij hebt, naast de witte voor het circuit.
En aan het lijstje te zien meteen goed aangepakt 8)

Kun je dit jaar met de 'zwarte' naar de een of andere Pumadrivers toertocht of meeting komen :wink:
Ben benieuwd naar de foto's :twisted:
:fordpuma: rijder sinds 29/3/2002

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Tom » wo 06 apr 2016, 2:55 pm

Zucht, zoals de meesten hier ben ook ik helemaal zot van de Racing Puma. De motor van onze witte is al helemaal omgebouwd en heeft een fijne 163pk. Na wat nagedacht te hebben leek het me wel wat om de motor van de zwarte Puma eens verder onder handen te nemen. Na wat zoeken was er een waar "eureka" moment. Pumaspeed verkoopt een FRP inlaat! Die bestel ik dus, maar nu blijkt dat ze er toch geen meer hebben... Da 's k***e zeg. Nu maar hopen dat mijn plan B werkt. Zaterdag ga ik eens kijken naar een volledige FRP motor inclusief gesperde versnellingsbak. Jaja, de wonderen zijn de wereld (nog) niet uit :-D

Zaterdag meer nieuws dus!

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 06 apr 2016, 3:04 pm

Waar ga je die bekijken? bij Herman in Lochristie?
Ik weet dat Herman nog een twee FRP uit Engeland gehaald heeft.
Hij mocht die toen alleen, en dit is echt waar, mee naar België nemen als ie doormidden gezaagd werd.
Toen we 2007 bij hem op bezoek waren stond ie in de schuur achter de garage.

http://www.pumadrivers.nl/?p=51941#more-51941

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Tom » wo 06 apr 2016, 7:17 pm

Geen doorgezaagde motoren hier, ik vertrouw enkel een draaiend exemplaar in één geheel :lol:

Ik zal zaterdag de rest onthullen, hopelijk is het allemaal in orde.

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » wo 06 apr 2016, 7:41 pm

Tom schreef:Geen doorgezaagde motoren hier, ik vertrouw enkel een draaiend exemplaar in één geheel :lol:

Ik zal zaterdag de rest onthullen, hopelijk is het allemaal in orde.
hahaha motor was niet door gezaagd zoals je op de foto's kunt zien, alleen de FRP zelf :shock:

ik wacht rustig tot zaterdag voor de :fordpuma: onthulling :wink:

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Tom » za 09 apr 2016, 4:45 pm

Klaar!

Vandaag gaan kijken naar de FRP motor. Helemaal naar Doornik gereden, een rit van ongeveer anderhalf uur enkel. Daar is een plaatselijke Ford dealer die in the UK een FRP heeft opgehaald en de motor in een fiesta heeft ingebouwd om er dan autocross mee te rijden :shock:

Omdat er niet meer fair gereden wordt heeft hij beslist om ermee te stoppen en de auto te verkopen. De motor is nummer 116 met originele FRP nokkenassen en inlaat. De originele miltek is eraf gegooid om dan plaats te ruimen voor een op maat gemaakte inox prachtexemplaar. Gemaakt op koppel, net wat ik nodig heb dus! De FRP computer is nog verder geoptimaliseerd/gechipt. Een 100% gesperde en verkorte versnellingsbak en ook nog een originele erbij. En ook nog een hele boel extra onderdelen zoals ontstekingsdelen, luchtmassameters, gasklephuizen enzovoort. Als afsluiter nog twee verterkte Helix koppelingen erbij. Ik kan weer naar hartelust klussen dus!
:party: :fordpuma: :party:

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » za 09 apr 2016, 10:22 pm

Tom schreef:Klaar!

Vandaag gaan kijken naar de FRP motor. Helemaal naar Doornik gereden, een rit van ongeveer anderhalf uur enkel. Daar is een plaatselijke Ford dealer die in the UK een FRP heeft opgehaald en de motor in een fiesta heeft ingebouwd om er dan autocross mee te rijden :shock:

Omdat er niet meer fair gereden wordt heeft hij beslist om ermee te stoppen en de auto te verkopen. De motor is nummer 116 met originele FRP nokkenassen en inlaat. De originele miltek is eraf gegooid om dan plaats te ruimen voor een op maat gemaakte inox prachtexemplaar. Gemaakt op koppel, net wat ik nodig heb dus! De FRP computer is nog verder geoptimaliseerd/gechipt. Een 100% gesperde en verkorte versnellingsbak en ook nog een originele erbij. En ook nog een hele boel extra onderdelen zoals ontstekingsdelen, luchtmassameters, gasklephuizen enzovoort. Als afsluiter nog twee verterkte Helix koppelingen erbij. Ik kan weer naar hartelust klussen dus!
:party: :fordpuma: :party:
:party:

Axel!
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Axel! » zo 10 apr 2016, 10:19 am

Leuk om de lezen Tom, ben benieuwd verder hoe je project verder loopt.

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Tom » zo 04 sep 2016, 6:09 pm

Druk leven de laatste tijd. Onze tuin wordt heraangelegd, dan kan daarna papa 's speelhok (beter bekend als de garage :mrgreen: ) met zo 'n 25 vierkante meter worden uitgebreid. En dan is er genoeg plaats voor :fordpuma: knutselen.

Maar nu staat onze witte met z'n pootjes in de lucht. De uitlaat van de eerder vernoemde RacingFiesta zit eronder en maakt een rotherrie... Misschien is één doorstroomdemper toch te weinig. Nog wat aanpassingen en dan maar even testen op de Vroemdag. Hopelijk blijf ik onder de geluidsnorm want de uitlaat komt voor het rechter achterwiel aan de zijkant eruit. Daardoor kan ik achteraan een diffuser maken.
Verder liggen de Cosworth remklauwen ter revisie op de werkbank. Die kunnen met nieuwe remolie, remblokken en schijven er later weer op. Nog even een olielekje herstellen en we kunnen weer!
De rechtse motorsteun was ook gaar, die is intussen vervangen. Dat moet al een langere tijd zijn geweest, want er hing een olie-achtige vloeistof in de wielkuip waarvan ik de oorzaak niet direct kon achterhalen. Blijkt dat die vloeistof uit de motorsteun kwam.

Maar, moet wel even gezegd zijn: Ik knal intussen alweer vier kosteloze circuitjaren rond. Geen schande dus om weer eens wat op te knappen hé :rasp:

Het wordt tijd dat ik Zolder weer van dichtbij kan zien :party:

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Tom » vr 10 mar 2017, 5:37 pm

Zizo, hier zijn we weer eens!

Onze Focus Duval hebben we vaarwel gezegd. Nu we Antwerpen er niet meer mee binnen mochten moesten we een geschikte vervanger vinden. We hebben nu een Focus clipper 1.0 titanuim 125pk van 2014 aangeschaft die de witte Puma naar circuit zal brengen :party:

De witte Puma is net weer klaar. Nieuwe (en beter gedempte) uitlaatlijn gemaakt. Dat moest zowat tussen de verbouwingen in huis door. Morgen, zaterdag 11/03, ga 'k testen in Zolder of ik nu wel binnen de geluidsnorm blijf :mrgreen:

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » vr 10 mar 2017, 7:39 pm

Antwerpen niet meer binnen mogen?
Welke normen hanteren ze dan in Antwerpen, binnenkort word het nog een sanatorium Antwerpen zo schoon is de lucht er dan :rasp:

En ja circuit Puma moest stiller worden, tijdens de Vroemdag was het einde oefening hè

Tom
Puma Newbie
Puma Newbie

Bericht door Tom » zo 12 mar 2017, 9:06 am

Na Antwerpen staan ook Mechelen en Lier te trappelen om oude diesels te weigeren, zal we nut hebben :wink:
Wij tanken in België weer massaal benzine.

Zaterdag niet boven de geluidsnorm geweest en zelfs een 1.58 geklokt, ik ben zeer tevreden! :party

pumamartin
Puma Addict
Puma Addict
Contacteer:

Bericht door pumamartin » ma 13 mar 2017, 7:22 pm

Tom schreef:
Zaterdag niet boven de geluidsnorm geweest en zelfs een 1.58 geklokt, ik ben zeer tevreden! :party
8) 8)

Plaats reactie